Sakset fra Flyertalk: Heathrow - Abu Dhabi Heathrow - Accra (ends 27th March 2021 - Moving to LGW) Heathrow - Beirut Heathrow - Buenos Aires (ends 26th March 2021 - Direct Service) - Blir tag-on fra GRU Heathrow - Calgary Heathrow - Charleston Heathrow - Dammam (via Bahrain) Heathrow - Doha (ends 27th March 2021 - Moving to LGW) Heathrow - Durban Heathrow - Helsinki Heathrow - Islamabad (ends 27th March 2021 - Moving to LGW) Heathrow - Jeddah (short adhoc operation in July over Hajj) Heathrow - Kuala Lumper (ends 27th March 2021) Heathrow - Leeds Bradford Heathrow - Montpellier Heathrow - Moscow SVO Heathrow - Muscat Heathrow - Osaka Heathrow - Pittsburgh Heathrow - Podgorica Heathrow - Portland Heathrow - Seoul Heathrow - Seychelles (ends 24th April 2021) Etter å ha parkert hele 747 flåten er ikke dette veldig overraskende. Det er nok også en tanke om at ruter som pre-covid var lønnsomme ikke kommer til å være det etter covid Tror nok vi kommer til å se et hav av kutt det neste året fra flere selskap. Ellers er restart av en haug med ruter flyttet til starten av W21/22. Blant annet SYD, SEA, BKK osv.
Litt usikker på hvordan dette slår ut. Time vil sjåw som det heter. Kan jo tippe at noen av OW-selskapene kommer på banen, som for eksempel JAL fra KIX
Ser ikke ut som at det blir så mange ledige slots med det første... https://simpleflying.com/eu-airport-slot-rules/
Kan vel også hende at en del av rutene kommer tilbake "etterhvert". Er vel ikke lang pause en rute skal ha før selskapet flagger den som ny
Joda, men jeg mener å ha hørt/lest at slots som ligger uvirksomme over tid på LHR kan bli tatt tilbake fra selskapene. Når man tenker på hva disse slotsa har blitt omsatt for er det nok noe de helst ikke vil oppleve at skjer.
Asså, det jeg tror er at disse excel-sjefene har en antakelse om at ruter som var veldig lønnsomme før covid ikke kommer til å bli det med det aller første post-covid. Er nok en viss innrømmelse at det tar lang tid før etterspørselen tilbake. I tillegg har jo BA parkert en haug med fly og sparket en haug med ansatte, så vil ta tid før ting kommer tilbake. Tror ikke disse kommer så fort tilbake, da hadde de ikke blitt sløyfet helt. Resten av rutene blir jo bare skjøvet på.
Det var det som var temaet i linken jeg posta. Tidligere mista de slotten hvis de ikke brukte den mer enn 80%. Under Covid har dette vært sett bort fra, men EU planlegger nå å innføre krav om 40% benyttelse.
Joda, men de hadde fått sloter på LHR, men hadde ikke startet opp https://www.dfly.no/norwegian-tildelt-slots-pa-london-heathrow/
De ville ikke ha de, så de leverte de tilbake. https://e24.no/boers-og-finans/i/dOB3bw/norwegian-leverer-tilbake-heathrow-slots
Det skulle stå kjappest, ikke kjapt. Av rutene på listen tror jeg de 3 nevnt, er først tilbake. «Når» er er annet spm... tar nok lang tid ja.