Vi reiste via Toronto. BGO-CPH-YYZ- CUN og retur samme veien. Grei reise. https://insideflyer.no/forums/threads/Årets-første-store-utflukt-med-air-canada-til-mexico.10294/
Tusen takk! Håper virkelig den blir miljøskadd. Må bare introdusere reiser og spennende mat så tidlig som mulig
Tusen takk! Håper på en skikkelig reisegal unge. Har jo sett noen praktfulle eksemplarer på forumet her som koser seg stort både i C og F
Du sier ikke noe om budsjett, men etter å ha vært begge steder en rekke ganger, både med og uten småbarn sier jeg Maldivene hands down. Vurderingskriterier er stress, kriminalitet, trafikk og korona. Og ikke minst kvalitet.
Takk for innspill. Det eneste som for min del er et lite minus med Maldivene, er tilgang på helsehjelp. Ser de har et privatsykehus i Male, men hvordan kvaliteten er på dette er jo usikker på. Til sammenligning er det jo et stort antall sykehus i Cancun. Budsjett er på rundt 75k for 2 uker.
Jeg hadde deler av bryllupsreisen min i Mexico og var storfornøyd. Begynte på Isla Mujeres utenfor Cancun. perfekt for å dykke og kjøre golfbil rundt på øya med en Corona i hånden. Vanligvis ikke en stor fan av all inclusive, men her var det resturant med a la carte inkludert samt en knallbra ceviche-bar og masse annet inkludert i prisen: https://www.expedia.no/Cancun-Hotel...tedRoomType=445329&selectedRatePlan=240258258 Selve øyen var vi stor fan av, det var avslappet og de som jobbet der var utrolige hyggelige. Etter 6 dager dro vi videre til flyplassen og hentet oss ut en leiebil og kjørte ned til Tulum. På en side var det veldig hipsteraktig med drømmefangere og butikker som solgte hemp-klær. Prismessig lå det på linje med dyre hoteller ellers i verden, men vi elsket å være der. Vi bodde på et hotell som lå på stranden og koste oss masse den uken vi var der. Benyttet leiebilen til å dra rundt i området og besøke "cenotes" som er undervannsgrotter og maya-ruiner av diverse byggverk. Vi bodde her: https://www.expedia.no/Tulum-Hotell...RoomType=201262625&selectedRatePlan=206115730 Jeg ble selvfølgelig matforgiftet siste dagen, etter å ha spist shrimptaco nesten hver dag så er det jo typisk at den siste skulle ta knekken på meg. Turen videre for oss gikk til Cuba og så Bahamas før det var hjem november 2019. Vet at forumet hadde fortjent et reisebrev herfra men kom aldri så langt. Bare si ifra hvis det er noe du lurer på. Sorry for rotete lenker
Ift internasjonalt sykehus er det nok bedre i Cancun. Men flytiden og tidsforskjellen er også minus. I utgangspunktet er det bare så mye mer som kan gå galt i CUN enn MLE. Feks en så enkel ting som flyplasstransfer. Kan være som himmel og helvete. Men om tenker gjennom alle ting. Bruker topphoteller, med inhouse airport pick up, og ikke skal spare på utflukter og annet kan det helt klart bli meget bra og trygt. Vi bodde på Le Blanc all incl/adults only første gangen, og det er jo relativt bra og safe. Var kåret til beste hotell i CUN, og 3. beste all incl i verden på tripadvisor.
Vi brukte Canadian Transfers i Cancún og var strålende fornøyd med både oppfølging, forhåndsinformasjon og service. Vi ringte fra Toronto da vi ikke kom med planlagt fly og alt ordnet seg uten problemer. Kalde kluter og kaldt vann og en svært hyggelig sjåfør.
Vi brukte også Canadian Transfer, de tabba seg litt ut, men kompenserte 110% profft. Anbefales på det sterkeste.
Har aldri blitt matforgiftet i hverken Mexico eller Thailand, eller andre steder, men Sverige; hell yeah!