Baby cot/bassinet i Thai business?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av zeala, 09. febr 2017.

  1. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Vi skal fly ARN- BKK med Thai i vår, og vi har fått bekreftet at vi får baby bassinet. Vanligvis må en sitte ved bulkhead, men jeg har fått sete 17G i business som er bakerste rad. Flyet er 777-300. Jeg klarer ikke finne utav hvor baby senga kommer til å stå/henge? Jeg har lett i lang tid på nett uten å finne noen bilder/erfaringer. Noen som vet? Blir det sånn at senga blir stående på gulvet? Eller blir det muligens slik at senga står i veien for at jeg skal kunne legge meg flatt selv? All hjelp mottas med takk :)
     
  2. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    Henger meg på denne tråden. Blir en tur til DPS i januar ´18, 2 voksne og 1 mini-me. Er på jakt etter beste reiserute ned i biz, hos noen som har gode bassinet løsninger og oppfølging underveis.
     
  3. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    I følge Seatguru er det i allefall korrekt med 17G
    https://www.seatguru.com/airlines/Thai_Airways/Thai_Airways_Boeing_777-300ER.php

    Gjorde noen googlesøk, men fant heller ikke noe. Ville ringt thai og fått dem til å sende noen bilder eller illustrasjoner.
     
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Hm, dette var merkelige greier. Jeg forstår heller ikke hvor babysenga skal være der. Og ifølge SeatGuru så har jo nabosetet også mulighet for baby bassinet. Snodig.

    Vi reiste med den lille jenta vår til DPS nå før jul. Hun var da ca 8,5 måned og man skal være klar over at noen selskaper setter grensen ved åtte måneder for å kunne ligge i bassinet, mens andre setter grensen ved ni.
    Vi reiste i Swiss Business til Singapore og de kunne ikke tilby bassinet ved bestilling siden deres grense er 8 måneder. Jeg fikk forståelse for at de kunne se gjennom fingrene med denne regelen om det likevel var ledige seter med bassinet plass ombord, men dette fikk vi uansett ikke testet siden flyet var smekkfullt i C. Men til gjengjeld fikk den lille jenta vår mye oppmerksomhet, fine gaver og servicen var upåklagelig. De beklaget også at de ikke hadde noen ledige seter i C som hun kunne sove i.

    På returen reiste vi i Turkish Business og der hadde jeg booket seter som ikke var ved bulkhead siden hun likevel var over aldersgrensen for å bruke bassinet. Men så ble vi flyttet til bulkhead likevel og vi fikk også montert bassinet. Det eneste de brydde seg om var om hun var over ti (?) kilo og det var hun jo ikke. Dessverre sover hun lett og det var mye trafikk til og fra galley og "baren" ved siden av, så det ble ikke mye søvn på henne i babysengen. Men heldigvis fikk hun sove bedre sammen med mammaen sin og også her fikk hun mye positiv oppmerksomhet fra crewet. De lånte henne faktisk flere ganger, bar henne rundt i kabinen og spøkte og lo. God stemning.
     
    miura, RoadKing, bighc and 1 other person like this.
  5. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Mener å ha sett at den festes fast i konsollen mellom de to setene.
     
  6. Leon

    Leon Raccoon City Officer

    Innlegg:
    117
    Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Gammal tråd, men skal fly med 8 mnd bebis i Thai Biz. På nettsidene deres står det at det er grense på 6 mnd for bassinet, er det noen som har erfaringer med dette, eller er det vekt som gjelder?
     
  7. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg var trådstarter - og vi flydde med Thai i business. De har en hard grense på 6 mnd (altså, datoen barnet fyller 6 mnd). En får ikke bassinett etter det. Så vi flydde hjem dagen før han var 6 mnd (vi skulle fly hjem med et annet selskap om jeg husker rett).

    Når det er sagt så er nok bassinett laget for Thai str babyer. Vårt barn var norsk størrelse baby, og han var på 95% percentil kurven på lengde på det tidspunktet (så bare sjekk ut graf så ser du hvor lang han var (og det var så vidt han passet i bassinett på hjemreisen - hårfint :D
    Legger ved bilde - dette var ved utreise og han var 5 mnd.

    Anbefaler å sjekke ut https://www.flyingwithababy.com/essential-airline-bassinet-information-chart/
    Her finner du oversikt over de fleste bassinett sizes/age restrictions.

    Lufthansa har blant de «største» bassinettene når jeg sjekka sist. Vi har hatt et barn (jente) i 98 percentilen i den når hun var 14-15 mnd og det gikk fint. Turkish funka også.
     

    Attached Files:

    Spielhaug and Leon like this.
  8. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Ser ut til å bli en tur i business med Thai med infant på oss også i vinter. Hun vil være under 6mnd, så skal ikke være noe problem der, men hvordan går man frem for å ordnet dette med Thai? Må man maile/ringe dem i forkant, eller tar man det på flyplassen? Dette vil være en Eurobonus-bestilling, og ikke bestilling gjennom Thai sine sider.
     
  9. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Du må ringe Thai airways. Jeg fant tlf nr til dem i Oslo og ringte der. De spurte meg hvor stort barnet kom til å være på avreisetidspunkt (lengde), og på vei hjem. Så sjekk ut vekstkurven fra helsestasjonen for å finne et estimat. Hvis barnet er eldre enn 6 mnd på hjemreise får du ikke bassinnett da.
    Vi reiste også med Eurobonus poeng, er ikke noe problem å få bassinett (gitt at de er ledige). Hvis du skal i Biz er det somregel bakre rad (hbor du har en vegg bak deg), og bassinett monteres på toppen av seteskilleren (det er en liten hylle der langs veggen)
     
    Salvador liker dette
  10. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Flott, tusen takk for svar! Per nå ligger det an til A350 til på utreise og B777 på hjemreise - reiste dere med samme flytype begge veier? Eventuelt noe forskjell på flytypene som gjør det mer attraktivt å velge den ene fremfor den andre (med tanke på å reise med spedbarn)?
     
  11. zeala

    zeala zee

    Innlegg:
    155
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    43
    Vi fløy med B777. Har ingen erfaring med Thai på A350, men sjekk ut seatguru. Pleier å stå der hvor det er bassinetts. Ikke glem å gå til gaten når dere kommer og be om bassinett i tillegg - alltid greit å dobbeltsjekke
     
    Salvador liker dette

Del denne siden