Tenkte vi kunne starte en tråd hvor vi kunne komme med en anmeldelse av lounger tilsluttet Priority Pass. Dette kan være et greit verktøy å bruke dersom man vurderer å bruke tilbudet. Legger opp en mal som skal brukes. Land: By: Flyplass: Terminal: Navn på lounge: Klokkeslett: Mat: Drikke: Wifi: Komfort: Miljø: Annet: Rating:
Land: Serbia By: Beograd Flyplass: Nikola Tesla Terminal: Terminal 2 Klokkeslett: 1800-2030 Mat: Det ble servert påsmurte baguetter med mulighet for å slenge på litt ekstra pålegg fra en buffet. Tomatsupper var dagens suppe, men den ble ikke prøvd. Drikke: Det var det meste av litt rimeligere varianter av brennevin, øl samt rød- og hvitvin. Øl og vin var lokalt. Smakte ikke på noe av dette. Det var i tillegg en kaffemaskin som lagde de fleste varianter av kaffe. Fornøyd. Wifi: Grei dekning - tidvis uegnet for Netflix. Komfort: God. Komfortable stoler. Typisk lounge-materialet. Miljø: Lyst, luftig og stille. Annet: Rating: 5/10.
Land: Spania By: Las Palmas Flyplass: LPA Terminal: Klokkeslett: 1200-1430 Mat: Ikke store greiene. Noen påsmurte industriboller, og div nøtter og frukt. Drikke: Øl, vann, brus, vin og div sprit. Syns å huske det var én OK whisky. Kaffimaskin i tillegg. Wifi: Testa ikke. Komfort: Utslitte møbler, men kult med utendørs terasse og tarmac view. Miljø: Dunkelt, og slitt. Bra på terassen! Liten barnekrok i hjørnet. Annet: Rating: 3/10.
Land: USA By: New York City Flyplass: JFK Terminal: T7 Klokkeslett: 20:00-22:30 Mat: Kun påsmurte rundstykker og nøtter. Drikke: Betjent bar. De hadde det meste, også de kjente merkene på brennevin og øl. Vinen var en standard "husvin". Smakte ikke på den. Wifi: God dekning. Komfort: Gode stoler, ellers en helt vanlig lounge. Miljø: Litt mørkt interiør og artig med utsikt over rullebane og gater. Annet: Rating: 6/10
Land: Sveits By: Geneve Flyplass: Geneve Terminal: Klokkeslett: 08:00-10:00, 11:00-13:00, 14:00-17:00 PS: Tar for meg flere besøk på samme. Mat: God mat. Her serverer de enkel varmmat til lunsj og middag. Frokost og kvelds er det enkel servering med påsmurte baguetter. Drikke: Kjente merker på brennevinet, og de har det mest brukte: Gin, Vodka, Whiskey og Cognaq. Enkel vin og litt forskjellig øl (Heineken og Carlsberg.) Det står fremme, og man må forsyne seg selv. Wifi: God dekning. Komfort: Meget god komfort. Veldig stille i loungen, spesielt siden flyplassen er bråkete. Miljø: Godt miljø med fint inventar. Litt vel lyst, kan kanskje få litt "institusjonspreg". Annet: Rating: 8/10
Land: Hong Kong By: Hong Kong Flyplass: HKG Terminal: 1 (nr 2 på oversikten) Klokkeslett: morgen Mat: Stor buffet med bra utvalg i både varme og kalde retter. En liten nudlebar, som tilberedte et par forskjellige retter. Drikke: Betjent bar for alkoholholdige drikker. Drakk kun øl. Wifi: Ganske greit WiFi uten at jeg husker at det skilte seg ut, verken positivt eller negativt. Komfort: Mange forskjellige sittegrupper og en relativt stille lounge. Miljø: Bra personale som ryddet gjevnlig opp. Annet: De har dusjrom, som var helt greit, om noe litt lite.
Land: Russland By: Moskva Flyplass: Sheremetyevo International Airport Terminal: D Klokkeslett: 16:00-18:00. Mat: Påsmurte baguetter. Ingen stor ståhei. Drikke: Lokale varianter av det meste. Dog hadde de et godt utvalg. Wifi: Grei dekning - tidvis uegnet for Netflix. Komfort: Helt OK. Litt slitte stoler. Miljø: Føltes ikke veldig moderne. Sitter ikke igjen med noe stor opplevelse. Annet: Rating: 5/10
Land: Spania By: Ibiza Flyplass: IBZ Terminal: - Klokkeslett: 13.00isj Mat: Pakkede sandwicher og oppskjært frukt, samt litt snacks (ikke varmmat). Drikke: Greit utvalg av både alkohol, med vin, cava og diverse sprit. Wifi: Helt ok Komfort: Liten lounge, med kun ett stort rom og noen forskjellige sittegrupper. Miljø: Kun ei på jobb, som gjorde minimalt, men det var kun 2-3 andre i loungen, så ikke behov for flere ansatte. Annet: Liten flyplass som nok ikke har behov for større lounge. Men så var jeg der off-season, så kanskje ikke representativt.
Land: Polen By: Gdansk Flyplass:GDN Terminal: Klokkeslett: 13.00 Mat: nokre påsmurte runstykker og noko industrikaker. Elles sjokolade og nutter frå "buffet" Drikke: forsyn deg sjølv med øl og pop. Internasjonale og lokale varianter. Internasjonalt brennvin som eg ikkje prøvde. Enkle viner Wifi: fekk 30 Mb ned og 1å ooo, men me var ikkje mange her. Gjekk på ein hotspot Komfort: djupe skinnsofaer og stoler, greit vedlikehalt og reint. Strøm var med lause stikkontakter. Miljø: reint og godt vedlikeholdt, ikkje spes vennlig sørvis, men får ganskje kjapt hjelp. Utsikt på tog og parkering, ingen fly Annet: Kaffemaskina ga tvilsom kaffi, men hadde ikkje venta mykje. Rating: mitt på treet, men ikkje plassen å gå om du er svolten. Greit om du er tørst!
Kan vi få en linje for navn på loungene i malen? Greit å vite om det er "Bogdan's Business Club" eller Plaza Premium som anmeldes
Land: Danmark By: København Flyplass: CPH Terminal: 2 Navn på lounge: Aspire Lounge Klokkeslett: Ettermiddag Mat: Suppe og diverse brødmat Drikke: Greit utvalg av både alkoholholdig drikke og soft-drinks. Wifi: Helt ok (etter hva jeg kan huske) Komfort: Grei størrelse på loungen. Mange ulike sittegrupper. Miljø: Bra personale som ryddet jevnlig. Annet: Ligger bra til om man reiser fra Pir A eller B.
Land: USA By: Seattle Flyplass: SEA Terminal: North Satellite Navn på lounge: Alaska Lounge Klokkeslett: 2 ulike besøk: 1. Morgen og 2. Formiddag Mat: 1. Enkel frokost, med bagels, brød og lett pålegg. 2. Kjøttsuppe, ost, kjeks, oppskjærte grønnsaker og hummus. Kjøttsuppen var faktisk veldig god. Drikke: Bemannet bar, men her er det vel nesten pålagt å tipse og jeg hadde ikke cash, så jeg holdt meg til soft drinks. Wifi: Hadde litt problemer med å logge meg inn, men det ordnet seg til slutt. Komfort: To "seksjoner", en del hvor det var matservering og en del hvor det var drikke, i midten var resepsjonen. Miljø: Litt travel lounge og det var tydelig at dette er Alaska Airlines's hub. Annet: Første gang jeg var der kom jeg rett inn. Andre gang var det relativt fullt og jeg fikk beskjed om å komme tilbake en halv time senere, så tydelig at PP blir prioritert i andre rekke, som jo er naturlig.
Land: Canada By: Vancouver Flyplass: YVR Terminal: International Terminal Navn på lounge: Plaza Premium Lounge (USA Departure) Klokkeslett: Morgen Mat: Greit frokost utvalg, med eggerøre og bacon. I tillegg var det potetsalat og diverse oster i et kjøleskap, samt instant-noodles. Drikke: Kjøleskap med brus og øl på bokser, samt en kaffemaskin. Husker ikke hvordan utvalget av annen drikke var Wifi: Helt ok Komfort: Liten lounge, med relativt få sittegrupper. Miljø: Tok litt tid før tomme tallerkner ble ryddet vekk. Annet: Om jeg ikke husker feil, så er utsikten ned på terminalen, så her kan man sitte å ha litt "people-watching" uten at noen ser rart på deg.
Land: Irland By: Dublin Flyplass: DUB Terminal: 1 Navn på lounge: Dublin Airport Executive Lounge Klokkeslett: Morgen/Formiddag Mat: Kom like før frokost-serveringen endte og lunsj-serveringen startet, så fikk med meg begge deler. Frokost var mye bakevarer. Lunsj var det litt mer sandwicher, ost og kjeks, samt et bredt utvalg av snacks. Drikke: Hadde en relativt kraftig hangover når jeg var her (tidlig en mandags morgen), så holdt meg til Cola og vann og fikk ikke med meg hva annet de hadde. Wifi: Benyttet meg ikke av det. Komfort: Grei størrelse med flere ulike sittegrupper. Miljø: Hurtig opprydding og en ellers stille og rolig lounge. Annet: Har aldri sett så mange ansatte i en Europeisk lounge (bortsett fra FCT) noen gang og spesielt ikke i en kontraktslounge.
Land: Oman By: Muscat Flyplass: MCT Terminal: Navn på lounge: Primeclass Klokkeslett: 21-22 Mat: Minst 3 stasjoner med matservering. Flere varmretter som biff, kylling, stekt ris, indisk etc. Stort utvalg av kaldretter. Drikke: (Minst) to bemannede barer Wifi: Prøvde ikke, MCT har et strålende gratis wifi som er tilgjengelig over hele flyplassen. Komfort: Mange ulike sittegrupper og ikke vanskelig å finne plass når jeg var der Miljø: Dyktige ansatte som ryddet og holdt buffeten full til en hver tid. Annet: Egne seksjoner med massasjestoler, røykerom etc. Rating: 10/10 Dette må være den beste PP-loungen jeg har vært i, uten at jeg fikk tid til å se gjennom hele loungen. Den er svær.
Land: USA By: New York Flyplass: EWR Terminal: B Navn på lounge: Virgin Atlantic Clubhouse Klokkeslett: 15-16 Mat: Ganske trist a la carte: dagens suppe, grønn salat, mac and cheese, oppskårede grønnsaker med dip, fruktcocktail, snacks Drikke: Greit utvalg av øl og vin Wifi: Fungerte svært dårlig, om i det hele tatt Komfort: Ingen vinduer bortsett fra et lite, frostet takvindu midt i lokalet. Diverse sittegrupper, gode stoler. Miljø: Hyggelige og oppmerksomme servitører som gjorde en utmerket jobb. Annet: Gikk kun hit fordi PP lovet at de hadde dusjer. Det har de også, men du må ha med eget håndkle løsning: bruk hårføner. Rating: 3/10 Opplevelsen ble naturlig nok kraftig forringet at de ikke leverte den eneste tjenesten jeg var på jakt etter. Skal du fly SK907 må du ut av sikkerhetskontrollen og gå gjennom på nytt lengre bort i tillegg. OBS: Priority Pass kjøper tydeligvis tilgang til denne loungen i en rolig periode fra 14-18 (maks 3 timer besøk). I følge reviews har den vesentlig bedre matutvalg og håndklær når «vanlige» folk besøker den.