Amex platinum, kundeservice & kaos

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Rohass, 10. juli 2018.

  1. grimfandango

    grimfandango Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,172
    Bonuspoeng:
    293
  3. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Og i dag kom plutselig ekstrapoengene også som har hopet seg opp.

    Da mangler det bare statuspoeng :)
     
    drsyk and holmen like this.
  4. Hanen

    Hanen Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Da har jeg en liten oppdatering.
    Det er Torsdag og jeg tenkte at jeg skulle ta den vanlige telefonen til Amex. Tok en rask sjekk på kontoen og der var de, 25613 norske kroner som har vært lost in space siden Februar.

    Endelig skal jeg slippe å fortelle historien min på nytt og på nytt til en saksbehandler som prøver å overbevise meg om at jeg tuller med tallene og at alt er i skjønneste orden.

    En av dem forklarte dette så godt at jeg la på i troen om at pengene hadde blitt bakt inn i regningene og at de ikke var skyldige meg noe som helst.

    Nå skal jeg gjøre opp det jeg skylder på elitekortet som er avsluttet og gå videre med livet som lykkelig eier av Amex premium.

    Ha en strålende 17Mai alle sammen.
     
    Last edited: 16. mai 2019
    EndreD, NorFlight and Mavo like this.
  5. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,229
    Bonuspoeng:
    113
    Kjenner jeg blir småmisunnelig, alternativt sykt provosert her nå. Har fortsatt ikke sett fnugg av poeng hverken av det ene eller andre slaget. Har ca 80K spend på litt over en måned. Og i forgårs presterte de faen meg å sperre kortet mitt uten forvarsel! Første faktura forfaller om en uke. Dekket det inn umiddelbart og fikk åpnet igjen i dag. Betyr den kredittsjekken de gjør niks nada?

    Kunde"service" kunne meddele at jeg måtte bygge meg opp cred, hvorpå jeg svarte at tillit går begge veier, og at de på det området er et lite stykke unna topscore hos meg for å si det sånn..
     
    NoLimit, veeegard and KVTL like this.
  6. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk to Amex e-fakturaer inn i nettbanken min denne måneden. De var begge to helt identiske såvidt jeg kan se, så jeg betalte selvfølgelig den ene og overså den andre.
    Nå ser det ut til at denne innbetalingen ikke er registrert hos Amex. Den ble lagt inn med forfall 18. mai, men den ble ikke belastet i banken før mandag 20. på grunn av helg. Likevel synes jeg det begynner å ta drygen lang tid før innbetalingen er registrert hos Amex. Noen som har kontroll på hvor lang tid dette pleier å ta? Har ikke tenkt på det tidligere.
    Fikk til og med tekstmelding fra Amex som bad meg betale regningen min, ellers vil kortet bli stengt.
    Kan legge til at fakturaen er betalt direkte i nettbanken, uten noen forsinkende ledd som Payr.
     
  7. ChrisTW

    ChrisTW Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Det tok 3 bankdager for min siste betaling til Amex å bli registrert. Når betalingen kom opp i appen etter disse tre dagene sto den med samme dato som da overførselen ble gjort fra nettbanken min.
     
    Arvid1410 liker dette
  8. Tom

    Tom Nytt Medlem

    Innlegg:
    41
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg hadde også forfall i helgen og pengene ble trukket på mandag og de er fortsatt ikke registrert hos Amex. Tidligere har det blitt registrert i løpet av et par dager, men nå skal det jo sies at DnB sliter en smule om dagen, så vanskelig å si hvem man skal skylde på her.
     
    Arvid1410 liker dette
  9. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,357
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    Har akkkurat samme casen. Fikk først 1 e-faktura som ble godkjent til betaling og dagen etter kom 1 kopi som jeg da ikke gjorde noe med... pengene gikk ut av konto mandag 20, men er fortsatt ikke registrert hos Amex, men jeg fikk også SMS med purring på tirsdag.
    Så tror Amex har rotet noe skikkelig nå i mai siden de tydeligvis driver å sender ut dublikat-fakturaer, også ikke klarer å registrere at de får inn pengeneo_O

    Hvis det er slik at Amex mener de kan få betalt dobbelt så er det jo svindel, skal jo ikke betale 2 ganger den faktiske regningen for at de skal klare å registrere at de får inn penger...
     
    Arvid1410 liker dette
  10. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,229
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ikke fått faktura, men gjorde en ganske stor ekstrainnbetaling på mandag for å unngå den "usynlige" grensen. Det har fortsatt ikke kommet inn. Tidligere har det bare tatt ca 2 dager. Så nå har jeg også lagt inn en bankoverførsel til Revolut for å se hva som dukker opp først. Hvis det kommer inn på Revolut-kontoen før Amex, har Amex og ikke DNB et forklaringsproblem.
     
  11. jordbaersylte

    jordbaersylte Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Hadde Elite-kortet, sagt opp for Premium i stedet. I mellomtiden hadde det kommet penger tilbake på kortet. De brukte evigheter på å overføre pengene. Når de endelig var overført var det til et kontonummer jeg ikke kjente til i det hele tatt...
     
  12. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Har du betalt AmEx med Payr? Jeg fant ut at forsikringene mine var blitt betalt til en konto tilhørende Payr. En kjapp telefon og Payr overførte tilbake til meg.
     
  13. OSLflyer

    OSLflyer Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Har samme problem med tilbakebetaling beløp som har gått til Payr konto og ikke min. Hvilket telefonnummer tok du for å komme gjennom til Payr?
     
  14. henrikks94

    henrikks94 Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    13
    Har nå hatt premium kortet i 3 mnd og enda ikke fått et eneste poeng inn på min EB konto. Snakket med Amex for 2 mnd siden og de fant fort ut at problemet var en tastefeil på fødselsdato som ikke matchet mot eurobonus. Dette rettet de opp i, men enda ikke fått et eneste poeng. Siste 2 mnd har jeg nå ringt de en gang i uken, med beskjed om at det er laget en sak, det løser seg ila uken...
    Skal det virkelig være så vanskelig?...
     
    Rscott liker dette
  15. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Payr support: 22 12 02 22..
     
  16. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,357
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    I går så ble det endelig registrert hos Amex at de hadde fått inn pengene, så nå ser det ut til at denne saken er løst... men ikke imponert over at det tar 5 arbeidsdager fra betalingen går ut av min konto før Amex registrerer det:confused:
     
  17. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Kan vel mistenke at det sendes pr brev med posten ...
     

Del denne siden