Amex Travel

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Travv, 29. april 2019.

Tags:
  1. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Bestilte nettopp hotell via Amex Travel, og agenten i Amex har lagt inn følgende kommentar på bestillingen: VIP AMRRICAN EXPRESS PLATINUM CLIENT. PLEASE UPGRADE. Har aldri blitt omtalt som, og bør definitivt ikkje bli omtalt som VIP Har dere opplevd å få ekstra service ved deres hotellbookinger via Amex?
     
    tobeornot999 liker dette
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,520
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, ikke utover de $100 du får til å bruke på hotellet.
     
  3. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Tja; opp gjennom årene både og vil jeg si. Tidlig på 2000-tallet var nok "VIP" treatmentet betydelig mer fremtredende, spesielt husker jeg Four Seasons Philadelphia, MO Praha og Hotel Artis i BCN som ekstremt proaktive i personlig oppfølging, concierge-tjenester og ikke minst oppgraderinger. Selv med Centurion-kortet er FHR nå bare ett av mange "fordelsprogrammer" (Virtuoso o.l.) hvor de har standardiserte pakkeløsninger.
     
    haovi and paron like this.
  4. duppsko

    duppsko Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Har booket 3-4 ganger via Amex Travel, FHR-hoteller alle gangene. Har "vanlig" Amex Platinum. De har skrevet "VIP Client" eller lignende alle gangene uten at jeg har bedt om det, så virker ikke særlig eksklusivt dersom de gjør det med alle.

    Ikke merket noen særlige forskjeller ved innsjekk, men har blitt oppgradert én gang fra Corner Suite til Park View Suite på Conrad Washington DC.

    Ellers fått de vanlige FHR-fordelene.

    Amex Plat imponerer forøvrig ingen "over there" ;)
     
    RoadKing and eventyrer like this.
  5. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Dette skrives i alle fhr virtuoso bookinger. Vanligvis er det og en pre arrival agent som kontakter hotellet litt før ankomst, men i min erfaring kan det skje masse klyss til tross for det. Personlig har jeg hatt bedre hit rate for upgrades med fhr enn virtuoso. Hotellene må og dele ut spørreskjema, kanskje derfor..
     
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,159
    Likes mottatt:
    7,919
    Bonuspoeng:
    183
    Booket nettopp Mariott the Douglas Autograph collection i Vancouver via Amex FHR.
    Raten vi fikk var bra, på 3 overnattinger sparte vi 300CAD totalt ift «vanlig» member flex rate. (1420CAD 2 queens) Ingen oppgradering, dog. Og de 100$ som du kan benytte dekker ca 2 frokoster. Ingen frokost inkludert.
    Etter oppholdet fikk jeg en positiv overraskelse ved at jeg fikk 1732x2 miles inn på FlyingBluekontoen :) Hadde visst koblet Mariott og FB…
    Dette var siste sprell for å benytte seg av Plat-fordelene før jeg kansellerer kortet, og det hadde derfor vært interessant å vite hva man kunne fått fra @milehigh på samme sted?
     
    milehigh and Calling like this.

Del denne siden