Baggasje med United Airlines på økonomi W og Thai ROP *G

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av BacktoBangkok, 10. mars 2016.

?

Får man med seg et 32 kilos kolli gratis på United økonomi når man har 2/3x23 kilo?

  1. Ja!

    2 vote(s)
    100.0%
  2. Nei.

    0 vote(s)
    0.0%
  1. BacktoBangkok

    BacktoBangkok Thai ROP gull

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Hei folkens,

    Lurer litt på hva jeg har lov til å ha med meg av baggasje på bonuspoengoppsamlingstur (heh) på United økonomi (MNL-NRT-LAX med ANA). Såvidt jeg forstår blir det 23 kg x 3 med *G, men jeg ser ikke at jeg kan ha mer enn 23 kilo på noen av kolliene. Tenkte opprinnelig å ha med én innsjekket koffert på 30-32 kilo, men om det blir overvekt om grensen er 23 kilo, så må jeg enten dele opp i to kolli eller prøve å komme meg under grensen på 23 kilo.

    Noen som vet om du kan "låne kilo" fra ett kolli, evt. om gullstatusen min hjelper meg til å få ett 32-kilos kolli uten å måtte betale ekstra for det?
     
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    2 x 32 kilo for Star Gold
     
  3. BacktoBangkok

    BacktoBangkok Thai ROP gull

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg så den, men jeg la merke til de skrev traveling in first, business or businessfirst under *G, så jeg var usikker på om den gjaldt for økonomi også.
     
  4. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,674
    Likes mottatt:
    32,531
    Bonuspoeng:
    293
    Når du har forbindelse videre i sammenheng med IC reise, så gjelder reglene på IC over domestic.
    Dvs, hvis du f.eks reiser OSL - EWR - MIA, så har gjelder reglene for EWR - MIA i henhold til reglene OSL - EWR. Så hvis OSL - EWR tillater 2/3x32, vil også EWR - MIA gjøre dette.

    Dette gjelder selvsagt andre veien og, hvis du har domestic connection til en IC, så er det fortsatt IC reglene som gjelder.
     
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
  7. BacktoBangkok

    BacktoBangkok Thai ROP gull

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Har forbindelse videre på BizFirst til Sør-Amerika, men med noen dagers opphold via LAX.

    Tror ikke de har registrert gullmedlemskapet mitt i *A, på billetten står det 2 x 23 kg, og representanten for UA sier man får 2 ekstra kolli internasjonalt med *G.

    "For an international itinerary such as EWR-OSL, they receive TWO free checked bags when flying in United Economy.

    -UA Insider"

    https://insideflyer.com/forums/thre...d-baggage-fees-for-star-alliance-gold.101879/
     
    Last edited: 10. mars 2016
  8. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde helt glemt den tråden og alle problemene vi så rundt den tiden.

    Websidene til United er veldig forvirrende og systemene deres likeså. Du kan garantert ha med 2 innsjekkede kolli på en internasjonal itinerary. Vekten er det motstridende informasjon, så kanskje lurt å holde seg til den laveste, 23 kilo. Og nei, du kan ikke spre det over kofferter, maks vekt per kolli er 23.
     
  9. BacktoBangkok

    BacktoBangkok Thai ROP gull

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    2 x 23 kg gratis står enkelt og greit på billetten, uten at jeg tror de har registrert meg som gullmedlem noe sted. Om UA mener at de "2 free" kolliene er de to som jeg får i alle tilfeller og ikke 2 ekstra, så er det ingen fordel med *G. Som *A-medlem er de vel pliktige til å gi enten 20 kilo eller ett ekstra kolli til gullmedlemmer?

    32 kg kun for *G som reiser first/biz virker veldig rart å skrive, i og med at 32 kg står som standard rett til venstre på den samme oversikten som Henrik viser til over her for alle som reiser first/biz likevel. Hva er da vitsen?
     
    Last edited: 10. mars 2016
  10. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det enkle svaret er at du slår opp billetten din med ditt PNR på United.com. Bla deg nedover og der står det hva som er inkludert og ikke....

    Nå har jeg ikke reist med United connection siden Oktober - men har vært hyppig gjest der gjennom mange år med connection videre til europa med sas eller lh. Generelt er det litt "bingo" hva du får. Jeg tror fremdeles regelen for Economy er 1 bag free (for all) - en ekstra for *G ....dvs. 2 x 23 kg totalt som det nevnes ellers her.
     
  11. BacktoBangkok

    BacktoBangkok Thai ROP gull

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Det er nok ikke så enkelt, gitt. Jeg ser jo hva det står på billetten, 2 x 23, og det er standard såvidt jeg leser. Men de har bare Thai ROP-nummeret mitt, de vet ikke at jeg er *G. Da har man krav på ett ekstra kolli eller 20 kilo, men om det betyr at jeg da har 3 eller 4 x 23 kilo, 32 x 2, 3 eller 4, eller om de rett og slett gir blaffen og ikke gir noe, det er det visst vanskelig å finne ut av.
     
  12. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Reiser biz Oslo - Bkk med Thai 40kilo tillatt. Har jeg da lov og ha med 2 + 32 kilo til da som gold?
     
  13. BacktoBangkok

    BacktoBangkok Thai ROP gull

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Nei. Det er to konsepter – kolli og kilo. United kjører kolli-konseptet, mens Thai og de fleste andre i verden kjører kiloskonseptet. Gull gir ett kolli eller 20 kilo ekstra. Så på Thai får du 20 kilo ekstra, dvs. 60 kilo til sammen (maks 32 kilo per kolli).
     
    Franco63 liker dette
  14. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Så da blir det 10kilo ekstra med sølvkort.
    Da kan kan vi altså ha 110kilo tilsammen?
     
  15. BacktoBangkok

    BacktoBangkok Thai ROP gull

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Jepp, hvis dere reiser 2 stk på biz med gull- og sølvkort, så blir det 110 kg til sammen. Bør holde til endel thaimatingredienser og en ok garderobe. :)
     
    Franco63 liker dette
  16. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Ja pleier og bli mye bagasje hjem:)
     

Del denne siden