Da var trillekofferten pakket og jeg legger ut på nok en ego trip! Prøver som alltid å ha et live reisebrev gående når jeg er ute på reise. Denne gang går turen til Tokyo, hvor jeg får tre-fire dager. Reisen bestilte jeg for et års tid siden. Økonomiklasse til og fra LHR og first t/r HND. Fløy til Tokyo med ANA first i fjor, og det fristet til gjentagelse.. Venter nå på første fly til Oslo og krysser fingrene for at det blir en dag der flyene er i rute (50min connection).
Dei siste gongene eg har flydd via LHR så har det vore omtrent null kø, ein kan jo sjølvsagt bruke *A fast track. Korleis det er gjennom vanleg sikkerhetskontroll veit eg ikkje.
Over 20min forsinket ut fra Evenes. Droppet taxfree - shopping på Gardermoen for å være ved gate i tide til boarding. Har bommet før på å ikke ha nok tid gjennom passkontrollen, så i dag tok jeg ingen sjanser. Turen over til England gikk unna på litt under to timer. Varmet opp med en liten øl før eventyret begynner i Silverkris loungen. Helt greit å sitte på økonomiklasse over fjorden når en vet hva som er i vente.
På Heathrow tar alt tid, så hadde nok ikke gått for 50min connection her. Sulten og tørst spaserte jeg til loungen, og her har jeg funnet meg godt tilrette.
Ahh, livet på første klasse.. Nydusjet, nytt glass sprudlevann før en tur bort til Rolexbutikken for å se om de har noe snacks å prøve på lanken.
Som ventet ikke noe å kjøpe der. Kunne tenkt meg å prøve en Day-Date, men den de hadde, ble solgt i går. Trøtt etter mye jobbing og lite soving i det siste, så tilbake i loungen nå, for en dobbel espresso og en liten cognac. Var forøvrig den eneste i loungen en periode. Nå er det flere japanere, som sikkert skal fylle de andre setene i first class.