Hadde det vært så enkelt hadde dette ikke vært en sak. De pengene jeg betalte ekstra forsvant inn i systemet og jeg fikk regning neste måned som normalt uten at de ekstra pengene var trukket fra.
Det er jo komisk og på grensen til straffbart. Så hvis vi betaler inn mer enn utestående saldo på bestillingstidspunktet så forsvinner det i systemet? Hent utrolig. ..
I min erfaring så blir overskytende liggende som pluss på kontoen. Har ved et par anledninger betalt inn litt ekstra (2-3.000kr) og det har gått fint. Mulig det er avhengig av størrelsen på beløpet?
Lurer på om han har fått beskjed om å oppføre seg sånn, eller om Amex vet at han oppfører seg sånn. Det virker lite seriøst, ja.
Like ille begge deler egentlig. Har han fått beskjed om å svare sånn må man vel kunne si at det er en noe feilslått strategi, og dersom de ikke er klar over at han svarer sånn måned etter måned har de jo null oversikt over sine egne kanaler.
Jeg har hatt en dialog med sjefen for Norden vedr denne skapningen. Send meg gjerne noen screenshots om det er noe usaklig, frekt eller direkte feil.
Hvordan man selv reflektere på utsagn er subjektivt. Så kanskje nevnte sjef burde frekventere Amex sin FB side, og selv gjøre seg opp en formening om hva som er innenfor/utenfor Amex sine retningslinjer.
De gjør angivelig det også. De er også her omtrent daglig. Men det er mye å følge med på. Men konkrete henvendelser om og fra enkeltpersoner gir litt mer matnytte.
Jeg skal holde deg/ dere oppdatert på utviklingen. Det er helt utrolig tidkrevende og frustrerende og jeg vurderer å ta det I media. Gir en lyd I såfall.
Sånn på generelt grunnlag så kan det jo virke som om AMEX nesten går inn for å være ubrukelig. For å la tvilen til AMEX komme de litt til gode, basert på egen erfaring fra en studentjobb i et stort norsk finansfirma, så sitter man gjerne med ubrukelige og utdaterte systemer og får stort sett samme type spørsmål dagen lang. Ikke at det er noen unnskyldning for å være utrivelig (slike folk må ha det vondt på arbeidsplassen), men det er nok en god forklaring på hvorfor ting fremstår så inkompetent. At en liten bank fra Bergen (riktignok bygget fra bunnen av) kan hoste opp en så brukervennlig app som det Monobank har gjort, mens AMEX sitter igjen på slutten av 90-tallet, er uansett for meg smått utrolig og jeg håper at det jobbes med.
Har et spørsmål om Enrolment på Amex sidene. Hver gang jeg trykker på "Enrol" så får jeg opp en feilmelding. Noen som har hatt samme problem?
Hallo, amerikanere tviholder fortsatt på sjekkhefte. Virker som moderniseringen der borte sluttet på sent 80 tallet.
Da jeg flyttet til California i ‘98, fikk jeg for første gang i livet sjekkhefte... Det er mange årsaker til at sjekkhefte lever i beste velgående i USA, men den mest vesentlige er nok at de ikke har en mekanisme som vi har i Norge; Bankenes Betalings Sentral.
Jeg tok i dag kontakt med Finansklagenemda men Amex er jo ikke medlem der. De var lydhør og veldig overrasket over behandlingen flere av oss får med tanke på at vi ikke får tilbake pengene våre. Er det noen som kjenner til andre eventuelle klageinstanser vi kan forsøke å ta dette via ? Jeg har ingen tro på at de vil gjøre noe med dette. Hanen har jo allerede ventet en mnd lenger enn oss-.....