Hei! Jeg har ikke vært særlig aktiv her tidligere, men tenker dette er en ypperlig mulighet til å dra nytte av den enorme erfaringen som finnes i dette forumet. For sommerferien skal jeg bestille OSL-ICN med Star Alliance CT, og jeg har nok poeng til å bestille reise i Business Class. Har egentlig ikke testet noen BIZ-produkter og lurer rett og slett på hvilket flyselskap dere anbefaler? Er det noen her som har konkrete erfaringer med den strekningen? Ønsker i utgangspunktet å komme meg dit med 1 mellomlanding, men går fint med 2 dersom det er nødvendig for å få den beste opplevelsen i luften. I tillegg ønsker jeg en god lounge hvis det er behov for en lengre lay-over og en mest mulig smidig flyplass. Eneste krav til timing er utreise i første halvdel av juli. Hva tror dere?
Her har du mange muligheter. Du kan fly via Tokyo, Bangkok, Hong Kong, Singapore for å nevne noen. SAS (om tilgjengelig) via NRT for eksempel er en veldig fin tur. Evt direkte fra Frankfurt til Seoul i Asiana A380 - anbefales fra min side. ANA via Tokyo og Asiana til Seoul. Swiss til Singapore og Singapore Airlines til Seoul Mange muligheter! Alternativt kan du også fly via USA. For eksempel Swiss eller SAS til NYC og Asiana derfra direkte til Seoul.
EVA via Taiwan på en strekke og ANA via Tokyo motsatt vei, BRU er vel enklest å finne tenker jeg. Da får du to solide C produkt i tillegg til en kortere C i hver ende. Med litt planlegging kan du også få en dag i hver av de nevnte byer.
Siden du reiser med CT antar jeg at reisetid ikke er så viktig, selv om du indikerer at 2 stopp gjerne er max?! Uansett, jeg tror nok biz produktet til SAS er svært konkurransedyktig nå med oppgradert kabin. Jeg liker best å fly via Tokyo, ettersom det som oftest er mindre 'hazzle' mtp security og transfer enn PEK og PVG. Loungene er vel ikke noe å skrive hjem om noen stedene, men du får det trenger i de typisk 3-4 timene du må vente. LH biz synes jeg blir for trangt og som mange andre har påpekt privatlivet blir begrensa med 2-2-2 konfig, selv om A380 er et behagelig fly. ANA har jeg ikke prøvd, men vil oppfordre til å teste litt forskjellige....med LH kommer du kanskje litt 'fort' frem?
Takk for gode tips! Ja, min bedre halvdel er utrolig nok ikke like begeistret for dette som meg. Derfor bør unødvendige" lay-overs" være hazzle-free, f.eks. ikke via PEK, som vi nylig var innom uten å bli særlig begeistret. Jeg bruker United sin søkemotor og jeg finner jo haugevis av alternativer, men det dukker ikke opp noe for hverken Singapore, EVA eller ANA, og omtrent alt er via PEK eller direkte med Lufthansa / Turkish fra hub. Hvordan finner jeg andre valgmuligheter? Må jeg rett og slett fiske frem ett og ett segment via forskjellige sider eller hva? (Skjønner at det sikkert er skrevet mye om akkurat dette i forumet fra før, men klarte ikke finne noe sånn umiddelbart.)
Ja, du må søke på hvert enkelt segment, og så sette sammen en itinerary fra det. Tungvint, men effektivt.