Avbestilling av SAS pluss Biletter

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av sljd, 12. juli 2019.

  1. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Dette høres rart ut. Hvis det er en SAS Plus Pro billett du har så er den refunderbar
     
  2. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Hvilken billettklasse er det? Legg gjerne ved ett bilde av bestillingen her anonymisert ved at du stryker over navn, Referanse og billettnr.
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,883
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er "feil kø"? Og hvem sin feil er det?
     
  4. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    Det lurer jeg også på.....
     
  5. sljd

    sljd Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Her er ett bilde av bestillingen
     

    Attached Files:

  6. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    En sas plus pro billett i A klasse er fullt refunderbar
     

    Attached Files:

  7. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Selv med noshow?
     
  8. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Finner ingenting i reglene som tilsier noe annet. Jeg tolker det uansett slik at ts søkte om refusjon før avgang
     
  9. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Dermed burde SAS refundere hele beløpet til @sljd uten spørsmål. Samme om hun/han avbestilte før avreise eller ikke.( selv om dette virker som SAS IT feil)
     
    furlong liker dette
  10. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror ikke det er SAS IT feil, heller saksbehandlerfeil. SAS Plus Pro er en fullt refunderbar billettkategori. SAS Plus Smart har restriksjoner
     
  11. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Når man trykker avbestill på SAS.no og det ikke går gjennom etter bekreftet kansellering mener jeg det er feil på siden til sas?
     
  12. duppsko

    duppsko Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Har samme utfordring selv, riktignok for en reise som ikke har funnet sted ennå. Det er SAS Plus Pro, men det finnes ingen avbestill-knapp på denne reisen under mine bestillinger (kun "endre bestilling").

    Jeg brukte derfor et kontaktskjema for kansellering av reisen (finner ikke linken nå, men er funnet her på forumet tidligere) - og når jeg trykket "Send" så kom det opp en liten notification øverst på skjemaet med "Takk for din henvendelse!" eller noe i den duren. Fikk ingen bekreftelse på mail.

    Dette er et par uker siden, og reisen er ennå ikke kansellert.

    En annen kuriositet; jeg ble nylig EBG, og sendte derfor mail til gull-mailen for å få de til å kansellere isteden. 72 timer siden nå, og ikke mottatt noe svar enda. Hvor lang responstid bruker de å ha?
     
  13. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    Alt fra 2 timer til 1 uke er min erfaring.
     
  14. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    SAS tillater ikke å kansellere selv, så det er ett bevisst valg, men meningsløst all den tid billetten er kansellerbar:(
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,883
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Noen ganger får jeg mulighet til å avbestille selv på nettsiden, men stort sett ikke. Dette burde jo kunne gå helt automatisk på nettet i 2019.
    Pleier å sende mail til Diamantmailen, og de fikser det i løpet av en eller to dager. Men om det er kort tid til avreise, så ringer jeg inn. Uansett tullete å bruke tid på.
     
    furlong liker dette
  16. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,221
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Opplevd akkurat det samme, og det skjer ingenting. Sendte mail til gullmailen, se sendte link til avbestillinsskjema tilbake...

    K
     
  17. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,303
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Bruker å ringe inn for avbestilling, etter 17:00 kommer jeg rett igjennom, og bookingen forsvinner da fra app og nett i løpet av minutter...

    Har aldri stolt på skjemaet, da det virker mest å være for refusjon av skatter og avgifter...
     
    furlong liker dette
  18. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,221
    Likes mottatt:
    5,395
    Bonuspoeng:
    183
    Chattet med SAS for å legge inn barnemåltider og klagde samtidig over denne avbestillingen, da avbestilte agenten turen min med det samme. Trodde ikke kansellering ble gjort via chat, men det var jo hyggelig.

    Men det viktigste spørsmålet her er jo hva vilkårene til SAS Plus Pro egentlig er ved no-show. Hos Norwegian har jeg erfart at pengene kommer tilbake fra flexbilletter man ikke bruker, og sånn var det for lenge siden da jobben hadde avtale med SAS også, men det er ti år siden og vilkårene er vel i evig forandring, så hva gjelder nå?

    K
     
  19. AlexStv

    AlexStv Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hei.
    Prøvde og avbestille en bilett på nettet men fikk opp denne meldingen.
    Er jo en bonus billett i pluss pro.
    Hva betyr det?
    Prøvde og avbestille på chatten men siden jeg er i nordsjøen hadde jeg jo ikke 4 sifret sikkerhets kode tilgjengelig på mobiltelefonen gikk jo ikke det.
    Ende opp med og sende en mail til gull mailen og satser på at de fikser selvom jeg ikke har hørt noe enda.
     

    Attached Files:

    • SAS.jpg
      SAS.jpg
      File size:
      221 KB
      Visninger:
      33
    Last edited: 20. sept 2019
  20. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Akkurat same problem her. Du kan nytte dette skjemaet: https://www.sas.no/kundeservice/kontakt/skjemaer/kanseller-bestillingen-din/
    Pass på at du får tilbake poenga, eg måtte be chatten om å refundere poenga i etterkant, det er visst eit kjent problem i desse dager.
     

Del denne siden