Ares sommer! - Live og direkte, antakeligvis....

Tråd i 'Reisebrev' startet av Are, 04. juli 2019.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,793
    Likes mottatt:
    57,176
    Bonuspoeng:
    293
    Å nei! Det er nedtur..
    Men tipper du har det greit på tur likevel..

    Du kan eventuelt tipse VG om dette, de skriver gjerne om folk som ikke får det som de vil på flytur.
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    God ide!
    Jeg har ikke hvite tennissokker, men kan vel alltids kjøpe det når jeg uansett må kjøpe helsetrøye..
    Sandaler har jeg.

    Ser for meg overskriften. "Verdensvante Are ble snytt for wagyu i førsteklasseloungen"
    Teksten skriver seg egentlig selv..

    Den normalt reisevante biffentusiasten Are ble stående sulten på hans besøk i ANA Suites loungen på Narita-flyplassen i Tokyo. Han hadde reist ens ærend hit for å nyte en saftig og mør biff, men måtte gå slukøret fra loungen. Det han ikke hadde fått med seg er at dette kun tilbys på den andre flyplassen i Tokyo, de har nemmelig to.
    "Det kan skje den beste, jeg kommer tilbake neste sommer!" sier den reiseglade mannen mens han drar sokken tilbake opp mot kneet og smiler lett. Heldigvis serverte Thai wagyu i førsteklasse på flyturen videre til Bangkok, så turen var ikke helt bortkastet.
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,398
    Bonuspoeng:
    293
    Nå har jeg booket om til HND allerede. Men: med ankomst ANA F på HND og C ANA videre. Kommer jeg da inn i ANA Suites og har de waguy hele dagen eller bare på tullete middagstidtidspunkter? ( spør ikke for en venn.)
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Sist vi fløy ANA F og skulle videre i C ble vi nektet inngang til suites loungen. Vi fløy riktignok Asiana videre, men der var det ingen bønn.

    Såvidt jeg har registert så lages det 25 biffer pr dag, tidspunkt vet jeg ikke. Men det forklarer hvorfor de mente at @holmen var såpass uforskammet når han bestilte nr 2 :D
     
  5. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,421
    Likes mottatt:
    3,230
    Bonuspoeng:
    113
    Bare pass på å få med bilde av et lokk med kondens i sommervarmen for maks sympatipoeng hos leserne. Legg også med et photoshoppet bilde fra Imafuku så alle får med seg hva du rettmessig forventet av servering på flyplassen.
     
  6. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ble fortalt at en måtte fly ana videre for å komme inn med innkommende F. Fløy selv sq c videre og slapp ikke inn.
     
  7. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Haha, konge-bra! :D
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,793
    Likes mottatt:
    57,176
    Bonuspoeng:
    293
    Du kommer inn med TG F videre også. Men i C er det nok bare ANA I tilfelle.
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,398
    Bonuspoeng:
    293
    https://www.ana.co.jp/en/us/serviceinfo/international/inflight/guide/lounge/detail/hnd.html

    Uten at jeg blir veldig mye klokere. Sendte en hyggelig forespørsel på FB så får vi se hva ANA svarer. Uansett tåler jeg å få nei og får frokost nr 2 og dusj uansett hvor jeg slipper inn. Men vil jo gjerne :)
     
  10. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Nå må jeg starte med å si at jeg i år har fått familen til å gå med på norgesferie. Så jeg har hele juli uten å se snurten av en flyplass...og det er så utrolig vindunderlig deilig :)

    Men må jo innom for å lese litt allikevel, og denne turen er jo rå da Are. Men, er det noe CT inn i dette ? Hvorda klarte du i såfall å få dem til å booke deg til California via Asia.?
     
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Denne turen er både CT og separat billett..
    Klarte å få til ruten ved hell og lykke. Hadde ikke forventet at det skulle gå, men med riktig agent så går mye rart igjennom.. :D

    Er forøvrig flere som har klart en slik rute før, men er jo strammet inn en del etterhvert. Most reasonable routing etc.
     
    NoLimit, Sunnfjordingen and Eddie47 like this.
  12. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,210
    Likes mottatt:
    22,272
    Bonuspoeng:
    183
    Synst du skal gå for singlet med «Kåres Partybar Pattaya» på brystkassa i staden for helsetrøye.
     
    Stuttfeiten, EndreD, jgroneng and 5 others like this.
  13. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    OT, men siden Kåres nevnes:
    Kåres Party Bar flytter til nye lokaler 1.august
     
    tfo, anders82 and Eddie47 like this.
  14. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skal ikke spekulere i hvordan du vet dette...
     
  15. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    955
    Likes mottatt:
    6,362
    Bonuspoeng:
    163
    Du slipper inn med ANA C videre 24 t etter å ha ankommet med ANA F. 24 t - regelen er fra du lander med ANA F. Dersom du kommer fra Europa tar du av dagen før du lander på HND. Etter å ha sovet en natt i Tokyo og så med ANA C videre neste morgen (21 t etter ankomst med ANA F), tok det 3 drager+2 telefoner videre å slippe inn, for å forklare at billetten viser avgangsdato og ikke landingsdato, men du kommer inn til slutt.
     
    ccurrahee liker dette
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,398
    Bonuspoeng:
    293
    Noe sier meg at du har personlig erfaring med problemstillingen:) Tusen takk. Jeg har bare ca 10 timer i Tokyo så det blir en svipptur innom på vei ut på morgenen og innom for dusj og kanskje en biff før flyet videre.

    Edit : Er du så kjent at du anbefaler loungen ved gate 110 over 114 eller omvendt?
     
    Last edited: 19. juli 2019
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,793
    Likes mottatt:
    57,176
    Bonuspoeng:
    293
    Den ved gate 110.
     
    ccurrahee liker dette
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,509
    Likes mottatt:
    34,398
    Bonuspoeng:
    293
    Bedre biff?:) Det løser seg : 110 ved ankomst : ved avgang er bare 114 åpen. Så jeg tester begge. om jeg ikke sitter fast på monorailen til Haneda eller er forsinket fra Frankfurt.
     
    holmen liker dette
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,793
    Likes mottatt:
    57,176
    Bonuspoeng:
    293
    Bedre plass.
    Biffen er bra! :cool:
     
    ccurrahee liker dette
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Har sagt det før og sier det igjen..
    CDG er en drittflyplass.. Uvennlige og nær fiendtlige ansatte og håpløst å ta seg mellom terminaler..

    Skal gjøre det jeg kan i fremtiden for å unngå dette hølet...
     
    drsyk, Bernd, Kalsnes and 8 others like this.

Del denne siden