ANA tool på ville veier eller er det bare meg?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Travellingalf, 04. juni 2015.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    I vinter og i vår brukte jeg ofte ANA tool for å se på tilgjengelighet i forbindelse med at jeg planlegger en CT i LH F en eller gang i løpet av denne sommeren. Som kjent så slippes nevnte seter bare to uker før avgang, men jeg tenkte det kunne være greit å følge litt med på tilgjengeligheten til forskjellige destinasjoner for å gjøre seg opp en mening om hva som er realistisk å få til.

    Dette fungerte greit, selv etter ANA´s "fornyelse", men nå har noe skjedd. Når jeg søker nå, nesten uansett destinasjon og datoer, så er alle forslagene nesten konsekvent via Japan. Søker jeg f.eks. Frankfurt - Seattle så kommer det stort sett bare forslag via Tokyo og LH´s direkterute er helt forsvunnet og da har jeg prøvd en rekke forskjellige datoer. Først så tenkte jeg at det kanskje kunne skyldes sommerprogram eller noe sånt, men det ser ikke slik ut heller. Tidligere så fikk jeg også "alltid" treff på LH sin rute mellom Frankfurt og Buenos Aires, men den er også borte.

    Jeg prøvde også å søke på FRA - LAX og LHR- LAX for å se om jeg kunne assistere noen andre her inne som skal den veien i august, men alle treff er konsekvent via Tokyo.

    ----
    Litt senere
    ----

    Har søkt litt mer nå og bl.a. funnet tilgjengelighet til Seoul en vei i LH F, men prøver jeg f.eks. Vancouver så kommer ikke engang direkteruten til LH opp som resultat. Jeg finner også tilgjengelighet i LH F til Rio. Det ser nesten ut som at alle destinasjoner som ANA flyr til selv "tvinges" via Tokyo, uavhengig av flyselskap, og slik har det jo ikke vært før?

    Er det bare meg som opplever dette? Har Lufthansen kanskje strupet helt inn på award seter i F i sommer? Eller er de få tilgjengelige setene kanskje allerede booket av andre?
    Kan det være at alle Lufthansens forretningsreisende med en zillion poeng svir de av på ferieturer i F nå på sommeren?
     
    Hamburgersmauet liker dette

Del denne siden