Er jo på ingen måte noen gratisbillett dette, så med EUs forbrukerkjøpslover i hånd kan jeg ikke fatte hvordan BA skal vri seg unna her. Anser billettene som bankers. Ryddig med kanselleringsmulighet for 300 EUR også. Synd jeg måtte kansellere mine turer fra forrige torsdagstilbud - hadde snust på BA Gold da.
Ser den og høyner med 7 timer i SYD.... Altså, det der var en blemme. Jeg måtte hjem til en gitt dato og har blingset litt på den sykt lange reisetiden til down under.. og triggerhappy bookingfinger... osv osv...
Ha ha ha... Dauer. Sant nok. Sist jeg dro dit med BA First tror jeg at jeg sov 16 timer på vei ned. Følte meg allikevel ikke helt som en champion når jeg landet.
Nemlig, og det er derfor jeg gleder meg sånn. I stad måtte jeg bare åpne kontorvinduet og skrike ut "JEG SKAL PÅ TUUUUUUUR". Ingen bet seg merke i det, kontoret er jo på gamle Gaustad. Men nå er det altså en mengde ting som må ordnes: 1) Få meg pass 2) Kjøpe Lonely Planet guide 3) Kjøpe kassetter med språkkurs - "Australiensk på reisen" 4) Veksle inn reisesjekker 5) Kjøpe magebelte som jeg kan gjemme pass og penger i under tskjorten 6) Investere i sånt vanntett plastrør som kan henge rundt halsen når jeg bader. Hva anbefaler dere? Gul eller grønn? 7) Ringe BA og spør om det står busser som kjører oss til hotellet, og om det er velkomst møte med Sangria første kveld. 8) Finne ut hvor Peppes Bodega ligger i Brisbane og KL 9) Spørre mamma om hun kan bake flatbrød som jeg kan ha med 10) Kjøpe lommeparlør PUT ANOTHER SHRINK ON THE BARBIE, MATE!
NEEEEEEEIIII! Forrige gang satt jeg i møte. Nå satt jeg i workshop. Konklusjon: Må slutte å jobbe! Gratulerer til alle som fikk billett!
Du har hvite tennissokker og sorte sandaler fra før av da regner jeg med... Og Peppes Bodega ligger rett bak hotellet..
Nå tror jeg har jeg funnet en "elegant" måte å løse denne klønete feilen på. Jeg booket; 20/02 - Hamburg-Heathrow-Hong Kong - Kuala Lumpur (BA/CX)(F) 27/03 - Kuala Lumpur-Heathrow-Hamburg (BA)(F) Så slenger jeg inn et par nye bookinger; 26/02 - Kuala Lumpur-Colombo (MH (Avios)) (C) 26/02 - Colombo-Doha-Oslo (QR) (C) 22/03 - Oslo-Doha-Colombo (QR) (C) 26/03 - Colombo-Kuala Lumpur (MH (Avios)) (C) Pluss tilslutning til/fra Hamburg. Vinterferien blir da OSL-HAM//HAM-LHR-HKG-KUL//KUL-CMB//CMB-DOH-OSL (ferie i Kuala Lumpur) og påskeferien blir da OSL-DOH-CMB//CMB-KUL//KUL-LHR-HAM//HAM-OSL (ferie i Colombo). Jeg må selvsagt legge inn godt med slakk mellom de separate bookingene. Heldigvis for meg er utreise fra Colombo veldig lavt priset i business, så det kommer ikke til å koste skjorta heller. Eller er det noen andre som har bedre tips?
Ble triggerhappy jeg også og fikk booket Txl-LHR-HKG-KUL ipåsken neste år. Og i gledens øyeblikk over og kanskje få tak i billettene la jeg inn Gull kortet til AB i bestillingen. Er det greit opptjening på det eller bør jeg anskaffe BA sitt fordelsprogram og registrere reisen på det. Jeg bruker ikke mye One World til vanlig kun Catay t/r hk cebu et par ganger i året.
På FT snakkes der om at billettene er kansellert. Skjedd hos noen her ennå? EDIT: ja, hos meg selv. MMB viser dem kansellert
Samme her... Den så jeg faktisk ikke komme. Hadde faktisk trodd de ville beholdt dem siden de var så vidt kostbare
Har man noen rettigheter som passasjer om BA kansellerer billetter som er kjøpt på deres side? I såfall hvilke? Gjelder "tilbudet" fra Tyskland som de la ut i går
Presedens og rettigheter har gått i mot oss i det siste. DoT klubbet jo ned oss som kjøpte F på billigsalg hos UA(Ex Danmark). Normalt så vil den ene parten kunne trekke seg fra en avtale dersom den var inngått under falske premisser, eller at dersom det burde vært klart for den ene parten at det var gjort en feil her. Her er det mange lands juridisksjon som slår inn, billettene var ex Tyskland, Engelsk selskap, osv. Tror ikke man kommer langt her. Dessverre. Sånn er dette spillet. Noen ganger vinner man, og noen ganger må man bare bite i det sure eplet.
Nå er mine cancelled også Om noen skal prøve å klage, så hadde det vært flott om en "mal" ble lagt inn her. For gudene vet hvor jeg skulle ha begynt...
Nei, tror ikke det, og de sakene jeg har sett i flyklagenemnda angående feilpriser osv, har nesten uten unntak gått i favør flyselskapet. Spesielt om de avbooker innen rimelig tid.