AutoPASS betaling med kredittkort?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av stekus, 17. mars 2020.

1. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93

Skyttelpass belastet kortet mitt senest i dag.

Tidligere omtalte problem med at belastning ikke gikk automatisk løste seg på magisk vis uten at jeg trengte foreta meg noe; formodentlig bare en eller annen hiccup i systemet på et tidspunkt.

Nuvolari liker dette
  2. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Skyttelpass, er dette en 1-1 erstatning til Fremtind for oss i Oslo, som tilbyr trekk via kredittkort fremfor faktura?

3. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, fungerer på nøyaktig samme måte i bommen, samme rabatter osv.

Forskjellen er at hos Skyttelpass kan man legge inn kredittkort for automatisk belastning. Det trekkes også hyppigere; mener å huske jeg fikk månedlig faktura fra Fremtind, mens Skyttelpass belaster kortet enn gang i uka. Ved hver belastning kommer en e-post med oversikt over passeringene.

tobeornot999 and Nuvolari like this.
  4. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Nice! Det visste jeg ikke! Fungerer det på bedrift også?

5. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har bare vært privatkunde, men på kvitteringen jeg får på e-post ved hver belastning står alltid følgende tekst nederst:
    "Dersom du har betalt med firmakort (coorporate card) vil det fra Nets side legges på kr 0.50,- + 2% i gebyr."
    Dette indikerer vel at man også kan være firmakunde. Men skal det være noe poeng bør det vel uansett være ens private kort som belastes? Og så vidt jeg kan se er det type kort som utløser gebyret, ikke hvorvidt man er privat- eller firmakunde.
    Anbefaler å studere Skyttelpass sin nettside for å få bedre svar enn hva jeg kan bidra med :)

6. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,841
    Bonuspoeng:
    183
    Kan bekrefte at dette fungerar for bedrift også.
    Har EHF på mitt AS, men kan også velge kredittkort.

7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    Tar skyttelpass Amex?

8. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,841
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ikkje slik ut. Skyttelpass.JPG

9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
  10. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Bruker fortsatt brobizz med kredittkort. Eneste ulempe er at hver eneste passering blir trukket seperat, og oversikten over passeringer viser ikke hvilken bom som ble passert. Men alt i alt fungerer løsningen

11. Nuvolari

Nuvolari EBD

Likes mottatt:
    1,927
    Bonuspoeng:
    113
    Meget bra tips. Bestilte brikke i dag som skal erstatte fremtind.

tobeornot999 liker dette
  12. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,145
    Bonuspoeng:
    183
    Selv om man ser bort fra muligheten til belastning av kort, er dette er topp tips som jeg også takker for!

Mindre servicevennlig gjeng enn Fremtind er heldigvis ikke så lett å finne.

13. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Må man ha Skyttelpass sitt bombrikke framme, eller kan man ha den hjemme slik som man kan med Fremtind?

14. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,015
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen av mine tre har noen gang vært på biltur (med unntak av i postbilen muligens).

mrt liker dette
  15. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har aldri skjønt denne aversjonen mot å ha brikken festet i bilen. Det gjør det enklere å lese av, og man slipper at det må sendes igjennom en ANPR og kanskje et menneske som må sitte og sjekke det. Sløsing av ressurser.
    Brikken sitter til høyre/bak bakspeilet. Jeg ser aldri brikken min fra førerplass.

Travellingalf, bighc and holmen like this.
  16. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    845
    Bonuspoeng:
    113
    Brikken sees fra utsiden ...
    Hele opplegget med bompenger er sløsing av ressurser. Kunne med fordel ha vært kuttet ut, så hadde vi hatt mer penger til vei.
    For øvrig er autopass med på å legitimere innkrevingen da forbrukeren blir tvunget inn i et kundeforhold for betaling av en offentlig pålagt avgift.

17. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    Fremtind forbedrer tjenesten sinn og innfører 5kr abonnement for å ha en brikke. Ikke dyrt. Men.....

Hvordan er det med andre firma, var det noen som fant en god løsning der regning trekkes på kort feks?

18. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg endret fra Fremtind til Skyttelpass for ett par dager siden, på Skyttelpass kunne jeg velge å bli belastet pr kredittkort - men har ikke fått noen/faktura blitt belastet enda

19. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    845
    Bonuspoeng:
    113
    Skyttelpass trekker fra kort et par ganger i måneden og har så langt ikke innført månedsgebyr

20. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,386
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde danske Brobizz, men ser nå at jeg ikke har det lenger:
    Så jeg må tydligvis finne meg noen andre. Jeg ble brått usikker på hvordan jeg har betalt siden 13. april 2023..

Et kjapt søk i nettbanken kan indikere at jeg ikke har betalt for noen passeringer, bortsett fra 2-3 stykker som kom som seperate regninger. Alle andre passeringer har forsvunnet et sted i Skagerrak.

Kan jeg ta med brikken over til ny leverandør, slik at jeg slipper å betale for en ny en? Får spørre skyttelpass.

Del denne siden