AVIS - Ingen loyalty fordeler i USA?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av runarg, 19. febr 2019.

  1. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    696
    Bonuspoeng:
    93
    Nei! Som jeg sa i innlegget mitt går det ikke å logge på med samme bruker som jeg bruker i den norske appen. Jeg får beskjed om at brukeren ikke finnes. Det samme med preferred nummeret.
    Og jeg kan heller ikke logge inn på den amerikanske nettsiden med den norske brukeren.
    Så hvordan har folk klart å komme inn i den amerikanske appen som flere her sier at de bruker?
     
  2. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Hvorfor skal du inn i den amerikanske utgaven?
    Er det noen fordeler med den i forhold til den Norske appen?
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du tenker på @thomassg , så bor han i USA. Tror jeg. :)
     
  4. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg husker ikke alle detaljene siden det er flere år siden jeg gjorde det. Men jeg er ganske sikker på at jeg gikk til avis.com og valgte USA som lokasjon/språk. Deretter mener jeg at jeg registrerte meg som bruker på nettsidene og under den registreringen kunne jeg legge inn preferred ID. Når dette var fullført hadde jeg en bruker som jeg igjen kunne logge på i appen med.

    Jeg er nesten helt sikker på at en bruker fra avis.no er forskjellig fra avis.com.
     
  5. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilken fordel gir den amerikanske appen for oss Nordmenn som leier bil i Usa,i forhold til den Norske?
     
  6. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    696
    Bonuspoeng:
    93
    Fordelen er, i følge brukere her på forumet, at du kan se din bil på forhånd. Se oversikt over oppgraderinger og også bytte.
    Jeg har leid bil hos AVIS LAX 3 ganger i år og 6 ganger i fjor. Den norske appen gir ingen slik informasjon!
     
  7. duppsko

    duppsko Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Mener å ha lest et sted at dersom man leier gjennom leiebilselskapenes norske sider, så skal prisen inkludere alle lovpålagte forsikringer (iallefall ansvarsforsikring, trolig fordi det er påbudt etter norske lover). Noen som har noen erfaringer rundt dette, dvs. om det er noen forskjell i inkluderte forsikringsdekninger ved å bestille gjennom amerikansk app/nettsider kontra norske sider?
     
  8. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Det stemmer. Når du bestiller via norsk side så faller egenandel vet skade bort vs. bestilling via den amerikanske nettsiden.
     
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ifølge en e-post jeg fikk fra Avis 8. mars så skal dette også være mulig i den "norske" appen nå? Har ikke forsøkt selv, men det er i alle fall slik jeg forstår teksten i e-posten.

    Screenshot 2019-03-18 at 14.21.59.png
     
  10. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Last ned den amerikanske Appen fra en amerikansk iTunes-konto. Trykk på Sign Up ved hjelp av Wizard-nummer. Bruk ditt norske kundenummer som Wizard-nummer og fyll ut etternavn, førerkortnummer og kredittkortnummer fra den norske profilen. Plutselig har du konto på avis.com.
     
    jgroneng liker dette
  11. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Imidlertid er det ikke mer komplisert enn å velge forsikringene du vil ha i løpet av bestillingen.
     
  12. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Den europeiske Avis-appen snakker ikke så godt sammen med amerikanske Avis. Man får opp alle bestillingsdetaljer etc., men alt som har med Avis Preferred og Select&Go fungerer ikke. Når man ankommer Avis skal man få tildelt bil direkte i appen, men man skal også kunne få en liste over alternativer og oppgraderinger. Jeg har både den europeiske og den amerikanske appen innstallert (krever amerikansk iTunes-konto) og kun den amerikanske lar meg gjøre dette.

    Det har vært en del endringer i den europeiske appen siden august i fjor da jeg begynte å bruke Avis som hinter til at denne funksjonaliteten skal være på plass, men det fungerer altså ikke i USA. Det kan hende dette har endret seg etter 8.mars jmf. mailen @Travellingalf har fått, men dette kan jeg ikke si noe om før jeg har forsøkt igjen.
     
    Travellingalf liker dette
  13. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    696
    Bonuspoeng:
    93
    I dag ankom jeg Los Angeles og skulle hente min leiebil hos Avis, klasse E. Etter tips her på forumet har jeg installert den Amerikanske Avis appen. Og det gjorde virkelig forskjell fra alle de andre gangene jeg har leid bil her og brukt den Europeiske appen.
    Jeg åpnet appen med en gang vi landet, mens vi taxet til gaten. Der var det ca. 10 biler å velge mellom. De fleste var i en høyere klasse og det sto "Gratis oppgradering"! Jeg valgte en i klasse H, Luxury, og den sto klar da jeg ankom Avis.
    Jeg klager ikke på prisen, NOK 1600 for en uke med klasse H
    Så tips til alle som skal leie bil fra Avis i USA - last ned den Amerikanske appen!!
     
    Edvard, jgroneng, Baldrick and 6 others like this.
  14. LarsR

    LarsR Bakerst i bussen

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Hvordan laster man ned den uten amerikansk adresse og e-post osv?
     
  15. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Du må ha/opprette amerikansk iTunes konto dersom du har iPhone. Trenger ikke amerikansk adresse (i hvert fall ikke en reel), og det er nok med en annen e-post adresse enn den du vanligvis bruker (på norsk konto).
     
    Bolle liker dette
  16. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Trenger man to Avis kontoer, eller bruker man "den vanlige"?
     
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
     
    Thomas123 liker dette
  18. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Her var det tomt :)
     
  19. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183

    Jeg klarer ikke forstå at det skal ha noen forskjell å si om man har den Norske eller Amerikanske appen. Det er jo kundeforholdet/status som skal telle.
    Noen som vet noe mer?
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
     

Del denne siden