Apple watch

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Heoe5, 14. sept 2015.

  1. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, det er drøye priser på de eksklusive modellene, men de blir nok solgt med jevne mellomrom. Tror ikke kona hadde reagert i det hele tatt om jeg kom hjem med en slik klokke da jeg har andre klokker i samme prisklasse liggende. Men da snakker vi om helt andre urverk med ekte håndverk på detaljnivå som tar flere år å produsere. Ikke noe som er montert av små barnehender i Kina...
    Så derfor blir det en helt vanlig Apple Watch Sport 42 mm i aluminium-gold/midnight blue reim på meg. I følge de nyeste ryktene kommer Apple Watch i forhåndssalg her på fredag, og blir shippet ut neste fredag igjen.
     
  2. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Det finnes klokker som koster enda mer enn de 50.000 klokka til mora di koster. "Ser" selv en del av disse i jobben min, og selv om jeg personlig aldri kunne tenkt meg en klokke som koster mer enn jeg tjener på et år, så finnes de. Så om man vil bruke 100.000 på en klokke som er "bare" en klokke, eller 100.000 på et apple-produkt...Jeg mener hvertfall at jeg ville fått mer for pengene om det var et Apple-produkt.

    Når det er sagt: Har vel aldri hatt klokker som har kostet mer enn tre siffer i norske kroner, og er usikker på om selv de 3790 som den billigste utgaven kommer til å koste er noe jeg ville betalt for en klokke. Om jeg vil betale det for en klokke som kan lese tekstmeldinger? Kanskje..
     
  3. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Du har helt rett Ida. Dette er et Apple-produkt, ikke Patek, så derfor er det galskap å investere så mye penger i en metallklump laget av barnehender i Kina.
     
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Tjahhh... det kommer vel litt an på. Den du har viser bare tid og muligens dato. Sannsynligvis må du også trekke den opp med mindre du beveger deg nok eller har den i snurrekammer.

    For samme pris får du her en klokke som i tillegg har kalkulator, Navigasjon, fjernkontroll, musikkspiller, helse app, bildefremviser...

    Jeg vet ikke hva som er sprøtt, jeg ;)

    Sånn om man setter det på spissen...

    Det jeg savner er et par kvalitetsspill. F.eks Pong.
     
    kiev liker dette
  5. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,195
    Likes mottatt:
    4,209
    Bonuspoeng:
    113
    Note to self (og evt andre):
    Aldri stille spørsmål ved andre folks irrasjonelle manier (religion, politikk, klokkegalskap, hifi-kabler, bonusfeber,...)
    Med mindre man prøver å dra i gang en opphetet diskusjon da :cool:
     
    Baldrick, Fnate, RemiWM and 1 other person like this.
  6. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,195
    Likes mottatt:
    4,209
    Bonuspoeng:
    113
    Note2: det er selvfølgelig noe helt annet med egne, rasjonelle meninger som resten av verden dessverre er for korka til å forstå.
     
    Are, Baldrick and anders82 like this.
  7. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Til dere som har Apple Watch: Er den egentlig brukanes? Er redd jeg kjøper'n, bruker den i 2 mnd, for så å la den ligge i en skuff eller selge den videre. Jeg kjenner meg selv godt nok at nyhetens interesse på duppeditter avtar fort, om de ikke har noen praktiske egenskaper. Jeg sitter mye i møter på jobb, og da hadde det vært greit å få notice på håndleddet. Ellers tror jeg den kan være grei å bruke til å få rompa litt mer i bevegelse. Har Fitbit, men den blir ikke brukt da den "kræsjer" stilmessig mot andre klokker jeg bruker.
    I så fall blir det denne utgaven som er en ny fargekombinasjon:
    [​IMG]
     
  8. Torkjell Andersen

    Torkjell Andersen Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Brukt Apple Watch en drøy måned. Kjøpte billigste sport-utgave 42 mm. Joda, den blir brukt ennå. Stor fordel med å få alt av notifications på klokka. Et lett tap-tap på håndleddet når mail, SMS og andre varsler suser inn. Iphonen ligger mye mer i lomma. SMS-funksjonen hvor du leser inn melding er super, og funker bra. Veldig kjekt under bilkjøringa. Treningsapp funker også, men pulsmåleren litt ustabil. Men alltid kjekt å se at man har puls :D Pluss for påminning om å stå og gå litt. Den brukes mye. SAS-app med boardingcard på klokka funker ikke. Du får ikke håndleddet under leseren ved gate, og det så ganske latterlig ut den ene gangen man prøvde. :confused: Batteri holder halvannen dag. Mindre ved lengre treningsøkter. Men ikke plagsomt. Klokka ligger uansett på nattbordet ved sovetid, og å koble lader på er null stress. MÅ man ha klokka? Nei, den er nok mer "kjekk å ha". Blir dog spennede når de slipper WatchOS 2.0, som er rett rundt hjørnet. Det gir flere muligheter. Så venter nok med å selge klokka :cool:
     
    RemiWM liker dette
  9. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke Apple Watch enda, men har hatt Sony sin klokke lenge, både versjon en og to. Jeg måtte skru av mailnotifikasjonen da jeg får typ 200 mailer enkelte dager. Var ute på lunsj med en kompis og han lurte på om jeg hadde dårlig tid siden jeg så på klokken hele tiden... Så jeg er litt usikker på om det er samme med eplet, men tror det. Skal være mednå teste Berg Hansens nye app for Apple Watch så det er jeg veldig spent på!
     
  10. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    TOS_EBG liker dette
  11. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ok... Nei... Viser de Sveitsiske klokkene tiden mer presis da?
     
    kiev liker dette
  12. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    And here I am, thinking men looked at women, but hey... I don't even have a Microsoft Surface ;)
     
  13. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,195
    Likes mottatt:
    4,209
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan i all verden kan du finne ut hva klokken er med å titte på damer? Jeg GLEMMER tiden når jeg gjør det.:cool:
    Men vi er vel forskjellige...
    Stakkars. Bare å spare - kommer ny modell snart nå. :)
     
    Last edited: 23. sept 2015
    Are, Fnate and Jørgen like this.
  14. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    WatchOS 2.0 er tilgjengelig for nedlasting nå... :)
     
    Torkjell Andersen liker dette
  15. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    And your verdict is? :) or :mad:
     
  16. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Vanskelig å si, har holdt på med nedlasting i 4 1/2 time på mitt trådsløse fiber-nettverk.
    Nå sier den 5 minutter, deretter skal vel programpakken over via Bluetooth til klokken, for deretter installasjon.
    Tipper jeg kanskje starter "Torsdag morgen" tråden, kanskje med Rødvin-flaske tips....(tomflaske tips).....
     
  17. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg liker Nightstand mode veldig godt.
    Ellers er det også kjekt at Siri nå kan snakke norsk. Så lenge skjermen er på er det bare å si "Hei Siri".

    Ellers må man nok vente på at flere apper begynner å bruke funksjonaliteten i watchOS 2 før jeg kan si så mye mer... :)
    Så, so far, so good! :)
     
  18. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Tilgjengelig fra 9/10 i følge apple.com/no
     
  19. RemiWM

    RemiWM Aktivt Medlem

    Innlegg:
    313
    Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Stemmer. Jeg var en av idiotene som så vidt holdt øya oppe til rett over kl 00.00 i natt. Trodde det skulle gå an å forhåndsbestille den, men neida...
     
  20. Heoe5

    Heoe5 Medlem

    Innlegg:
    64
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Hva er forskjellen mellom watch og sport?

    Er de like funksjonsmessig, men bygget opp forskjellig?
     
    Last edited: 25. sept 2015

Del denne siden