Announcing The British Airways Club

Tråd i 'British Airways Executive Club' startet av jgroneng, 30. des 2024.

1. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,154
    Bonuspoeng:
    183
    Finnair har krav på 45000 Tier points for Gold (samme som BA silver) Uten status er det multiplier med 6. Med partnere bruker de vel ikke multiplier men ser på antall miles for å regne ut TP. En vei LHR til JFK er ca 3442 miles. En rabattert økonomi billett er 50% opptjening. Det er 1721 miles eller 3442 Tier points t/r. Hvis jeg ikke misforstår må jeg da reise 13 ganger t/r for å få Sapphire status på OneWorld (45000 Tier points)? I rabattert business er det vel 150% Da er det 103426 miles / TP på en retur billett. Da må jeg fly 4.35 ganger t/r hvis jeg ikke har misforstått noe her. Før gav en t/r 280 TP og 600 TP var sølv status på BA. Da fikk vi sølv på 2.14 turer. Så da er vel kravet nå ca dobbelt antall flyturer for samme status via Finnair. Fordelen med det er vel at det ikke er spend men antall miles som avgjør som nevnt:)

tobeornot999 liker dette
  2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,345
    Bonuspoeng:
    293
    Detaljene har jeg ikke sett på siden jeg alltid er over grensen.

Men det ser jo ut som du har gått grundig inn i tallene, så da er det sikkert riktig.

I mine øyne er det ikke urimelig at man må passere 5 t/r for å få gull (nå ser jeg bare på ditt regnestykke). Men det kan man jo diskutere.

Flyr man mindre er det kanskje ikke så mye fordeler å hente uansett. Gullkort gir jo ikke mye fordeler hvis man ikke er i luften og lounger med OW hele tiden. Som feks jeg selv er.

3. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,728
    Bonuspoeng:
    293
    Bare passe på hvor man bestiller billettene fra …

https://www.finnair.com/fi-en/finna...os/collect-avios-and-tier-points-from-flights

tobeornot999 and TravelManBiz like this.
  4. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,728
    Bonuspoeng:
    293
    Ser det er forskjell på hva Finnair krediterer.

Turen til HND med JAL, ga 1835 TP for turen OSL-LHR, booking class J.

Turen nå til HNL med AA, ga 2019 TP for turen OSL-LHR, booking class J.

5. turaga008

turaga008 EBD | OWS | *AG

Likes mottatt:
    501
    Bonuspoeng:
    93
    Riktignok bare rykter, men ordet på gata er at BA har sparket McKinsey etter BAEC restruktureringen til BA Club, kanskje ikke usannsynlig heller etter flausen det har verdt, og all damage controllen og tilbaketrekkingen de har gjort etter innføringen.

Jeg er svært glad i BA, men litt frequent flyer drama er alltid underholdende.

https://www.flyertalk.com/forum/bri...ub/2208010-mckinsey-given-boot-allegedly.html

Earl, kongenamundsen, MarkSS and 2 others like this.
  6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,345
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for interessant posting.

Det baller fort på seg i FT med info nå. Pleier ofte å være ganske inside også...

Earl, kongenamundsen and turaga008 like this.

Del denne siden