Da Norge spilte i VM i 1998(?) hadde den lokale puben gratis pizza under kampene. Vi fikk alltid bord, for det var ett bord i lokalet hvor man ikke så skjermen. Gratis middag hver dag. Også slapp vi å se fotballkamp! Det var helt supert! Så jeg så aldri at Norge slo Brasil, men jeg "var der". Akkurat den dagen var det gøy med festen etterpå. Jeg synes bare at fotball er latterlig kjedelig. Men, tilbake til @Are !
Haha.. Ja fordi SAS serverer alltid mat på porselen mens du sitter med ledig midtsete og blir tiltalt med etternavn. Eller nei.. Du får en sur skåslåle som de kaller kylling en en liten pappboks, mens de himler med øynene når du er såpass freidig å be om to vin der du sitter der på 2B og klamrer deg fast for livet mellom to svære fyrer som også er grettene for at en eller annen snøsokk på død og liv skal sitte i midten akkurat der.. Så nei, ikke helt det samme.....
Nå er man sjekket inn for den første flighten. Den løfter sine hjul fra flyplassen i morgen kveld, og frem til da har jeg gleden av å kunne farte rundt i en slik: Leide en Fiesta og fikk en Focus. Det er vel greit nok, fin bil å kjøre så lenge man er 2 stk. Dytta alle ungene inn her for en 10 minutters tur, det ble trangt "Familiebil" my ass..
Eventyret er i gang! Først og fremst noen timer bak et ratt: Deretter krysser vi en grense som nok ikke er like godt bevoktet i dag som den var noen år siden. Bilen er levert og inne på flyplassen. Hvor finner man en bonusidiot på tur? Jo, selvfølgelig.. I loungen Loungen her er ikke spesielt stor, og den var ganske full når vi kom, men det er nå langt bedre plass. Kyllingcurryen var god. De har faktisk normalt sett ganske grei mat her, ikke stort utvalg, men alltid noe som er relativt solid og greit. Snart fortsetter reisen videre i 1F (1A var ledig, men i hele C-kabinen var det bare en til.. på 2A, så da valgte jeg bort det.. Blir så trangt med folk over alt i en liten kabin...)
Åneidu. Nå er leiebilen levert.... Ble en cognac etterpå. Riktignok bare Hennessy VS, men den måler seg greit med en normal VSOP. Kom til gaten å ble tiltalt med etternavn som seg hør og bør. (Jeg later som dette er fordi vi flyr C og ikke fordi vi var siste til å boarde).. Utsikten er egentlig ikke mye å rope hurra for, men bakover er det greit.
Overlever vel her et par timer tenker jeg.. Godt humør på han kameraten her. Dompa til frokost skader ikke.
Er det virkelig så fullt ombord? at du må ha kofferten der du skulle ha strukket ut bena Ingen plass hattehyllene på sommerflightene kanskje.......
Man får jo ikke tatt bilde av Insideflyertagen og Champagneglasset på en gang hvis kofferten ligger i hattehylla!