AVIS - Ingen loyalty fordeler i USA?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av runarg, 19. febr 2019.

  1. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg leide bil på ORD som Avis Prez. Jeg fikk med 2 flotte vårservietter til vindusvask. Synes det var topp service.
     
  2. LarsR

    LarsR Bakerst i bussen

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Booket ford escape hos Avis MIA, husket ikke klasse men spurte om upgrade. Fikk valget mellom VW Atlas eller Mustang Cab med den "lille" motoren, glemte å sjekke select and go men endte opp med VW
     
  3. Duxton

    Duxton EBG - SIXT Diamond

    Innlegg:
    178
    Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Om man er misfornøyd med AVIS, kan jeg anbefale Sixt.
    Får alltid en bra oppgradering og de har generelt bra biler. Eneste untak har vel vært Marokko.
    Siste tur til California booket jeg en bil i P klasse med henting SFO og levering LAX og fikk en ny S90. Ja, det er en eske med konfektsjokolade som ligger på panseret:)
     

    Attached Files:

    Kalsnes, holmen and Travellingalf like this.
  4. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Hos Avis I Portugal (Cascais) fikk jeg opplyst at de heller ikke anerkjenner staus hos Avis.. Så hva som gjelder hvor og hvilke goder er jo et mysterium
     
    Skarven and vegardg like this.
  5. Kalsnes

    Kalsnes Medlem

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Skal prøve de for første gang i England i juli. Har bestilt "lucky dip" for morro skyld, så forventningene er ikke skyhøye. Platinum status via EBG.
     
  6. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    På generelt grunnlag tror jeg at Avis' (og Hertz) sine "corporate locations" er programforpliktet til å anerkjenne statusfordeler, mens franchiselokasjoner ikke nødvendigvis er det(?).
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,522
    Bonuspoeng:
    293
    Skal ta ut en bil fra Avis på Evenes i dag.
    Tenkte at jeg for en gangs skyld skulle være proaktiv, og tok en telefon:
    ring, ring, ring
    rbrtnbrtk
    eh, hei, har jeg kommet til Avis på Evenes?
    JA
    Du, nå skal du høre, jeg har en reservasjon hos dere i dag, jeg er i President's Club og så har jeg lest at jeg kan få dobbel oppgradering i helgene. Hadde det vært mulig å fikse det?
    NEI
    eh... Javel?
    Nei, det er bare ved ledig kapasitet, det har vi aldri.
    Jaja, du får ha god helg da.

    Det er greit, man trenger ikke å gi oppgradering, men hun damen som svarte burde tatt et smilekurs. Det er utrolig mye mer ålreit med et avslag når man hører "Du, jeg beklager virkelig altså, men i helgen er det helt tomt" enn "NEI".
     
    Baldrick, NoLimit, Kalsnes and 5 others like this.
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Fytterakkern altså. Det er så mye elendig kundeservice rundt omkring at det er utrolig de har kunder i det hele tatt.
     
    Jan Fredrik liker dette
  9. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Kan jo hende hun smilte som bare f? Sånn: :D
     
    RoadKing liker dette
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,522
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skylder å melde at velkomsten på EVE var veldig hyggelig og vi hadde fått oppgradering (tror jeg?) til Mercedes 180 fra Ford Focus. Så vi hadde en fin tur innover :)
     
    Baldrick, EndreD, thomassg and 3 others like this.
  11. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,803
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Da ble jo hun du ringte bare enda mer latterlig...
     
    RoadKing liker dette
  12. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Da var vi heldige i fjor i Las Vegas. Har status som PC og ble oppgradert fra den billigste bilen vi kunne leie til en Mustang cabriolet. Jeg bryr meg katten om biler, men det oppstod et nytt tidsskille etter disse dagene med Mustangen. Fantastisk bil.
     
  13. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Opplevde det samme med Avis i Spania. En telefon førte ikke til noen forslag på løsning så jeg trakk ut sikringer én etter én til jeg fant den som var røket og bare kjøpte en ny.
     
    holmen liker dette
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,541
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg leide bil i USA for noen år siden, og der ville ikke radioen og lysene skru seg av når vi stoppet motoren. Så vi måtte ta ut to sikringer hver gang vi stoppet. :D
    Dette var Avis, selvfølgelig. Og som alltid så fikk de en tilbakemelding fra meg ved endt leie.
     
  15. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Preaching to the choir her, men here it comes: Mine foreldre besøker USA i skrivende stund og hadde booket gruppe H ("Luxury, Chrysler 300 or similar") hos Avis som skal ta dem fra San Diego til San Francisco.

    Jeg begynte å stusse da vi kom til Avis Preferred og det stod at vi måtte til skranken. Etter mye ringing rundt og prating med sine kollegaer på telefon så fortalte betjeningen at ingen visste hvor bilen - en Chrysler 300 - var. Men hun tilbudte som erstatning en Mercedes Benz Metris (aka Vito). Jeg er ikke en konfronterende person, men jeg kunne ikke med god samvittighet sende mine foreldre ut på en California roadtrip i en Vito. Jeg tok runden i garasjen og fant en Chrysler 300. Jeg gikk tilbake og rapporterte mitt funn og oppga parkeringsplassnummeret. "Nei, det står ikke noen bil på den plassen". Jeg foreslo da en GMC Yukon Denali som en mer passende erstatning. Til tross for at hun innrømte at denne ikke var booket av noen, så gjentok hun at Vitoen var det eneste alternativet. Jeg tok en ny runde i garasjen og nå var Chrysleren borte. Etter å ha vært hos Avis i snart 45 minutter gikk jeg tilbake og forhørte meg igjen. Nei, joda. Nå var bilen kommet til rette, men var i ferd med å bli vasket. Kontrakt ble skrevet ut i en fart og vi ble bedt om å vente. 10 minutter senere kom den samme bilen som jeg hadde funnet tidligere ut og vi kunne omsider dra.

    Man kan da lure på om vi i det hele tatt hadde fått det vi hadde booket hadde det ikke vært for all masinga fra min side. Kanskje jeg må vurdere statusmatch til et annet leiebilselskap.
     
    Last edited: 08. mars 2019
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,522
    Bonuspoeng:
    293
    Utleieselskapene er ikke så happy for enveisleie av litt spesielle biler.
    I og for seg greit, men da burde de latt være å leie dem ut i utgangspunktet.
     
  17. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Var på LAX i går og hadde bestilt full size, Chevy Malibu or similar (E? Eller F kanskje?) som PC gjennom DnB Saga. Hadde booket gjennom den amerikanske appen og da jeg landet på LAX sjekket jeg i appen at de hadde tildelt en Volvo XC60 som kanskje er luxury suv? Jeg aksepterte i appen glad og fornøyd. Kunne gå rett til bilen uten å gå i noen skranke.

    Da jeg fant bilen manglet den imidlertid lokket som ligger over bagasjen (slik at tjuvradder ikke ser hva du har liggende). Så jeg gikk inn på preferred kontoret og spurte om de hadde et slikt liggende. Damen visste ikke men lette frem to andre XC60 som kanskje hadde lokket. Jeg sa jeg kunne gå å se på dem begge, men så plutselig sa hun at hvis jeg ville kunne jeg alltids ta en Chrystler 300. Litt forfjamset spurte jeg om ikke det ville koste meg ekstra. Men nei, jeg hadde fått oppgradering så det gikk fint. Tok den på flekken og kom meg så fort som jeg kunne ut. :D
     
    NoLimit, Ombo, Sonictravel and 3 others like this.
  18. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen oppgradering på LAX som preferred plus på ukesleie nå i februar. Dama i skranken skjønte nesten ikke spørsmålet... Fordelen som medlem var at jeg slapp å stå i den endeløse køen for ikke-medlemmer, og der varforsåvidt fint.

    Uka før leide jeg på Sixt LAX (er platimun) og fikk oppgradering fra minivan til van :)
     
  19. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    696
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan logger dere på den Amerikanske Avis appen? Jeg har prøvd med både brukernavnet og preferred-nummeret, men får beskjed om at det ikke finnes. Jeg kan heller ikke logge inn på den Amerikanske nettsiden. Det går fint å logge inn på den norske appen og nettsiden.
    Jeg kan selvsagt opprette en ny bruker, men da finner den vel ikke at jeg er PC medlem?
     
  20. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Funker vel helt likt med den Norske appen?
     

Del denne siden