Hvilken billettklasse er det? Legg gjerne ved ett bilde av bestillingen her anonymisert ved at du stryker over navn, Referanse og billettnr.
Finner ingenting i reglene som tilsier noe annet. Jeg tolker det uansett slik at ts søkte om refusjon før avgang
Dermed burde SAS refundere hele beløpet til @sljd uten spørsmål. Samme om hun/han avbestilte før avreise eller ikke.( selv om dette virker som SAS IT feil)
Jeg tror ikke det er SAS IT feil, heller saksbehandlerfeil. SAS Plus Pro er en fullt refunderbar billettkategori. SAS Plus Smart har restriksjoner
Når man trykker avbestill på SAS.no og det ikke går gjennom etter bekreftet kansellering mener jeg det er feil på siden til sas?
Har samme utfordring selv, riktignok for en reise som ikke har funnet sted ennå. Det er SAS Plus Pro, men det finnes ingen avbestill-knapp på denne reisen under mine bestillinger (kun "endre bestilling"). Jeg brukte derfor et kontaktskjema for kansellering av reisen (finner ikke linken nå, men er funnet her på forumet tidligere) - og når jeg trykket "Send" så kom det opp en liten notification øverst på skjemaet med "Takk for din henvendelse!" eller noe i den duren. Fikk ingen bekreftelse på mail. Dette er et par uker siden, og reisen er ennå ikke kansellert. En annen kuriositet; jeg ble nylig EBG, og sendte derfor mail til gull-mailen for å få de til å kansellere isteden. 72 timer siden nå, og ikke mottatt noe svar enda. Hvor lang responstid bruker de å ha?
SAS tillater ikke å kansellere selv, så det er ett bevisst valg, men meningsløst all den tid billetten er kansellerbar
Noen ganger får jeg mulighet til å avbestille selv på nettsiden, men stort sett ikke. Dette burde jo kunne gå helt automatisk på nettet i 2019. Pleier å sende mail til Diamantmailen, og de fikser det i løpet av en eller to dager. Men om det er kort tid til avreise, så ringer jeg inn. Uansett tullete å bruke tid på.
Opplevd akkurat det samme, og det skjer ingenting. Sendte mail til gullmailen, se sendte link til avbestillinsskjema tilbake... K
Bruker å ringe inn for avbestilling, etter 17:00 kommer jeg rett igjennom, og bookingen forsvinner da fra app og nett i løpet av minutter... Har aldri stolt på skjemaet, da det virker mest å være for refusjon av skatter og avgifter...
Chattet med SAS for å legge inn barnemåltider og klagde samtidig over denne avbestillingen, da avbestilte agenten turen min med det samme. Trodde ikke kansellering ble gjort via chat, men det var jo hyggelig. Men det viktigste spørsmålet her er jo hva vilkårene til SAS Plus Pro egentlig er ved no-show. Hos Norwegian har jeg erfart at pengene kommer tilbake fra flexbilletter man ikke bruker, og sånn var det for lenge siden da jobben hadde avtale med SAS også, men det er ti år siden og vilkårene er vel i evig forandring, så hva gjelder nå? K
Hei. Prøvde og avbestille en bilett på nettet men fikk opp denne meldingen. Er jo en bonus billett i pluss pro. Hva betyr det? Prøvde og avbestille på chatten men siden jeg er i nordsjøen hadde jeg jo ikke 4 sifret sikkerhets kode tilgjengelig på mobiltelefonen gikk jo ikke det. Ende opp med og sende en mail til gull mailen og satser på at de fikser selvom jeg ikke har hørt noe enda.
Akkurat same problem her. Du kan nytte dette skjemaet: https://www.sas.no/kundeservice/kontakt/skjemaer/kanseller-bestillingen-din/ Pass på at du får tilbake poenga, eg måtte be chatten om å refundere poenga i etterkant, det er visst eit kjent problem i desse dager.