Amex Platinum. Få 500.000 poeng søk før august 2021 verdt det?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av skyblue, 19. juni 2021.

  1. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43

    Takk for tips. Forsøkte å gå via den svenske siden, men blir sendt til den norske oversikten over hvilke fordeler jeg har meldt meg på. Her ligger ikke Marriott :/
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,499
    Bonuspoeng:
    293
    Fant nettopp ut at jeg allerede har Gold status med både Hilton og Radisson. Jaja.
     
  3. flexitravel

    flexitravel Medlem

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Finnes det noen triks for å få koblet MR sammen med BA? Funket fint på Sas, men får bare feilmeldinger når jeg legger inn BA medlemsnummer.

    Ringte kundeservice og de fikk også feilmelding uten å vite hvorfor. De skulle sjekke opp og komme tilbake til meg innen noen dager. det er vel 10 dager siden.
     
  4. Nordlys

    Nordlys Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Og vi er helt sikre på at norsk kort ikke kan logge på amerikansk partnerside og veksle til amerikanske partnere? Noen som har prøvd?
     
  5. Xaantiam

    Xaantiam EB n00b

    Innlegg:
    462
    Likes mottatt:
    371
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg skulle gjerne hatt de 500k norske MR over på min amerikanske MR konto. De hadde da hatt en verdi på rundt $8500. :cool:

    Men det går nok dessverre ikke. :rolleyes:
    Men det går an å skaffe seg amerikansk Platinum da, riktignok med en liten egeninnsats.. :D
     
  6. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,672
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har fått bekreftet hvor mange BA Avios poeng jeg får for 500k MR poeng? Vurderer å søke i slutten av August for å minimere antall månedsavgifter frem til Januar 2022.
     
  7. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,399
    Likes mottatt:
    21,121
    Bonuspoeng:
    183
    [​IMG]

    Tastet inn 500k, men ble rundet ned med 50 av nettsiden. Sikkert pga "Overføres i porsjoner à 550 poeng".
     
  8. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,672
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Takk:) Dette er en god deal slik jeg ser det. Da blir det Platinum på meg. De skriver nye kunder, kan jeg få problemer her med at jeg har Elite fra før?
     
  9. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,399
    Likes mottatt:
    21,121
    Bonuspoeng:
    183
    Er i samme situasjon, og jeg tok sjansen etter å lest meg litt opp. Det går stort sett gjennom virker det som.
    Har allerede tjent opp en CT, rekket antakelig ikke en til (pluss at jeg forventer at et par stykk kommer i retur pga kanselleringer) så forbruk resten av året blir for å nå 45k målet her. Om det blir 500k MR poeng er det veldig bra, dersom det glipper er det kjipt men overkommelig å ikke ha tjent opp 9000 EBP.
     
  10. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,672
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, da prøver jeg meg også i august:) Har opptjent CT og 20k statuspoeng på DNB SAGA så da er det bedre å begynne å samle på Avios ut året for min del:D
     
  11. Pippen

    Pippen Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Nå er jeg litt forvirret her. Bruker jeg den internasjonale siden til American Express og velger Norge som landet mitt får jeg andre øverføringsrates. Står f.eks at man får 2 Avios per 3 amex points. Hvilken side bruker dere til å se hvor mye poengene kan byttes for?
     
  12. Pippen

    Pippen Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Eller rettelse, er det et sted jeg kan sjekke hvor mye poengene er verdt UTEN å måtte logge inn, siden jeg ikke kan logge inn uten bruker. Eventuelt om noe kunne fortelle hvor mye poengene er verdt i Krisflyer miles (Singapore Airways) og Qpoints (Qatar Airways)
     
  13. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Dumt spørsmål. Har Amex Premium. Om jeg får innvilget dette, vil opptjening til neste CT nulles ut?
     
  14. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,118
    Likes mottatt:
    1,842
    Bonuspoeng:
    113
    Pt kan du kun veksle til Eurobonus, British Airways og Hilton med norsk Membership Rewards konto.
     
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,499
    Bonuspoeng:
    293
    Byttee du fra et Sas Amex nivå til et annet, stopper «telleren» på den du har. Såvidt jeg vet, mister du ikke en allerede opptjent CT. Men dette er jeg ikke 110% sikker på, spør Amex og få svaret skriftlig.
     
    TommyL liker dette
  16. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,729
    Likes mottatt:
    21,911
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, ikke så lenge du beholder Amex Premium. Platinum er «et helt annet» kort du kan ha i tillegg.
     
    tobeornot999 and TommyL like this.
  17. TommyL

    TommyL Senior Medlem

    Innlegg:
    539
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Ah, så det er ikke en "oppgradering" altså, slik at man må si fra seg det andre kortet. Skjønner. Da må en i tenkeboksen ja!!! Takker for svar begge to!
     
  18. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,399
    Likes mottatt:
    21,121
    Bonuspoeng:
    183
    Det var noen som lurte på om platina ekstrakortet også er metall, svaret kom i posten i dag: ja.
     
    Tassa liker dette
  19. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    861
    Likes mottatt:
    2,988
    Bonuspoeng:
    93
    Rettelse : Jeg hadde huket av for Politisk eksponert person... Ops.

    ]

    Hvor lang tid tok det før dere fikk kortet?
     
    Last edited: 27. juli 2021
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,499
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg huket ikke av for å være politisk eksponert. Ble godkjent umiddelbart og fikk link til å velge kode. Det fysiske kortet, husker ikke eksakt men jeg husker jeg tenkte «jøss det gikk fort», så et par dager kanskje?
     
    oddA liker dette

Del denne siden