Amex platinum / SAS Amex

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av tohellandback, 26. okt 2019.

1. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,352
    Bonuspoeng:
    183
    God timing for en Amex-jomfru som tidligere denne uken vurderte SAS Amex Premium.

ina, SVG_flyer and FlyMCO like this.
  2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,791
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo fler her inne som har vært meget lojale med opp til flere parallelle kort gående på en gang :p Men med disse summene kan det jo hende de har fikset så man ikke kan få velkomstbonus mer enn en gang

3. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,462
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sendte inn en klage på chat i Amex appen. Anbefaler dere å gjøre det samme, tar 2min. Kanskje resulterer det i at vi får noen kampanjer for kortholdere etter hvert.

EndreD and SVG_flyer like this.
  4. Marlau

Marlau Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har idag Premium med ekstra kort til samboer. Om samboer søker på Elite kortet, vil hun telle som ny kunde? Noen erfaringer?

5. igjr

igjr Nytt Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    13
    Følger denne @Marlau, samme situasjon også her

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,791
    Bonuspoeng:
    293
    Erfaring fra tidligere kampanjer er at hvis du allerede har Premium og bestiller et Elitekort til deg selv i ditt navn så får du velkomstbonus. Med tanke på tidligere erfaringer er det derfor ingen grunn til å tro at samboer ikke skal få fordi de har hatt ekstrakort, men dette kan såklart ha endret seg siden sist kampanje. Spesielt siden det ser ut som Amex nå har skrevet enda tydeligere i kampanjevilkårene at tilbudet gjelder nye kunder som ikke har hatt kort før. Uansett gjetter jeg på at det er mye mer sannsynlig at en som har hatt ekstrakort før får velkomstbonus, enn at en som faktisk har vært kunde før får.

7. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,400
    Bonuspoeng:
    183
    Også gjort det.

markus liker dette
  8. Teletori

Teletori Medlem

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk ikke velkomstbonus på Elitekortet, da jeg hadde hatt platinumkortet innenfor siste 6 måneder....

Passet dårlig med ny kampanje, da jeg ikke er ute av ny "karantene" før 6 desember :-(

Ganske muggen selv på at det er dårlig med stay on bonus, bare svære bonuser for nye kunder hele tiden. Kunne godt vært lojal om den kom en gulrot innimellom, men nå blir det jo bare tull å vær lojal når de kaster 100 000 poeng etter "nye kunder"

markus liker dette
  9. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,761
    Bonuspoeng:
    183
    Svært mange er nok avhengig av løpende medlemsskap, enten for å sikre omsetning til CT eller for årlig utbetaling av statuspoeng. Det hadde vært fint med litt ekstra som eksisterende kunde, men tviler på at Amex ser stor verdi i å kaste poeng etter folk som uansett betaler for kortet år etter år.

Last edited: 20. okt 2022
  10. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    En til her, og har gjort det tidligere, uten noen respons

11. Frode789

Frode789 Medlem

Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Deilig at jeg har hatt Elite noen mnd nå (og venter på 45K bonusen), også kommer de med 100K nå....

12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,412
    Bonuspoeng:
    293
    Da får vi se om jeg klarer en CT til da.. :rolleyes:

13. Marlau

Marlau Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Hvor lang er karantenen?

14. rgn

rgn Medlem

Likes mottatt:
    132
    Bonuspoeng:
    43
    12 mnd ifølge kundeservice

15. Teletori

Teletori Medlem

Likes mottatt:
    166
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk svar at det var 6 mnd, så er jo totalt bingo hvilke "regler" som blir håndhevet.

16. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    Har opplevd noe merkelig i det siste
    Min bedre halvdel har et ekstrakort, men i et par måneder nå er hennes forbruk ikke fakturert. Plutselig kom det dog en transaksjon denne måneden. Ikke et spor av transaksjonene hverken på faktura eller i transaksjonsoversikt på nett.
    Noen som ha opplevd tilsvarende?
    Kortet er brukt via Apple pay. Kan det ligge noen forsinkelser i systemet her?

Del denne siden