Sær liten plass, men jeg skal nå en gang dit da. 4 netter på Doubletree med plaskebasseng for unga er booket. Jeg ser det er mye Amish-greier i nærområdet. Har fryktelig lyst til å oppleve en omvendt rumshpringa. Altså. "Vanlige folk" som opplever Amish-kultur. Er det noen her på forumet med erfaring fra litt Amish-sightseeing? Type hest og kjerre (se bilde), "farmers market", kirker, restauranter, etc etc Dette er ikke Times Square eller Disney Land, men likefullt; en del av den amerikanske kulturen jeg ser frem til å oppleve på nært hold
Fant denne fiffige nettsiden: http://www.padutchcountry.com/Presentation/ItineraryPreview?PreviewItineraryID=58506 Så da er planene for de neste dagene klare. Vi møtte forøvrig på en Amish buggy i det vi krysset inn i Pennsylvania fra Maryland i går kveld. Det ble full jubel i bilen
Har du planer om å konvertere til Amish? Hvis ja, please legg ut bilde av deg selv i sånn søt hvit kyse på hodet takk!
Family style lunch på Good'n'Plenty kan anbefales. Amishretter i bøtter og lass. Veldig bra mat og hjemmekoselig stemning. Tanger Outlets ble selvfølgelig også besøkt, selv om det har ingenting med Amish å gjøre
Haha Oh yes! Nei altså det har dukket opp en nær slektning her i Lancaster som vi skal besøke i dag. Så vi stoppet her på vei fra NYC til DC.
Vært i området en 3-4 ganger. Amishfolket liker ikke å bli tatt bilde av. Ble fraridd av en hest og kjerre når jeg selv kjørte en Lincoln TownCar for mange år siden.