Amex Platinum. Få 500.000 poeng søk før august 2021 verdt det?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av skyblue, 19. juni 2021.

  1. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,594
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Det har vært en del diskusjoner om hvorvidt Amex Platinum er verdt pengene og sammenlignet med bl.a. Sverige hvor man synes Norge har kommet dårligere ut.

    I det siste har det kommet en del ekstra. Det har vært Espresso House, kinobilletter og konsert i tillegg til tidligere restaurant vouchere og ditto.

    Jeg syns å ane at det begynner å ta seg opp, kanskje har det sammenheng med at det snart blir rent kredittkort.
     
    Erlingni liker dette
  3. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,043
    Likes mottatt:
    1,735
    Bonuspoeng:
    113
    Vi kan jo håpe. Personlig tror jeg mangel på konkurranse og manglende konsumentkrav er det største problemet. Hvorfor gi oss noe når de ikke må?
     
  4. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,227
    Bonuspoeng:
    93
    Skulle gjerne sett at de kom med flere fordeler for oss som bor utenfor oslo. Bør feks være mulig å få til lounge on the go på andre flyplasser enn Gardermoen (hvor man har lounge og ikke trenger LOTG..). Middagstilbudene burde også vært mer spredt. Jeg får ikke veldig stor verdi fra Platinum, men beholder det inntil videre.

    Gir nok mer verdi for de som flyr rundt med norwegian og andre selskaper som ikke gir loungetilgang..
     
    kiev and RoadKing like this.
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg savner flere partnere man kan overføre poeng til, som f.eks. Singapore Airlines. Jeg synes også de hotellstatusene man får med er for dårlige/for få. Slik fordelene er i dag synes jeg ikke det er verdt prisen, spesielt når man likevel har adgang til lounger via SAS EBD og Nordea Premium. Mange av fordelene de ramser opp her faller i alle fall bort for meg:
    https://www.americanexpress.com/no/fordeler/platinum/verdien-av-fordelene.html
     
    Frode789 and Are like this.
  6. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    306
    Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    63
    Gir litt mer mening som familie. Med ekstrakort, så har vi "ubegrenset" adgang til lounge for meg og kona + 2 barn. Da øker verdien. Men jeg er litt irritert over alle fordelene de for eks har i USA vs her i Norge.
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Hm ja, ser den, men den fordelen har vi i alle fall delvis gjennom Nordea Premium også. I tillegg har min samboer gavegull fra meg så lounge tilgang er sjelden vår utfordring. Med Nordea Premium har vi faktisk også tilgang til den nye loungen på utland i Bergen og det har man vel ikke med dette Amex kortet?
     
  8. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    306
    Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    63
    Travellingalf liker dette
  9. Teletori

    Teletori Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Argh.... begynner å bli frustrert på dette kampanjestyret til Amex som virker helt bingo.

    Fikk ikke mine 500 000 MR fra kampanjen, da jeg hadde et SAS Amex Elite kort som eg sa opp i Mars i fjor, så derfor ikke nådd 6mnd karantene.

    Har tidligere fått bonus for Premiumkortet, selv om eg hadde Elitekortet.... og forstår andre har fått de MRene, selv om de hadde Elite kortet....

    Er det noe mønster og triks, eller er det bare å få sagt opp alle kortene i 6mnd og så begynne med premium, og jobbe seg opp med oppgraderingskampanjer?

    Har fått brukt loungefordelene meget godt, så ikke helt krise, men irriterende likevel....
     
    Shyneno liker dette
  10. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    7,782
    Bonuspoeng:
    183
    Tror det er bingo hvor godt systemet til Amex henger med i svingene. Jeg fikk ikke 500k MR, og jeg hadde Elite fra før. Men så ordna det seg når jeg ringte inn og spilte naiv:super og lurte på hvor det ble av poengene. Passet på å IKKE nevne at jeg hadde annet kort fra før. Fikk kundebehandler til å fokusere på spend, og den var ok. 2 dager senere kom poengene.
     
  11. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
  12. Travv

    Travv Medlem

    Innlegg:
    149
    Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Er ikke dette en forbedring i forhold til hvor mye det er nå?
     
  13. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Nå er det 500 MR = 50 Eurobonus poeng og 1100 MR = 100 avios. Med denne endringen blir det vel 25 Eurobonus poeng og ca 58 avios for samme antall MR.
     
  14. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    7,782
    Bonuspoeng:
    183
    Djizuz. Cancel card…
     
  15. tombom

    tombom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    288
    Bonuspoeng:
    63
    En masse. Det er eneste måten de gjør noe med fordelene. For et overprisa produkt i forhold til nytteverdi.
     
  16. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    954
    Likes mottatt:
    6,347
    Bonuspoeng:
    163
    Noen som vet hvor raskt man mister hotellstatus hos Radisson og Hilton oppnådd med Amex plat?
     
  17. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Står fremdeles som gull hos Hilton, sa opp for ca to uker siden.
    Priority pass ble ugyldig dagen etter oppsigelsen.
     
    Flymunda liker dette
  18. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,561
    Likes mottatt:
    6,540
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg sa opp Platinum høsten 2019 og har fortsatt gull hos Hilton ;) Gjetter på at man går ned til member når neste periode er over, men diverse statusforlengelser gjennom pandemien har gjort at den teorien tar tid å teste.
     
    Flyingdutchman liker dette
  19. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,697
    Likes mottatt:
    11,321
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm, har bruka Platinum etter 2-3CT er nådd men no sår ein jo tvil om det er verdt det lenger. Tanken er jo overføring til BA….
     
  20. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    7,782
    Bonuspoeng:
    183
    Kan jo også overføre til Hilton, og så fra Hilton til KLM, Aeroplan etc. Usikker på exchange rate, men det går an
    EDIT: 10.000 Hiltonpoeng for 1.000 Flying blue, og 10.000 Hilton for 1000 Avios
     
    snus_mumrikken liker dette

Del denne siden