Artikkel: Når må man skatte av bonuspoeng?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av BendikHa, 03. mai 2016.

  1. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Og alle som brukar plusgrade for å oppgradere kjedelige jobbreiser må huske på å kun gje opp opprinnelige poeng (250 i Go oppgradert til 1000 i plus, då gjer du kun opp 250). Ev krev du fråtrekk under posten "andre fradrag" eller "juster frådrag" og klargjer i 5.0 for det oppgraderinga kostar. OBS på at der ble vere samsvar mellom verdianslag for poeng på frådrag/inntekt. Det kan det vel for så vidt godt vere butikk i for dei som har enkeltmannsforetak og tilstrekkeleg antal betalte oppgraderingar.

    Kva blir neste overskrift i nordlandsavisene? Millionær på beskatning av bonuspoeng! - Sleipe Gullkort-bandittar utnyttar det sosialistiske paradis sine gunstige skattereglar til å gå forbi køen!
     
    anders82 and Petter B-C like this.
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde det jeg fått noe slik gjennom jobben så hadde jeg ført dette på et excelark for meg selv og kun brukt oppsummert tall etter beste evne. Om man ikke er regnskapsfører så fører opp de store tallene etter beste evne i 5.0 Får du ikke spørsmål så glir alt gjennom. Er alt gjort i beste mening så kan ingen ta deg på noe.
    F.eks
    Opptjent på reise 40 000 ebp 2880kr
    Opptjent på kreditt kort 20 000 ebp 1440kr
    Utgifter ved Kreditt kort -1700Kr
    Privat oppgraderinger av jobbreiser -2000Kr
    Skatt bar fortjeneste av eurobonus poeng 620Kr føres i 3.1.12

    Jeg mener at man ikke trenger å begrunne noe før de kontakter deg. Men det er greit å holde et oppdater exelark, eller lignende om spørsmålene kommer.
    Som eksempelet over viser så kan det være lurt å bruke dine penger på jobb reise. Og poengen i privat sammenheng, der verdien av disse er litt mer flytende.
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,550
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan vel ikke trekke av slikt?
     

Del denne siden