Amex CT til Sør Amerika?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Sutcivni, 17. aug 2016.

  1. Sutcivni

    Sutcivni Lord of all humans

    Innlegg:
    9
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hei

    Jeg har Amex platinum og 103.000 poeng. Har en CT rett rundt hjørnet tenker jeg (samt 10.000 poeng i Trumf som kan overføres), og har et par spørsmål:

    1. Brukte en CT for et par måneder siden, som var spart opp i 2015. Får jeg en ny med en gang jeg har kommet opp i 100.000kr i 2016?

    2. Hvis 4 personer skal reise sammen, og man ønsker å bruke CT; må man da gjøre to stk bestillinger på nettet, eller må man ringe Eurobonus og få dem til å fikse dette samlet?

    3. Vi 4 ønsker å reise til Lima. Ser her at dette koster 90.000 poeng her på rimeligste: /eurobonus/point-charts/sas-points-charts/. Har jeg tolket tabellen riktig? (Fikk visst ikke lov å poste hele linken før jeg hadde 10 posts, for å unngå spam visstnok).

    4. Hvordan går man frem for å bestille dette, da det ikke går å bestille til Lima på SAS sine Eurobonus sider. Må man ringe dem?

    5. Noen som har reist den veien? Avianca? TACA? Air Canada? Andre?

    6. Andre tips godtas med takk :)

    -Stian-
     
  2. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Ja det gjør du, men du må regne med at utstedelse kommer 1-2 måneder etter 100 000 kroner grensen er passert og fakturert.
    Du har Amex Platinum og kan dermed benytte CT på Star Alliance. Du skal også til Lima, så for å bestille dette må du ringe Tallin og få de til å hjelpe deg. Nummer er 64 81 60 99 og de har åpent mellom 09 - 17. Skal du benytte SAS sine ruter kan du ringe SAS.
    Se svar under punkt 2.
    Det heteste tipset er å bruke CT på reise i C-klasse eller F-klasse. Der får du mest valuta for poengene.

    Tips nr. 2 er å bla seg gjennom tråden som omhandler CT fra Amex. Der er det stort sett svar på alt som omhandler CT.
     
    Last edited by a moderator: 17. aug 2016
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det blir vrient å bestille for 4 personer.
    Det må bookes i to separate omganger på to separate telefoner, en hos Amex og en hos SAS.
    Jeg kjenner ikke tilgjengeligheten, men det kan godt være at det er vanskelig å få booket det slik. Har sett en del tilfeller at det er f.eks. 4 ledige seter i en klasse, men så fort 2 er bestilt forsinner de andre.
    Dog, har dere 2x CT stiller det seg gjerne noe anderledes. Da kan Tallinn booke alt.

    Det koster 90 000 poeng i økonomi. Jeg vil faktisk si at Sør-Amerika er enste stedet man kan vurdere å bruke poeng i økonomi fordi prisene for økobilletter er såpass høye, selv om jeg ville sett hva det koster for løsblilett.

    Det er flere muligheter å reise, først og fremst spørs det hvilket selskap du ønsker å fly med. Du kan fly via USA eller Sør-Amerika.
    Jeg ville søkt opp reiseruter ved united.com i første omgang og sett hva som var tilgjengelig.
     

Del denne siden