Amex platinum, kundeservice & kaos

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Rohass, 10. juli 2018.

  1. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Don't kill the messenger.. :D Jeg bare refererer til "what he said"..
     
  2. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Mente ikke til deg, var rettet mot AMEX.
     
    Jørgen liker dette
  3. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,207
    Likes mottatt:
    5,042
    Bonuspoeng:
    183
    Det morsomste er vedkommende som svarer på innlegg på Amex Norge sin facebookside. :D
     
  4. Hanen

    Hanen Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Hadde det vært så enkelt hadde dette ikke vært en sak. De pengene jeg betalte ekstra forsvant inn i systemet og jeg fikk regning neste måned som normalt uten at de ekstra pengene var trukket fra.
     
    NoLimit liker dette
  5. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    377
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Det er jo komisk og på grensen til straffbart. Så hvis vi betaler inn mer enn utestående saldo på bestillingstidspunktet så forsvinner det i systemet? Hent utrolig. ..
     
    Tilli liker dette
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Anders?
    Han er en "artig" skrue ja..
     
    Jeanette liker dette
  7. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    I min erfaring så blir overskytende liggende som pluss på kontoen. Har ved et par anledninger betalt inn litt ekstra (2-3.000kr) og det har gått fint.
    Mulig det er avhengig av størrelsen på beløpet?
     
  8. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,207
    Likes mottatt:
    5,042
    Bonuspoeng:
    183
    Anders, ja. Kan ikke fatte at de vil fremstå så useriøse! o_O
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
    Lurer på om han har fått beskjed om å oppføre seg sånn, eller om Amex vet at han oppfører seg sånn. Det virker lite seriøst, ja.
     
    Jeanette liker dette
  10. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,207
    Likes mottatt:
    5,042
    Bonuspoeng:
    183
    Like ille begge deler egentlig. Har han fått beskjed om å svare sånn må man vel kunne si at det er en noe feilslått strategi, og dersom de ikke er klar over at han svarer sånn måned etter måned har de jo null oversikt over sine egne kanaler. :D
     
    Last edited: 07. mai 2019
    holmen liker dette
  11. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har hatt en dialog med sjefen for Norden vedr denne skapningen. Send meg gjerne noen screenshots om det er noe usaklig, frekt eller direkte feil.
     
    Jeanette, NoLimit and holmen like this.
  12. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Hvordan man selv reflektere på utsagn er subjektivt. Så kanskje nevnte sjef burde frekventere Amex sin FB side, og selv gjøre seg opp en formening om hva som er innenfor/utenfor Amex sine retningslinjer.
     
  13. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    De gjør angivelig det også. De er også her omtrent daglig. Men det er mye å følge med på. Men konkrete henvendelser om og fra enkeltpersoner gir litt mer matnytte.
     
    Kalsnes and jgroneng like this.
  14. Tilli

    Tilli Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg skal holde deg/ dere oppdatert på utviklingen. Det er helt utrolig tidkrevende og frustrerende og jeg vurderer å ta det I media. Gir en lyd I såfall.
     
    Hanen liker dette
  15. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Sånn på generelt grunnlag så kan det jo virke som om AMEX nesten går inn for å være ubrukelig. For å la tvilen til AMEX komme de litt til gode, basert på egen erfaring fra en studentjobb i et stort norsk finansfirma, så sitter man gjerne med ubrukelige og utdaterte systemer og får stort sett samme type spørsmål dagen lang. Ikke at det er noen unnskyldning for å være utrivelig (slike folk må ha det vondt på arbeidsplassen), men det er nok en god forklaring på hvorfor ting fremstår så inkompetent.

    At en liten bank fra Bergen (riktignok bygget fra bunnen av) kan hoste opp en så brukervennlig app som det Monobank har gjort, mens AMEX sitter igjen på slutten av 90-tallet, er uansett for meg smått utrolig og jeg håper at det jobbes med.
     
  16. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Har et spørsmål om Enrolment på Amex sidene.
    Hver gang jeg trykker på "Enrol" så får jeg opp en feilmelding.
    Noen som har hatt samme problem?
    2019-05-07_15-10-46.png
     
  17. Kenneth82

    Kenneth82 Medlem

    Innlegg:
    153
    Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Hallo, amerikanere tviholder fortsatt på sjekkhefte. Virker som moderniseringen der borte sluttet på sent 80 tallet.
     
    OttoL liker dette
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Og utviklingen forsatte da Trump`n ble valgt...(nødvendig å legge til)
     
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Da jeg flyttet til California i ‘98, fikk jeg for første gang i livet sjekkhefte...
    Det er mange årsaker til at sjekkhefte lever i beste velgående i USA, men den mest vesentlige er nok at de ikke har en mekanisme som vi har i Norge; Bankenes Betalings Sentral.
     
  20. Tilli

    Tilli Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg tok i dag kontakt med Finansklagenemda men Amex er jo ikke medlem der. De var lydhør og veldig overrasket over behandlingen flere av oss får med tanke på at vi ikke får tilbake pengene våre. Er det noen som kjenner til andre eventuelle klageinstanser vi kan forsøke å ta dette via ? Jeg har ingen tro på at de vil gjøre noe med dette. Hanen har jo allerede ventet en mnd lenger enn oss-.....
     

Del denne siden