Avixlo prøver seg på sitt første Reisebrev (Reisebrev nr. 1) - Min første MR tur går til Manchester

Tråd i 'Reisebrev' startet av Avixlo, 13. nov 2018.

1. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,469
    Bonuspoeng:
    183
    Det skal jeg prøve. Forsåvidt er neste flytur til Søndag.

England og Storbritannia i seg selv er veldig gøy å reise til. Dette var mitt andre besøk i England og det eneste besøket mitt utenfor London. Sist jeg var i England var i 2013 og da reiste jeg med min bestefar og jeg var bare 15 år da (eller det var rett før jeg hadde bursdag) da fikk vi oppleve at UK fikk en arving!

I sommer når jeg var på speiderleir i Nederland ble jeg kjent med noen ifra Kent som f.eks Ashford (eneste av de byene jeg husker som hun ene var fra) Som noen sikkert vet er jeg ikke EU tilhenger og vi snakket litt om Brexit i sommer. Og siden da har jeg bestemt meg for å reise til England og Kent for å "feire Brexit" 29. Mars 2019 og da selvfølgelig besøke dem og besøke Storbritannia og England for tredje gang. Har sett at Norwegian har vinterturer til LGW til ikle så gæren pris. Jeg er litt skeptisk til Wizz Air som nå har TOS-LTN på rutekartet sitt

jgroneng liker dette
  2. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    7,972
    Bonuspoeng:
    183
    Å reise rundt i Storbritannia er absolutt å anbefalle, og selv om de har signalfeil der også så er absolutt tog en bra reisemåte rundt i landet, så å reise rundt og oppleve alt landet har å by på også utenfor London er å anbefalle. Bare husk at å kjøpe togbilletter samme dag eller rett før du skal reise er ett ran og noen ganger er det billigere å kjøpe fly enn tog på kort varsel, desto tidligere desto billigere er normalt når det gjelder togbilletter der...
    Ellers så ser jeg du tok toget til/fra Manchester airport, det er veldig enkelt og greit, men jeg kan også anbefalle trikken. Litt billigere, tar lengre tid selvfølgelig, men lar deg også se en del av både sentrum og forstedene, og er en grei tur hvis du har tiden til det :)

Avixlo and Sonictravel like this.
  3. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,469
    Bonuspoeng:
    183
    Trikken skal jeg ta i betraktning neste gang jeg reiser over. Uheldig som jeg var så tror jeg at jeg var syk på onsdagen, men det hindret meg ikke i å gå ut å utforske byen, men fikk ikke gjort alt jeg ville så en tur tilbake må gjøres engang.

Jeg liker tog og den turen min til England i Mars/April skal planlegges bedre enn den jeg hadde til Manchester. Også der skal Toget benyttes. Har lyst til å ta Dover - Calais t/r eller båt en vei og Toget andre veien. De jeg kjenner i Kent sier at Dover er "The worst city in Kent" så da klarer jeg ikke å dy meg, vil besøke.

Jeg likte meg veldig godt i Manchester. Og Storbritannia eller England har kommet langt kontra andre europeiske land! De tar kort over ALT. (kom til å tenke på Antwerpen hvor jeg lette i flere timer etter minibank eller Hamburg hvor de først tok kort så krevde de tysk bankkort)

Kristian and Earl like this.

Del denne siden