Kanskje et litt odde spørsmål i hærskaren av overprisa Tumi og Rimowa her inne, men: Vet noen hvor jeg får tak i den absolutt billigst mulige kofferten av størrelse "stor innsjekk-koffert"? Gjerne så rævva kvalitet at den kun holder til én reise, does not matter. (Nei, jeg skal ikke smugle dop. hahaha) Nille, Europris... selger de kofferter? Jeg tror europris gjør...
Sånne svære skotskrutede fibervesker med glidelås er alltid en vinner. Lettvekt, solide og så tar de liten plass etter bruk. Dog noget høy harryfaktor, men vi nordlendinger på tur tar ikke slikt så tungt som bølgeblikk-koffert-gutta
Ville gått for noe ala denne; http://www.clasohlson.com/no/IT-bag-med-teleskophåndtak/31-5599-2 Sett lignende modeller til en billig penge hos flere butikker
Litt OT, men likevel: Kjøpte høykvalitets pata negra skinke (Joselito) i Granada i lett bedugget postlunchstemning i fjor vinter uten tanker om hjemtransporten Konfrontert med 85cm monsteret dagen etter ble det tur til lokal jallasjappe i Salobreña og softshellkoffert med renserikleshengerkvailtetsramme ervervet for €6. Den holdt hjem!
Vanskelig å si hva som er billig. Men min Samsonite Spark 55/20 exp gjør jobben, og gamlemodellen før det holdt i 10 år. Den er perfekt tilpasset SAS´ maxregler, og koster rundt 1400. En trofast turkamerat med plass til alt som trengs for en ukes tur.
Den bagen er perfekt for enveis flyttelass. Betalte 199 hos Europris på tilbud, og etter 1 KRSOSLLHROSLKRS var den ødelagt. Raknet i bunnen pga. lite avstand mellom stoffbunn og hjul.
pappesker. Solide pappesker i størrelse stor får du bl.a. i skobutikker. Skoene kommer i skoesker, og disse skal være like fine når skoene skal selges. Derfor er ytteremballasjen ordentlig påkostet. /koffert
Jeg bor fint i Rimowaen min, men med erfaringer med konas utagerende shopping kombinert med plus-billetter, ebg+ebs og plutselig behov for å utnytte denne ekstra baggasjekapasiteten, har jeg landet på at engangsbehov løses enklest i nevnte skobutikker.
Duffel bags fra North Face og lignende funker også finfint som nødbagasje. Har alltid hatt en slik flatpakket på toppen av kofferten når det har vært fare for shopping/hamstring som krever mye plass. Som bonus kan de bæres som en ryggsekk.