Amex Platinum. Få 500.000 poeng søk før august 2021 verdt det?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av skyblue, 19. juni 2021.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Da mangler bare anledning å få brukt perksa :)
     
    Maggie liker dette
  2. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
  3. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,669
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sjekket linken over og kunne ikke se at de skriver noe om overføringsraten? Nå er jeg spesielt interessert i å få bekreftet hvor mange Avios jeg får fra 500.000 MR poeng. Hvis det er riktig at 500k MR blir 45.000 Avios så skal jeg bestille kortet i slutten av august. Har jo ingen behov for fordelene med gratis lounger da jeg fremover kun kommer til å fly BA / OneWorld og der er jeg jo Emerald medlem (BA Gull) Så for meg er Avios viktigst. Og som det ble nevnt tidligere i denne tråden, beste måten er å bruke Avios i Asia med f. eks Cathay. Har flydd mange turer i C fra Singapore til både Taiwan og Korea. Annen måte er å oppgradere BA flygninger med Avios.
     
    flexitravel liker dette
  4. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    upload_2021-6-21_9-52-46.png
    Nederst til høyre der. Avios skriver de ikke noe om, men det gjør Chrisljo:
    Ifølge dette bildet er det 1100 --> 100.
    Så 500k i oppstart og 45k ekstra med spend gir 49 545 Avios.
     
  5. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis jeg ikke allerede må planlegge litt for å tjene inn ny CT på SAS AmEx elite, hade jeg selvfølgelig gått for dette. Tror neppe jeg har omsetning nok til å fikse både CT og 45' i løpet av året :(
    Dere som er med på å spleise på lønna mi ( over skatteseddelen) får være fornøyde med at vi ikke er (enda) bedre betalt ;)
     
    Eddie47, solheim, EndreD and 3 others like this.
  6. Nordlys

    Nordlys Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Partnerne for overføring poeng varierer fra land til land? Jeg er interessert i å overføre til Choice Privileges, for bruk i USA. Står som partner der, men vil dette virke med norsk kort? Hvor er en nettside med de norske partnerne og overføringskurs?
     
    Last edited: 21. juni 2021
  7. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, det blir nok for "kreativt". Kun tre partnere du får overført til, eventuelt kan du benytte poengene for å betale med. Sistnevnte er ikke lønnsomt når 100kr koster 10. 000 poeng. 500 000poeng = 5000kr.

    Her er vekslingskursen som jeg fant på mine sider, tar høyde for at nye kunder kan ha noe dårligere vekslingskurs da jeg ser noen nevner 12:1 på eurobonus.

    oversikt overføring amex platinum.PNG
     
  8. Vaskehanske

    Vaskehanske Den evige jakten på poeng..

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    354
    Bonuspoeng:
    63
    Skrev dette i en annen post her, men snakket med Amex på tlf. og hun sa det er 1:16 og ikke 1:12.
    Jeg at det kan ikke stemme for det står 1:12 her bl. annet her,
    https://www.americanexpress.com/no/fordeler/platinum/verdien-av-fordelene.html
    Fikk beskjed om at det er 1:16 som gjelder og endringen skjedde i Mars og var det jeg måtte forholde meg til.
    Hun skulle gi beskjed om at de måtte endre dette på nettsidene sine.

    Vil det si at du som eksisterende kunde har 1:10, det har i mellomtiden blitt endret til 1:12 som noen skriver her og i følge KS nå i mars økt til 1:16?

    500.000 = 31.250 ekstrapoeng da..
     
    NoLimit liker dette
  9. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    1:12 kommer nok av en litt for kjapp oversettelse fra de svenske sidene.
     
    Vaskehanske liker dette
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Så det er da altså ikke 50k eb poeng men 31.250
    Skuffende Amex. Dette blir nok sagt opp straks poengene er i boks.
     
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Du får sjekke vekslingskurs når du får kontoen din opp og kjøre. Blir litt overrasket om Amex har implementert en devaluering som kun gjelder nye kunder.
     
    RoadKing liker dette
  12. Greenbull

    Greenbull Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg ringte inn just nu for å etterlyse statuspoeng som enda ikke er kommet, og spurte i samme slengen om vekslingskurs mellom amex-poeng og eb på platinumkortet. 10:1 i Norge, svarte han.
     
    Flyingdutchman, RoadKing and trygveat like this.
  13. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Helt utrolig at de klarer å gi 10:1 (bevist av noen her som har ført over noen poeng), skrive 12:1 men si 16:1. Tenk om fakturaene er laget på samme måte :D
     
  14. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    Kundeservice blander nok med svenske vilkår. Ser ut som at Sverige fikk redusert vekslingskurs fra 12:1 til 16:1 i august 2020.
     
    Flyingdutchman liker dette
  15. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har fått til oppgradering hos Marriott Bonvoy gjennom platinum kortet? I Experience appen står det at Marriott er inkl, samme på den svenske siden, men ikke den norske.
     
    tobeornot999 liker dette
  16. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,210
    Likes mottatt:
    22,270
    Bonuspoeng:
    183
    Det står på nettsida til amEx at tilbodet berre gjeld «nye kundar». Eg slo til på ein liknande kampanje for SAS AmEx Classic i fjor haust og fekk ikkje kampanjepoenga med grunngjeving i at eg hadde SAS AmEx Premium då eg tinga classickortet. Eg veit at fleire på forumet fekk poeng, og at enkelte andre ikkje fekk. Ein bør difor ta høgde for at ein risikerer å ikkje få nokon poeng anna enn for sjølve kortbruken.
     
    honeychip liker dette
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,563
    Likes mottatt:
    6,541
    Bonuspoeng:
    183
    For halvannet år siden gikk det å matche mot Marriott gjennom den svenske siden. Ikke sikkert det går lenger, men da logget vi ihvertfall inn med norsk konto her: http://www.americanexpress.se/partnerprogram. Pass på at navn, epost osv du skriver inn i søknaden er 100% lik info på marriott.com, ellers blir den avvist. Norske tegn kan ha blitt lagret som noe annet enn æøå på marriott.com feks.
     
  18. Greenbull

    Greenbull Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    13
    Står på den norske amex siden under sammenlikningsfunksjonen, men kan jo være utdatert info.
     

    Attached Files:

    Last edited: 30. juni 2021
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan er det, må man selv aktivere med de respektive hoteller etc?
     
  20. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,563
    Likes mottatt:
    6,541
    Bonuspoeng:
    183
    Priority Pass får du vel invitasjonsmail til ganske fort etter at du bestiller. OSL Lounge får du bare tilgang til ved å vise platinumkortet ved døra (når det åpner igjen), men for hoteller må du koble amex mot de respektive lojalitetsprogrammene ja. Det kan du gjøre her: https://www.americanexpress.com/no/...k=no-discover-benefits-platinum-hotelbenefits
     
    RoadKing liker dette

Del denne siden