Bagasjetrøbbel, hvem er ansvarlig ?

Tråd i 'Off-topic' startet av MrChris, 02. juni 2022.

  1. MrChris

    MrChris Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, har vært ute på tur i Europa og 3 døgn etter hjemkomst venter vi fortsatt på bagasjen.

    Jeg bestilte via Swiss, hadde hjemreise via Lufthansa (ikke codeshare), men pga forsinkelser inn til FRA med tilhørende overnattning, ble vi ombooket av LH hjem via HAM med Eurowings. Jeg fylte ut en missing luggage report hos Eurowings på OSL. Status står fortsatt at bagasje søkes etter uten noen ny info.

    Er det noen som vet om det er Swiss, Lufthansa eller Eurowings som er den korrekte parten for etterlysning av baggasjen? Hvem er det til slutt som vil være den erstattningspliktige part hvis den forblir tapt ? Jeg tenkte å dobbeltsikre meg ved å fylle ut en online report hos LH også, men nå er det tydligvis for sent til å sende inn en rapport. Noen med liknende erfaring med noen kloke råd ?
     

Del denne siden