BA forandrer Executive Club

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av KristianSk, 28. jan 2015.

  1. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Nå har jeg studert litt (men ikke finregnet på det du nevner).

    Her er "1994-nyhetene" dine @Fnate :
    • uttak i economy band 2 (mesteparten av Europa til London) endres kun med 80 poeng (3120 -> 3000).
    • uttak blir mulig på AA og IB-flighter
    • oppgraderinger blir mulig fra alle klasser
      • oppgraderinger fra Y+ var kun WT, nå blir det fra WET
      • oppgraderinger fra CW var kun JCD, nå blir det JCDRI
    Oppgradering Band 8 (eks. LHR-LAX)Y+ til CW: før 11200, nå 17.000
    Oppgradering Band 8 (eks LHR-LAX) CW til F: før 6700 nå 10.000

    Så dersom oppgraderingene ikke går til award-buckets så vil det ifbm. konverteringen skje en positiv endring for de poengene man har siden alle poengene konverteres 1 til 2. Siden poengene konverteres 1:2 så er det jo heller ikke bråhast med å brenne dem, siden prisene følger etter på samme måte.

    Så til noe nytt som kommer - medlemsrabatt:
    Da tjener man ikke business-poeng, men man tjener Avios/TPer.

    Jeg har ikke funnet uttakstabell for AA-flighter domestic US, det kan jo være det dukker opp noen perler der eks. på transcont eller oppgraderinger.
     
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Det er nesten litt komisk at dette skjedde nå som jeg (og flere andre) gjorde et stort poeng av å forlate SAS og *A etter de-evalueringen av Eurobonus i 2014. He-he. Men heldigvis så berører ikke disse endringene meg i noen betydelig grad med mitt reisemønster, så det var fortsatt et riktig valg å gjøre. ;)
     
    Fnate liker dette
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Grompf... Den oppgraderingen fra CW til F kan jo kanskje muligens være noe. Tidligere har jeg jo forsøkt å finne book&upgrade using OnBusiness, og billettene har blitt helt ufattelig dyre. Vi snakker 100.000 kroner pluss 15.000 onbusiness for en CW-F roundtrip til USA.

    Så jeg har brukt dem som en sånn "nuclear solution" når jeg er langt vekke og trist og lei og vil hjem til noen som kan bake kake til meg og klappe meg på hodet. Det blir en del dyrere fremover.
     
    AndersB and PlusGo like this.
  4. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Men husk at nå har de utvidet bookingklassene så det kan være det blir billigere med book-and-upgrade

    EDIT: Man kan nå oppgradere med points fra I-klasse
     
    Last edited: 23. febr 2015
    Fnate liker dette

Del denne siden