AMEX blir kredittkort

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Smyggen01, 16. mars 2022.

  1. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,315
    Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    430k her også :eek:
     
  2. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Kredittavdelingen til AmEx er angivelig helt overarbeidet, og har gravd seg ned i tide.....:confused:
    Snakket med kundeservice for n-te gang om søknad på nytt Elite kort (har Platinum fra før) som ble bestilt 4. mai og igjen 31. mai som dessverre gikk til manuell behandling (aka kredittavdelingen) av ukjente årsaker, og hvor jeg ikke har fått verken avslag eller godkjent.
    Kundeservice sier nå at alt som sendes dit nå stopper helt opp pga. alt arbeidet med de nye kredittgrenesene. De aner ingen ting om når de eventuelt får sett på saker i kø. Kjempeseriøst....

    Så lykke til med å få endret kredittgreser, dersom det også skal sendes dit. Har til gode å se noen i denne tråden som faktisk har fått endret på dette...:rolleyes:
     
    Last edited: 13. juni 2022
  3. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Hmm, kona fikk 390k mens jeg bare fikk 150k i kredittgrense. Muligens fordi jeg hadde to Elitekort en tid og sa opp det med lengst historikk... Helt OK for min del men er nok i overkant for konemor.
     
  4. wheitmann

    wheitmann Medlem

    Innlegg:
    89
    Likes mottatt:
    345
    Bonuspoeng:
    53
    I dag fikk jeg justert kredittgrensen ned via chatten i Amex-appen, da jeg ikke hadde behov for det beløpet jeg initielt ble satt på. Etter kort tid lå den nye, lavere grensen inne i appen, ble overrasket hvor raskt og enkelt det gikk.

    Amex advarte meg derimot at jeg ikke kunne søke om forhøyelse på grensen igjen før det hadde gått 6 måneder.
     
    jgroneng and Erlingni like this.
  5. RoadAhead

    RoadAhead Aktivt Medlem

    Innlegg:
    288
    Likes mottatt:
    481
    Bonuspoeng:
    63
    Forresten: Hos kredittkortnissene i USA går det sport i å ha de høyeste kredittgrensene og flest kredittkort, men samtidig høy kredittscore. Her på berget blir vi nervøse av slikt.... De har riktignok ikke et offentlig gjeldsregister på samme måten, men de private kredittbyråene har ganske stålkontroll.

    Det hører med til historien at jeg fikk slengt en USD 30 000 kredittgrense på Amex etter meg med kun et års kreditthistorikk i USA.
     
  6. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,465
    Likes mottatt:
    5,614
    Bonuspoeng:
    183
    Unntaket er vel de som vil ha Chase-kort. De pleier å være litt forsiktig...
     

Del denne siden