Anbefaling Business Class til Jakarta

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Bolle, 01. mars 2019.

  1. Bolle

    Bolle Senior Advisor

    Innlegg:
    193
    Likes mottatt:
    188
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,

    Jeg skal på arbeidsreise til Jakarta, og på grunn av skadet bein, har jeg fått innvilget Business Class.

    Arbeidsgiver har gitt meg 3 muligheter, og jeg håper dere kan bidra med gode råd av hva som er å anbefale

    1. Emirates:
    Oslo - Dubai (EK160, 777-300ER) (7t)
    Dubai - Jakarta (EK356, 777-300ER) (8t)

    Jakarta - Dubai (EK359, 777-300ER) (8t)
    Dubai - Oslo (EK159,777-300ER) (7t)

    2. Turkish
    Oslo - Istanbul (TK1754, 737-800) (4t)
    Istanbul - Jakarta (TK056, 777-300ER) (11t)

    Jakarta - Istanbul (TK057,777-300ER) (11t)
    Istanbul - Oslo (TK1751, 737-800) (4t)

    3. KLM/Garuda
    Oslo - Amsterdam (KL1140, Embraer 190) (2t)
    Amsterdam - Jakarta (GA089, 777-300) (14t)

    Jakarta - Amsterdam (GA088, 777-300) (14t)
    Amsterdam - Oslo (KL1143, 737-800) (2t)

    Slik jeg ser det har alle litt ulike fordeler og ulemper.
    1. På grunn av vond fot og bruk av krykker er det best å maksimere reisetid med sitting i lenestol/beinet høyt - dette vil vel telle for Emirates og Turkish, men kan også sitte i vanlig sete 1 til 2 timer
    2. Virker som om kun Garuda har mulighet for alene-seter på business class. Vil helst unngå å måtte reise meg, men det kan kanskje løses hos de andre ved å få midtgang-sete
    3. Oppsamling av statuspoeng hos SAS, dette vil telle for Turkish. Poeng fra Garuda kan brukes for KLM, mens Emirates vel ikke kan brukes hos noen andre?
    Håper dere kan hjelpe meg med gode råd om hva som bør velges her! :)

    Mvh Bolle
     
  2. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    368
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Et spørsmål du også må stille er - hvem gir best "på bakken" service - med tanke på at du bruker krykker og kan etterspørre rullestol / assistanse.. Selv om jeg liker Turkish, prøver jeg å holde jeg meg unna IST Ataturk nå i nærmeste framtid fram til flyttingen til nye IST er gjennomført.
    Hadde jeg fått muligheten til å fly Emirates hadde jeg lett valgt det! :) Wide-body hele veien....
     
    Bolle liker dette
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville også gått for Emirates som er eneste tilbyder i lista di med wide body hele veien. 737 (og enda værre Embraer) er stusslige greier.
     
    Bolle liker dette
  4. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Spør arbeidsgiver igjen om du kan fly med Qatar som gruser alle de andre selskapene på listen din på alle mulige måter:):D
     
    Bolle liker dette
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Viss det ikke er viktig for deg å opptjene SAS EB-poeng på denne reisen (Turkish) så ville jeg personlig ha valgt KLM/Garuda, men det er klart at det er litt kjipt med de timene i "vanlig" sete når du har problemer med en fot da.
     
    Bolle liker dette
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    En kollega av meg som har arbeidet i Indonesia i mange år flyr Qatar OSL-DOH-CGK. Jeg har selv flydd endel QR C og det er et godt produkt med ekte businessete på alle rutene og du får enkeltsete.
    Turkish og KLM er det vel usikkert. Noen har bare blokkert midtsete med samme seter som økonomi. EK har vel også 2+3+2 på business, eller blander jeg med Etihad?
     
    Last edited: 01. mars 2019
  7. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Kom nettopp tilbake fra CT tur til ROR. Uvisst av hvilken grunn (kort transfertid? Overbooking hos Swiss?) ble Vi overført til KLM! på Narita. Vi beholdt C klasse, men havnet i en ganske så aldersstegen 777. Swiss hadde for øvrig en A340). Hos KLM var det litt gamle, men pent brukte seter, men god service til oss. Men jeg forteller dette fordi vi reiste sammen med en med ett ben i skinner og på krykker. Han ble godt ivaretatt. Fikk kjøre golfbil-buss på transfer, og ble flyttet til et midtsete i den bakre mini-kabinen i C (ved siden av Trillian og meg.). Der hadde han god plass til beinet sitt
     
    Travellingalf and Bolle like this.
  8. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Uansett hvem du velger, meld inn krykke og at du trenger assistanse. Da hentes du på flyet og kjøres til neste avgang/lounge..

    Heller mot Emirate pga widebody hele veien. Men ville hørt om du ikke heller kan få qatar?

    C
     

Del denne siden