AVIS - Ingen loyalty fordeler i USA?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av runarg, 19. febr 2019.

  1. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    321
    Likes mottatt:
    674
    Bonuspoeng:
    93
    Det ER en stor forskjell. Jeg sjekket den norske appen etter at jeg landet i går. Der fant jeg leien, men ingen mulighet for å velge bil. I den Amerikanske var det mye å velge mellom. Bilene var så listet med kilometerstand (miles).
    Hvorfor? Det må Avis IT svare på.
     
    NoLimit liker dette
  2. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,221
    Likes mottatt:
    782
    Bonuspoeng:
    113
    Er det slik å forstå at de beste stedene å hente leiebil med tanke på evt oppgradering er på flyplassene?
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Det er på flyplassene de har det største utvalget, evt ved togstasjoner. Skal du ha noe utover en enkel bil ellers må det nok bestilles, gjerne i god tid.
     
    mrt liker dette
  4. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg statusmatchet nylig til Hertz President's Circle fra Avis President's Club. Jeg har hatt et par leier ut av San Diego nå og det er natt og dag når det kommer til utvalg av biler og generelt servicenivå sammenliknet med Avis. Jeg tror det skal bli mye til prismessig før jeg går tilbake til dem nå.

    Bare det at President's Circle-statusen min fra Europa er likeverdig med den amerikanske i motsetning til hos Avis (hvor jeg tror vi kan diskutere fram og tilbake i all uendelighet hvorvidt europeisk President's Club faktisk teller i USA --- all min erfaring tilsier at det ikke gjør det) er verdt en hel del.

    'Hertz Ultimate Choice' fungerer også mye bedre enn 'Avis Select & Go' og oppgraderingsmulighetene man får som President's Circle føles som faktiske oppgraderinger.
     
    Last edited: 26. april 2019
    RoadKing liker dette
  5. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,212
    Likes mottatt:
    21,306
    Bonuspoeng:
    183
    Forskjellen kan være at du i den amerikanske appen får velge asap når du lander mens man får samme mulighet manuelt i kassen.
    Jeg har alltid blitt oppgradert betydelig med mine leier i statene :)
     
  6. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    321
    Likes mottatt:
    674
    Bonuspoeng:
    93
    Det stemmer ikke helt. Jeg har flere ganger blitt nektet oppgradering på LAX i skranken med beskjed "Gjelder ikke i USA". Som du ser av tråden er det mange som har opplevd dette. Og de gangene jeg har blitt oppgradert har de foreslått en bil. Det er mye bedre å velge fra rundt 10 biler i appen der du også ser kilometerstand (miles).
     
    Maggie liker dette
  7. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Lastet ned den amerikanske appen, og når jeg godkjente epost ble jeg sendt til avis.com. Der står jeg som "Avis Preferred", virker ikke som om President's Club ble med når jeg registrerte Wizard-nummeret mitt i den amerikanske Avis-appen.

    Andre som har hatt problemer med dette?
     
  8. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    321
    Likes mottatt:
    674
    Bonuspoeng:
    93
    President's Club finnes ikke i USA.
     
  9. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Du bør statusmatche til Sixt Platinum eller til Hertz President's Circle om du vil leie hos et selskap som behandler amerikanske og europeiske statuskunder likt. Avis i USA anerkjenner ikke din europeiske President's Club status.
     
  10. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Å? Hva har de i USA da?
     
  11. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Poenget er bare at Avis i USA ikke anerkjenner statusen til europeiske kunder.
     
  12. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    321
    Likes mottatt:
    674
    Bonuspoeng:
    93
    Så vidt jeg vet har de Preferred og Preferred Plus.
     
  13. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,212
    Likes mottatt:
    21,306
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror dette kan være forskjellig fra stat til stat,eller kontor til kontor. Jeg har alltid fått oppgradet minst like bra til sammenligning med europeiske kontorer. Jeg har aldri leid bil på vestkysten.
     
  14. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ganske utrolig at et globalt selskap som Avis har begynt å kjøre forskjellige lojalitetsprogram på ulike kontinenter. Det skaper jo enormt med forvirring og irritasjon for kundene. De kan være ganske så sikre på at jeg aldri leier en bil igjen gjennom dem hvis ikke fordelene de har sagt jeg har ikke blir gitt.
    Fjotten som fant ut at det var en god ide med ulike program må få sparken fort.
     
  15. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,800
    Likes mottatt:
    1,690
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vet at de også har Chairmans Club, har selv hatt et amerikansk Chairmans Club, som gir veldig bra fordeler i USA (blir kjørt til flyplassen i leiebilen ved innlevering, fantastiske oppgraderinger osv.). Hadde håpet at mitt norske President’s Club i hvert fall skulle gi noen greie oppgraderinger.
     
  16. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er etter alt å dømme en tilfeldighet. Med europeisk President’s Club har man ikke flere fordeler i USA enn de amerikanerne som registrerte seg i Avis Preferred-programmet 2 minutter før de booket.
     
  17. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,212
    Likes mottatt:
    21,306
    Bonuspoeng:
    183
    Det skal da ikke være slik?
    Her bør noen kontakte Avis får en avklaring.
     
  18. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Se første post i denne tråden. Min personlige erfaring fra et titalls leier hos Avis i USA i løpet av de siste 8 månedene tyder også på at dette stemmer.
     

Del denne siden