Amex platinum, kundeservice & kaos

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Rohass, 10. juli 2018.

  1. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    For info for andre som vurderer dette, jeg meldte også inn min sak til finansklagenemda den gang jeg slet. Men de kunne ikke godkjenne klagen for videre behandlig basert på at Amex ikke var medlem.

    Din klage gjelder et krav mot American Express etter en feilutbetaling. American Express er ikke medlem av noen av de foreninger som står bak Finansklagenemnda. Vi kan derfor ikke behandle en klage på foretaket. Klagen tas ikke til behandling.
    Med vennlig hilsen Sekretariatet for Finansklagenemnda
     
    Tilli liker dette
  2. Tilli

    Tilli Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Har du fått igjen pengene ref samtalen sist fredag med Amex?
     
  3. Hanen

    Hanen Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Hei
    Martin skulle som sagt ringe meg opp denne uken og jeg venta til Torsdag før JEG ringte Amex og spurte etter Martin.

    Han er en veldig høflig kundebehandler og var litt sorry for at han ikke hadde ringt meg. Jeg var imidlertid ikke overasket, men det er en annen sak.
    Han forkalrte meg at Amex hadde hatt et teknisk problem og at de ikke kunne overføre penger til en norsk konto?
    Spurte pent om han kunne ringe meg tilbake senere på dagen og hva kan man svare på sånt?

    Martin ringte meg jaggu tilbake litt senere og sa de hadde fikset problemet og at de skulle betale meg tilbake enten på fredag eller senest mandag.
    På den faktuaraen som forfaller idag 12Mai skulle jeg bare trekke fra de 25000 de skylder meg.

    Sa også at jeg synes behandlingen jeg har vært igjennom siden Februar kvallifiserte til en liten kompansasjon i form av EB poeng og det sa han seg helt enig i.
    Han skulle kompansere meg med det høyeste beløpet han hadde myndighet til å gi så 2000EBP skulle overføres til min konto.
    Jeg takket og bukket og lovte at jeg skulle bruke alle 2000 til å kjøpe meg noe kaldt å drikke på neste flytur, han tok ikke ironien.

    Martin skal ha for at han prøver og at jeg omsider har etablert et tillitsfohold til en saksbehandler, men jeg er slettes ikke overbevist om at denne sagaen er over.
    Har ikke sett verken poeng eller penger enda.

    Håper for guds skyld at Martin ikke slutter for da må jeg begynne helt pånytt om ikke kommende uke bringer positive nyheter, er skeptisk.

    I mellomtiden er jeg i full gang med å bruke mitt nye Amex Primium for å sikre meg min tredje CT for året fordi det er nemlig det alt dreier seg om.
    Utrolig hva en ny CT gjør med humøret.

    Ha en strålende Søndag alle sammen.
     
    Last edited: 12. mai 2019
    Sonictravel liker dette
  4. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Bra det blir ordnet opp :)
    Jeg fikk selv 3000eb poeng for et langt mindre tullball en du har vært igjenom,så de har nok mer å gå på.
     
  5. 91559226

    91559226 Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Er det noen flere enn meg som innlogget hos AMEX har mistet telleren for hvor langt man er på vei mot CT?
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, alle sammen. De ter tatt opp i flere tråder allerede :)
     
    91559226 liker dette
  7. 91559226

    91559226 Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for det, hadde gått meg fly forbi :D
     
  8. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, Bare en liten kommentar. Amex hadde ogsa diverse "tekniske feil" med å overføre penger til/fra banker & til /fra Norge etc, samt andre feil hvor penger hadde blitt feil plassert & var ute av syne for de som skulle hjelpe meg under min prosess.
     
  9. Hanen

    Hanen Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Har selvfølgelig ikke sett noe til verken pengene eller poengene.

    Må bare si at jeg ikke er overasket med tanke på hvor mange ganger jeg er blitt lovet en løsning, er uforbederlig optimist og vet at det ordner seg tilslutt, men jeg begynner å bli rimelig lei av denne saken.

    Ser at Din side søker etter noen som har lignende saker som min og som er villige til å dele den med leserne, det gjør jeg glatt.

    Skal vente til Torsdag med å ringe Martin igjen for den ukentlige praten og da fortelle at videre kommunikasjon kanskje vil gå mellom Din side og Amex til allmenn forlystelse.
     
  10. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    862
    Likes mottatt:
    2,989
    Bonuspoeng:
    93
    Nå er jeg på samme kjøret også.
    Satt over en god del cash til AMEX, en uke senere enda ikke dukket opp noen sted
     
  11. Hanen

    Hanen Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Stygg sak, men som en kollega av meg sier "Det kan jo gå bra".
    Jeg har en liten fordel, jeg skylder Amex mere penger enn de skylder meg.
    Det kan jo bli ganske morro i forliksrådet.
    Du får holde oss innformert.
     
  12. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    862
    Likes mottatt:
    2,989
    Bonuspoeng:
    93
    O i wil! De bare sier " Bare ta det med ro, faktura forfaller ikke før om 3 dager " på Svensk.
     
    Hanen liker dette
  13. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Betalte du inn som en ekstra innbetaling eller la du bare dette beløpet på når du betalte opprinnelig faktura med skyldig beløp?
     
  14. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    862
    Likes mottatt:
    2,989
    Bonuspoeng:
    93
    Ekstra betaling, har betalt "fakturaen" denne måneden 2 ganger. Den skulle blitt betalt enda en gang i morgen, men kansellerte den nå.
    Stor jo beskrevet " bruk kortnummer som kid ved ekstra betaling "
     
  15. omedias

    omedias Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Interessant. Jeg har akkurat lagt inn en ekstrabetaling selv, snakket med AMEX på telefonen i går som sa at det selvfølgelig var bare å kjøre på. Litt av poenget med å kunne gjennomføre slike ekstrabetalinger for å nyttiggjøre "bruksgrensen" forsvinner jo dersom beløpet ikke krediteres relativt raskt...
     
  16. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg la på litt ekstra på faktura som ble betalt nå i går, håper ikke dette ødelegger noe. Ser at innbetalingen ikke er registrert på amexkonto ennå:( Man vet jo aldri med Amex lenger - de er ikke så fleksible.
     
  17. Tilli

    Tilli Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Vi fikk pengene på konto i dag. Utrolig. Klarer de å føre over til vår Norske bank bør de klare det til din.- det er jo det de sier er problemet. Håper det ordner seg for deg også. Dette er kanskje den verste kundebehandlingen jeg noen gang har erfart. Hold meg gjerne oppdatert.
     
    Hanen liker dette
  18. Hanen

    Hanen Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
     
  19. oddA

    oddA Senior Medlem

    Innlegg:
    862
    Likes mottatt:
    2,989
    Bonuspoeng:
    93
    Der har overraskende nok 1\3 overføringer dukket opp på amex kortet!
    Kanskje jeg hadde flaks allikevel..

    Må også legge til min største frustrasjon her.
    Folkene på kundeservice snakker som de er tidenes mest hjelpsomme mennesker, men hører ikke etter hva du spør om.
    Samtalen gikk noe som dette
    Meg- " Jeg har overført penger de har ikke dukket opp hos dere enda kan dere hjelpe meg?"
    KS - "jaja selvklart - skal vi se her, du har satt over penger sist 2 mai "
    Meg - " Ja, det stemmer det var lenge siden dette satte jeg over for 7-10 dager siden"
    KS - "aha ja, skal vi se mer her ahah ja vi ser du satte over penger i April også"
    ...
     
  20. omedias

    omedias Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3

    For å følge opp min egen post - kreditering skjedde i dag, altså to dager etter innbetaling.
     

Del denne siden