Amex Platinum. Få 500.000 poeng søk før august 2021 verdt det?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av skyblue, 19. juni 2021.

1. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,904
    Bonuspoeng:
    183
    Amex Platinum inkluderer flere loungeprogram enn Priority Pass, blant annet Plaza Premium, hvor Eventyr inngår:

https://www.americanexpress.com/idc/en/benefits/the-platinum-card/global-lounge-collection.html/

https://global.americanexpress.com/...tyr-Lounge-Terminal-3-5CNTEBOk2w?locale=en-US

RoadKing and themichael like this.
  2. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,074
    Bonuspoeng:
    113
  3. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,532
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, Premium skal være en lounge med det bedre tilbud. Det var en lenger periode her i vinter at den kun var åpen som et ektra rom til OSL Lounge.

For å sitere Avinor:

4. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,074
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, bedre vin og litt bedre mat. Mitt poeng var bare at har man tilgang til OSL Premium Lounge så har man også tilgang til OSL Lounge. Det er i hvert slik det har vært praktisert.

Last edited: 27. aug 2022
  5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,383
    Bonuspoeng:
    293
    Med andre ord så var det en inkompetent person i resepsjonen.

6. haovi

haovi Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Bestilt ekstrakort forrige uke, og det kommer ikke fram til vi skal ut å reise på fredag. Ringer Amex, de sier null problem og manuelt innmelder ekstrakortet inn i priority pass i løpet av 3 minutter. Viktig å skryte litt når man får god service, og ikkje berre klage når alt er gale:)

Darkcho, RoadKing, eventyrer and 2 others like this.
  7. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,335
    Bonuspoeng:
    113
    Bare vær obs på at du ikke kommer inn i OSL lounge med PP. Da må du ha Amex-kortet. Men ellers er det jo veldig greit å ha rundt om kring.

eventyrer and haovi like this.
  8. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,310
    Bonuspoeng:
    113
    Usikker på om innen midnatt i dag eller i morgen er siste frist, men ønsker uansett å minne på om at poengene nå kommer til å falle i verdi. Har allerede ordnet overføring selv, det neste blir nok å si opp kortet.

Frode789 and Ombo like this.
  9. haovi

haovi Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Jepp I know. Vi flyr SAS Plus så det går fint denne gang:)

10. haovi

haovi Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Ser de skriver «dresscode Smart Casual as always» på Priority pass loungen i Amsterdam. Vet dere hvor strenge de er på det, og hvor stivt det eventuelt må være? Liker å fly behagelig

11. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,532
    Bonuspoeng:
    183
    Dongeri og t-shirt er ‘stivt’ nok etter min erfaring.

haovi liker dette
  12. haovi

haovi Medlem

Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Så hettegenser og joggebukse som eg pleier å bruke på gardermoen blir litt vel casual?

13. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,532
    Bonuspoeng:
    183
    Tviler egentlig på at noen bryr seg noe særlig om hva du har på deg så lenge du oppfører deg normalt :)

haovi liker dette
  14. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,766
    Bonuspoeng:
    183
    VIKTIG PÅMINNELSE!
    Dersom du har MR som du ønsker å overføre til British Airways eller SAS, så blir vekslingsraten dårligere etter 31.august.
    Ønsker du å overføre til Hilton, blir vekslingsraten bedre etter 31.august.

Frode789, eventyrer and cntnry like this.
  15. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,310
    Bonuspoeng:
    113
    For sikkerhets skyld så ville jeg ikke ventet til 31. August :)
    «Vil du som verdsatt kortmedlem benytte deg av Membership Rewards-poengene mens de har sin nåværende verdi, har du frem til 30. august 2022 på deg til å veksle inn eller betale fakturaen med poengene.»

eventyrer and Spielhaug like this.
  16. Fra190

Fra190 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg kastet meg på denne kampanjen i fjor, men har sagt opp kortet nå. Oppdaget plutselig at jeg har et gavekort hos Fursetgruppen liggende. Er det fortsatt mulig å bruke dette, selv om jeg ikke har amex-kortet lenger?

17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,692
    Bonuspoeng:
    183
    Du gir ikke så mye opplysninger å gå på.

Men hvis ikke Fursetgruppen sitt gavekort har en separat utløpsdato eller krav om betaling med Amex, er det jo bare å suse avgårde og spise opp pengene på kortet ;)

18. Fra190

Fra190 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    18
    Hehe, det er sant;) joda, det har en utløpsdato, men den er 2024. Er et eget (fysisk) gavekort som ble delt ut til platinumkunder. Husker det var noen vilkår som gikk på at det ikke kunne brukes utelukkende på drikke e.l, og at amexkortet ble fakturert dersom man «misbrukte» gavekortet. men gavekortet kom i en håndskreven konvolutt og virker i det hele som at det egentlig ikke er knyttet opp til amex-kortet på noen måte. Tenkte kanskje det var noen her inne som kastet seg på kampanjen, og har skaffet seg noen erfaringer;)

19. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,335
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har heller ikke fått brukt gavekortet ennå (digitalt), men snus_mumrikken skrev i en tidligere tråd at han bare printet det ut og ga det til servitøren. Trengte ikke vise Amex-kortet (i motsetning til Dining by Amex hvor de trekker en krone eller noe fra kortet).

Fra190 liker dette

Del denne siden