Ares sommer! - Live og direkte, antakeligvis....

Tråd i 'Reisebrev' startet av Are, 04. juli 2019.

  1. Alekseolsen

    Alekseolsen Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    146
    Bonuspoeng:
    43

    Det er vel noe av det første man lærer når man flyr:p
    Har dessverre mange erfaringer derifra, ingen gode. Det gjelder forsåvidt hele Frankrike:p
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Så står vi i alle fall fast her.
    Godt over en time mellom T1 og T2D betyr at vi fikk gleden av å se pushback men det var det..

    Så har vi lekt telefonleken for å få løst det og etterhvert endt opp med at vi må finne skranken til SAS på flyplassen..
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,541
    Bonuspoeng:
    293
    CDG.. heia Frankrike! :rolleyes:
     
    drsyk liker dette
  4. tfo

    tfo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    1,212
    Bonuspoeng:
    93
    Har en overgang der i november hvor det er en time og 45 min mellom ankomst og avgang. Det ser ut som alt foregår på T1. Kanskje større mulighet for suksess da...
     
  5. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Enden på visa var at SAS mente vi hadde mer enn nok tid og det var vårt problem at vi ikke rakk flyet.
    Ettersom reisen ikke er helt innenfor reglene så lar jeg alt ligge...

    Rakk akkurat ikke å kjøpe billett med Swiss og etter 40 minutter i kø hos Turkish (hele veien som nr 2 I køen) røyk den sjansen også..

    Så nå er det booket Air France /KLM kombi til nette sum av nesten 900eur.... Svindel og bedrag mao..
     
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,715
    Bonuspoeng:
    293
    Du må ha god tid....

    ... og så snakker de så rart,
     
  7. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Kjipt å høre... Trasig når det krøller seg sånn til... Måtte herren med følgje oppnå kvilepuls om ikkje altfor lenge (sjølv om det er lov å vere harm lenge etter ei slik oppleving)...
     
    Last edited: 20. juli 2019
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Enig. Værste er jo faktisk at vi ikke fikk komme inn i terminal 1 igjen. Tenkte vi i alle fall kunne ta turen innom loungen og sørge der.. Men neida. Vår billett er jo fra T2... Blæææææææ
     
  9. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    En ulykke kommer sjelden alene... Ikke akkurat noen trøst... Snakk om kræsjlanding ved ferieinnspurten! Måtte du gå klar av CDG for all framtid!
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jo helt klart.
    Tre caser som skjedde.
    1. Sikkerhetskontroll på vei ut av T1 ble sterkt forhindret av familien som hadde ørten bagger som håndbagasje hvor alle måtte sjekkes manuelt. I tillegg var det en dame som hadde med seg flere solkremer og annet som måtte gi fra seg alt i tydelig raseri.. Tid brukt, drøye 15 minutter.
    2. Bussen mellom T1 og T2 fikk akkurat når vi endelig kom vekk fra punkt 1. 10 minutter til neste, kom etter drøye 10 minutter og ble stående noen minutter til før avreise.
    3. Sikkerhetskontroll nr 2 på T2D, damen par mennesker før oss skulle på død og liv krangle på kremer og dritt hun hadde med seg. Til slutt fikk hun en håndfull fuktighetskrem og noe skopuss(??) som kunne benyttes på stedet. Tidsbruk drøye 15 minutter her også.
    Kan nevne at jeg i tillegg ble stoppet av tollerne ved T2 fordi jeg så ut til å ha så dårlig tid... Dette tok dog under 5 minutter.

    Hadde vi kunnet krysse av en av de tre ville det vært null problem.. Og ikke nok med dette vår 900euro billett gav oss seter på to forskjellige rader..
     
    Stuttfeiten, drsyk and Kristian like this.
  11. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,181
    Likes mottatt:
    869,715
    Bonuspoeng:
    293
    Er toget fra T1 til T2 langsommere enn buss?
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Nei. Toget er betydelig raskere har vi funnet ut i ettertid.
    Men toget er landslide, buss er airside.
    Er første gang jeg er i en slik situasjon så hadde ikke forestilt meg at en flyplass av en slik størrelse i Europa var så dårlig organisert. Dette går både Tegel og Antananarivo en høy gang i kaos..

    Men historien er ikke over ennå!

    Vårt fly er forsinket. Vi skal skifte i Amsterdam og i følge flightrdar24 er vi forsinket 1 time 34 minutter.
    Det lover ikke godt når vi har 1 time 20 minutters connection...

    Så I beste tilfellet går de 300euro ekstra for å komme frem i dag med skyteam mot i morgen tidlig med Star rett i dass..
     
  13. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Fast track?
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    FastTrack tar seg frem til fronten av køen.
    Men du må jo fortsatt igjennom samme maskin som alle andre og de som allerede er på båndet må jo løses først.

    Dette er virkelig dagen hvor ting ikke går som planlagt..
     
  15. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,649
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293

    Dette var i overkant kjipt. Håper dere kommer fram. Så får dere krangle med SAS i ettertid og tenkte på alle de fine delene av ferien som har vært, og skal bli:)
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jaja.. Vi kan i alle fall si at vi kom frem nesten samme dag som planlagt.
    Fikk til og meg dyttet i oss en hamburger i AMS. Antakeligvis er det slik vanlige folk gjør når de reiser.. Og så en øl som kostet alt for mye (Skal man egentlig betale for øl på en flyplass...? )

    Uansett, for de spesielt interesserte - som jeg vet det er noen av på forumet her..
    Dette er resultatet av årets reise:

    Før
    upload_2019-7-23_1-32-21.png

    Etter
    upload_2019-7-23_1-33-8.png
     
  17. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Er det rart man ikke drikker mer? Veldig rart at tidsbruken gjennom flyplassen ikke var god nok grunn til å bli ombooket til neste fly vekk fra CDG...

    Utifra rapportene her inne den siste tiden er det kun sjampanje, ofte omtalt som sprudlevann, som er gratis på flyplasser. Dog kan det empiriske utvalget være noe skjevt...
     
    Are liker dette
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Skal jo være ærlig å si at vi satt en stund i loungen før vi gikk mot gaten.
    Trodde 1 time skulle være langt mer enn tilstrekkelig tid for å komme seg til gate, men det var det altså ikke....
     
  19. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Skjønner, komboen av en liten feilberegning og noen solide posjoner uflaks, der altså... Forhåpentligvis ser ting lysere ut nå :)
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Bingo..
    Maks uflaks vil jeg faktisk si.
    Sekken til kona ble utpekt til ekstra kontroll i den ene sikkerhetskontrollen og min ble utpekt i den andre.
    Derfor det tok så veldig lang tid igjennom begge...

    Vi hadde jo til og med prioritetskort nr 1 eller hva det nå heter på CDG så vi stod ikke i kø noe sted utover der vår respekive håndbagasje lå og ventet på de helduge utvalgte i køen foran oss ..

    Lurer på om jeg skal teste dette med reiseforsikringen, innhenting av rute..
     
    Stuttfeiten and Kristian like this.

Del denne siden