Nå har jeg studert litt (men ikke finregnet på det du nevner). Her er "1994-nyhetene" dine @Fnate : uttak i economy band 2 (mesteparten av Europa til London) endres kun med 80 poeng (3120 -> 3000). uttak blir mulig på AA og IB-flighter oppgraderinger blir mulig fra alle klasser oppgraderinger fra Y+ var kun WT, nå blir det fra WET oppgraderinger fra CW var kun JCD, nå blir det JCDRI Oppgradering Band 8 (eks. LHR-LAX)Y+ til CW: før 11200, nå 17.000 Oppgradering Band 8 (eks LHR-LAX) CW til F: før 6700 nå 10.000 Så dersom oppgraderingene ikke går til award-buckets så vil det ifbm. konverteringen skje en positiv endring for de poengene man har siden alle poengene konverteres 1 til 2. Siden poengene konverteres 1:2 så er det jo heller ikke bråhast med å brenne dem, siden prisene følger etter på samme måte. Så til noe nytt som kommer - medlemsrabatt: Da tjener man ikke business-poeng, men man tjener Avios/TPer. Jeg har ikke funnet uttakstabell for AA-flighter domestic US, det kan jo være det dukker opp noen perler der eks. på transcont eller oppgraderinger.
Det er nesten litt komisk at dette skjedde nå som jeg (og flere andre) gjorde et stort poeng av å forlate SAS og *A etter de-evalueringen av Eurobonus i 2014. He-he. Men heldigvis så berører ikke disse endringene meg i noen betydelig grad med mitt reisemønster, så det var fortsatt et riktig valg å gjøre.
Grompf... Den oppgraderingen fra CW til F kan jo kanskje muligens være noe. Tidligere har jeg jo forsøkt å finne book&upgrade using OnBusiness, og billettene har blitt helt ufattelig dyre. Vi snakker 100.000 kroner pluss 15.000 onbusiness for en CW-F roundtrip til USA. Så jeg har brukt dem som en sånn "nuclear solution" når jeg er langt vekke og trist og lei og vil hjem til noen som kan bake kake til meg og klappe meg på hodet. Det blir en del dyrere fremover.
Men husk at nå har de utvidet bookingklassene så det kan være det blir billigere med book-and-upgrade EDIT: Man kan nå oppgradere med points fra I-klasse