BA - Opptjening av Tier Points

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Markal, 10. juli 2017.

1. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    752
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg booket en tur til Colombo med Qatar i Biz under nyttårssalget. Dette er i booking-klasse R som så vidt jeg skal skjønne gir 140 per segment hvis det krediteres til British Airways. Denne turen med 4 flights OSL-DOH-CMB-DOH-OSL skal da gi 560 tier points. Hadde en enkelt tur med American Airlines tidligere i år som ga hele 5 tier points... :rolleyes:
    Totalt vil jeg da ha tjent 565 tier points i år. Kravet for BA Silver er 600, og jeg er da 35 poeng unna.

Har jeg skjønt opptjeningen av tier points riktig?

Hvis dette er riktig, er det noen som har tips til en billig måte å tjene 35 tier points på?
    Har utgangspunkt i Trondheim, men må vel posisjonere til OSL, BGO eller SVG for Oneworld.

2. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    Din uttregning er riktig. Du kan for øvrig regne ut antall Tier Points og Avios med kalkulator her: https://www.britishairways.com/trav...dex&kmtag=c&ban=||BC|1|CTA1|||||||||L2|||||||

I tillegg til 600 Tier Points må du ha fire segmenter med British Airways. Den enkleste og rimeligste måten du kan skaffe deg BAEC Silver på virker å være å finne en rimelig tur med British Airways i C i Europa et sted (ikke London). For eksempel en typisk forretningsdestinasjon i ferietid. :) Økonomi vil ikke gi nok Tier Points. Alternativt, hvis du er villig til å bruke litt mer tid, kan du booke premium økonomi (WT+) eller økonomi (WT) når det dukker opp noen gode priser til SFO, NYC eller lignende. Det skjer fra tid til annen.

Last edited: 10. juli 2017
    Markal liker dette
  3. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,159
    Bonuspoeng:
    293
    God tur til Colombo :) og til et spennende reisedestinasjon. Håper noen har et godt svar på spørsmålet

Markal liker dette
  4. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Om du tilfeldigvis skal til Granca kan du booke OSL-LHR-LPA t/r. Da får du 30TP i bagasjen. Da mangler du kun 5TP som du kan få på for eksempel OSL-HEL med Finnair.

Markal liker dette
  5. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    752
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar. Har sett litt på google flights og finner feks Manchester til ca 4500 t/r lørdag til søndag. Kan man forvente å finne bedre priser enn dette? Noen kampanjer som bruker å dukke opp på Business i Europa?

Fredrik81 liker dette
  6. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Du tre
    Du trenger 4 flights med BA nummer. Hvis du flyr OSL-HEL må det være en flight med BA nummer. Ellers trenger du ikke fly i C. Det holder å fly Y til Manchester f. eks men det må være en booking kode som gir 10 tier points per segment. Det ser du når du booker billetten. Ikke velg HBO, disse gir ofte kun 5 Tier points.

Markal liker dette
  7. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Det slo meg akkurat at om du booker OSL-LHR-MAN får du klasse V og det gir deg 10 poeng for hver leg, så en t/r OSL-MAN er nok til å sikre deg sølv. Og med på kjøpet kan du jo se mænsjæster (sett inn city eller utd) tape også :)

8. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,117
    Bonuspoeng:
    183
    Akkurat det jeg skrev i mitt forrige innlegg:)

9. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,028
    Bonuspoeng:
    183
    4500 er en ganske ok pris i Club Europe. Ser du har søkt lørdag-søndag, og det er bra for hos BA virker det som billigste pris alltid kommer ved å være borte natten mellom lørdag og søndag...
    En annen destinasjon hvor man kan finne greier priser er Jersey (typisk milage run destinasjon for folk på flyertalk) MEN hvis du skal gå for den vær obs på at du må bytte fra LHR til LGW noe som jo tar litt tid...

10. AndersB

AndersB Reisende

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    HBO og ikke-HBO bookes i samme bookingklasse så hjelper ikke å bytte mellom dem på samme flight. Det er stort sett bare Y og B (3000+ kr one way) som ikke er på HBO, da er det bedre å kjøpe en CE-billett t/r om man finner de billige typene av dem.

11. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    øøh ja. :oops:

12. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    752
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for alle gode tips. Jeg teller litt på knappene om jeg skal kaste meg på en tur for å sikre Silver. Blir fort 5-6000 for en slik helg med alt attåt. Mitt reisemønster med Oneworld er omtrent ikke-eksisterende så verdien for meg er muligens noe tvilsom. Annet enn at det er morsomt med status da ;)

Travellingalf liker dette
  13. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,922
    Bonuspoeng:
    183
    Når vi først er inne på det har jeg et BA silver eller to å bytte bort.

Shyneno liker dette
  14. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    hva tenkte du deg for ba silver? får vel tilgang til lounge i hkg med den? :)

15. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    9,922
    Bonuspoeng:
    183
    Stemmer. Feks CX loungen. Se PM.

Del denne siden