Jeg har planer om å fly via CDG på søndag og regner jo med at det meste kaoset har roet seg til da. Men har vi noen her som er blitt rammet? Hva med ombookinger?
To bekjente som skulle reist til AMS fra hhv. CPH og OSL i går kveld. Begge fikk kansellert reise med ombooking så sent at poenget med reisen forsvant.
Helt generelt: komplett kaos på AMS, og veldig mye kanselleringer. Flyene som faktisk flyr har store forsinkelser. CDG er en råtten flyplass på de fleste måter, men de har ikke hatt særlige problemer med været - så trafikken flyter omtrent normalt.
På Schiphol-flyplassen i Amsterdam er over 700 flyginger innstilt onsdag. I Paris er antallet 140 på Orly og Charles de Gaulle. Årsaken er snø og sterk kulde.
Schiphol, og spesielt KLM sin leverandør, begynner å gå tom for de-icing væske. Værvarselet 10 dager fremover ser ut til å svinge rundt 0 grader, med nedbør de fleste dager. Om du har mulighet å unngå AMS, er det sikkert lurt.
I følge Flighty akkurat nå: CDG: Departures: Flights are taking off 1h 17m late on avg. De-icing procedures are active. Many flights are canceled. Arrivals: Flights are landing 1h 32m late on avg. Eurocontrol delays are affecting some inbound flights due to weather. Many inbound flights are canceled. Weather: Snow and Low Clouds. AMS: Departures: Flights are taking off 35m late on avg. Many flights are canceled. Arrivals: Flights are landing 1h 8m late on avg. Eurocontrol delays affecting some inbound flights due to weather. Many inbound flights are canceled. Weather: Snow Showers and Low Clouds. Veldig mye høyere kansellert-andel på AMS enn CDG.
Har en tur på fredag ettermiddag som går via Amsterdam og allerede på mandag dukket det opp en melding i appen: Flyet er foreløpig ikke kansellert men det virker ikke helt som de forventer å hente seg inn ila. uken.
Svarer meg selv her, har nå stått i kø hos KLM, som ikke kunne gjøre noe på tross at de har sendt meg denne meldingen, og ba meg snakke med SAS hvor jeg gjorde bestillingen. Deretter ny telefonkø hos SAS som forteller at de ikke kan gjøre noen endringer før flighten faktisk blir kansellert. Herlig!
Vet ikke om jeg burde starte en ny tråd, men siden det gjelder AMS og CDG prøver jeg meg her. Jeg skal fly BGO-AMS-CDG mandag for å nå et fly videre til ICN på tirsdag. Jeg lurer på om jeg burde forsøke å bli booket om til et fly som ikke går via AMS. Jeg har tenkt det er lenge til mandag, og jeg er redd kundeservice skal ødelegge noe også.
Takk, jeg kan prøve meg, men det er bonustur så usikker på om de tillater så lang layover. Men får ta en telefon i morgen.