Avis - Feilprising?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Elo, 30. juli 2021.

1. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Skal leie bil 16 døgn i USA desember. Premium SUV (og minibuss) koster halvparten av øvrige biler ser jeg. Jeg har selvsagt slått til på en kategori L premium SUV her (Suburban). Har leid en god del biler tidligere, men ikke erfart slike prisforskjeller før.

Avis.JPG

2. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    467
    Bonuspoeng:
    63
    Måten Avis har valgt å bygge opp sine systemer på gjør at disse tilfellene oppstår (ganske ofte faktisk). Dette har med måten de grupperer bilgruppene på i leiesystemet sitt (enkelte av dem følger ikke automatisk den dynamiske prisingen), og man kan se dette i Norge også. Dette gjør at man vil kunne få veldig store utslag i tilfeller hvor prisene enten settes kraftig opp eller ned. Det finnes rutiner som skal fange det opp, men i praksis tar det ofte lang tid. I USA vil bl.a Suburban være blant dem som ofte ender opp slik, så jeg har utnyttet dette mange ganger.

Darkcho, NoLimit, ArthurDent and 2 others like this.
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,157
    Bonuspoeng:
    183
    Det gjør jo valget lett, da. I USA kjører man stor bil :D

ArthurDent and jgroneng like this.
  4. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,629
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekk ut Budget også. Klarte å finne en liten SUV til 5k for samme periode.

ArthurDent liker dette
  5. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    467
    Bonuspoeng:
    63
    Budget og Avis bruker for det meste samme system i de land hvor de eier butikken selv, så det vil stort sett bli de samme prisforskjellene der (bortsett fra at Budget gjerne er billigere).

6. Elo

Elo Snuteflyger

Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Regnet med dette kunne være grunnen ja. Det var ikke akkurat rimelige priser for 16 døgns leie dette i USA, så prisene er vel satt kraftig opp på det meste og Suburban er forholdsvis normalt priset kanskje.

Del denne siden