Bagasje på ulike bookinger

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av trondern, 14. febr 2020.

  1. trondern

    trondern Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

    Har en bestilling fra Singapore - København - Stavanger i billigste businessclass.
    Jeg ønsker å bytte siste flight, fra Stavanger til Oslo, men dette koster 12 000,- siden det kun er ledig i dyrere business iflg byrået vi bruker på jobb.

    Å kansellere sist flight koster 6 000,-

    Å kun kjøpe København - Stavanger koster noen poeng og noen hundrelapper, så da går jeg jo for dette alternativet.

    Vil det være mulig ved innsjekk i Singapore å be om at jeg kun sjekkes inn til København på min opprinnelige bestilling, men samtidig får bagasjen sjekket inn videre på min seperate bestilling til Oslo?

    Takk for hjelpen!
     
  2. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Akkurat denne tviler jeg veldig på. Treffer du en meget serviceinnstilt person på check in er det teknisk mulig, men går vel mot regler.
     
  3. trondern

    trondern Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Mange takk for svar!

    Men å velge å kun sjekke inn til København for så å sjekke inn meg selv + koffert i København bør gå bra?
     
  4. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Nei du får ikke bagasjen kun sendt til køben. Da må du isåfall dra med kun håndbagasje og så "hoppe av" i køben.
     
  5. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,659
    Likes mottatt:
    6,655
    Bonuspoeng:
    183
    Det skal gå fint hvis agenten som sjekke deg inn vet hva de driver med.
     
  6. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Flere selskaper har policy mot "short check" av bagasje for å motvirke hidden city-bookinger, så selv om det er teknisk mulig kan man få nei her.
     
  7. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    6,502
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg sjekket inn på OSL i dag og fikk boardingkort for 3 av 4 legg, men bagasjen til destinasjon nr 2. Ikke noe problem selv om det tydeligvis var litt tasting for å utføre det. De mistenkte nok imidlertid neppe at jeg skulle hoppe av de to siste leggene i F. Har gjort det samme mange ganger før med bonuspoengbookinger med 4 legg.
     
  8. trondern

    trondern Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Mange takk alle sammen.

    Da går jeg for håndbagasje og seperat billett fra København til Oslo for å være 100% sikker.
     

Del denne siden