BagID, norskutviklet elektronisk bagtag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Upsaker, 08. nov 2018.

Tags:
  1. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,244
    Bonuspoeng:
    113
    Kjøpte meg en BagID2 med integrert airtag på lanseringstilbudet i slutten av mai. Enda ikke fått den til å funke ordentlig. Har ikke Apple-telefon, men tenkte det skulle være grei skuring å sette den opp med min iPad Pro. Det har det ikke vært.

Brukergrensesnittet på appen er oppleves som gammeldags, dårlig og hele appen oppleves som ustabil. Kontrollene til selve enheten er svært lite intuitive.

BagID-en kom levert i en lite sjarmerende eske, med lite informasjon og veiledning til oppsett. Tilleggsproduktene (casing og hengelås) virker også å være av lav kvalitet. Det opplevdes som at jeg åpnet noe kjøpt på Wish, hvis det gir noen indikasjoner.

Rett og slett ganske skuffet over hvor dårlig produktet oppleves.

jgroneng and snus_mumrikken like this.
  2. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,545
    Bonuspoeng:
    93
    Det du beskriver hadde vært ok om det var for en tjeneste som fortsatt ble testet og man ble invitert med for å teste... ikke for noe man kjøper

3. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,586
    Bonuspoeng:
    113
    Samme her; hadde "gleden" av å følge koffertene i CPH der de ble stående igjen mens jeg fløy til OSL...:oops:

FlyMCO liker dette
  4. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    876
    Bonuspoeng:
    93
    AirTag hjalp meg enormt på turen til LAX i juli. Jeg ankom LAX, og min bagasje var ikke på båndet. Jeg sjekket posisjonen av AirTag, og den var på CPH for 1 minutt siden. Baggasjefolkene på LAX sa "Bare vent, den kommer snart". Jeg viste de trackingen, og da ba de meg fylle ut en rapport. Så AirTag sparte meg for lang venting på LAX, slik de ba meg om.å gjøre.
    Jeg reste rundt i USA med bil, og kunne hele tiden sjekke hvor baggasjen var. Da jeg så at den hadde ankommet LAX, avtalte vi at de skulle sende den til hotellet der jeg skulle bo i Utah 2 dager senere. Da jeg våknet opp på hotellet 2 dager etter, så jeg at den hadde kommet til hotellet i løpet av natten. Jeg gikk rett ned til resepsjonen og ba om å få bagasjen. "Beklager, men vi har ikke fått noe". Jeg viste de sporingen, og de sjekket igjen - og fant den.
    Så AirTag reddet meg igjen.

Insomnia4u, mathiasfe, Grooo and 6 others like this.
  5. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,721
    Bonuspoeng:
    113
    For å ha sporing uten mobilnett så er apple airtag genialt, i den grad de har gjort at "alle" apple-telefoner kan bidra til å spore, uten at de må laste ned apper.

Jeg bruker Tile selv, men den krever jo at folk må ha tile-appen for å bidra til å spore brikkene mine.

iphone-brukere er vel kjent for å ha økt betalingsvillighet, så det er ikke nødvendigvis dumt å starte der.

Jeg har vel 15 tile selv, som er på alt av kofferter, håndbagasjer, lommebok, nøkler og i biler. Har mistet 2 stk, som på magisk vis har fallt av kofferten underveis. Når de var festet med en slik til håndtaket..

Men alt i alt er jeg fornøyd, og vi har i likhet med andre klart å se at kofferten står igjen i CPH. Det er alltid CPH..

Insomnia4u and tobeornot999 like this.
  6. Trent600

Trent600 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    683
    Bonuspoeng:
    93
    Kjøpte AirTag når det ble lansert i Norge og har fått reist en god del med de i bagasjen nå og kommer aldri til å reise uten, men på en tur til London via Brussel så var det ikke helt til å stole på.

På bildet under står jeg ved bagasjebåndet på Heathrow og venter på bagasjen som i følge telefonen min fortsatt befinner seg i Brussel. Var ikke før ca 20 sek. før den ble ble synlig på bagasjebåndet at den endret posisjon til Heathrow.

upload_2022-8-11_9-27-41.png

tobeornot999 liker dette
  7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,540
    Bonuspoeng:
    293
    Funker de ikke om de er inni kofferten?

8. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,430
    Bonuspoeng:
    183
    Noe lignende har jeg også opplevd. Litt kjipt å få følelsen av tapt koffert når det ikke er tilfellet. Men andre veien er verre får man bare tenke...

At denne tråden dukket opp var forresten en fin påminnelse om å kjøpe flere airtags. Det ble en 4-pk til, som inkludert dnb rabatt og hjemlevering (det er usikkert når de kommer på lager igjen, så valgte å heller bli overrasket over noe fysisk i postkassen enn noe digitalt i innboksen som gjør at må ut av huset for å hente) bare koster 787,70kr :)

9. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,721
    Bonuspoeng:
    113
    Marginalt dårlig rekkevidde vil jeg tro, men lyden dempes vel mye og jeg ville ikke hatt de liggende løst heller, for da kan noe klemme på de og de begynner å be mobilen min ringe.. :)

Ideelt sett vil jeg ha en liten plastboks/lomme som kan limes fast på innsiden av kofferten og beskytte tile.

Tenk typisk en A6 fraktlomme med lim på baksiden.. hmm, kan jo putte inn en lapp med adresseinfo der også :-D

Eller noe ala sånn:
    https://www.numisma.no/shop/view.php?id=24310&category=32&stq=0

EDIT:
    Jeg bestilte meg akkurat 100 stk av denne:
    https://www.ebay.com/itm/192896301306

Da har jeg "god" plass til en tile og en liten papirlapp. Prøver å feste den med dobbelsidig tape av noe slag

Last edited: 11. aug 2022
    holmen liker dette
  10. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,311
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for at folk minna meg på airtags, har tenkt på fleire gonger. Vart bestilt på DNB Master kampanja au jammen meg.

jgroneng liker dette
  11. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,679
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk akk e-post fra Bagid om dette, hvor blant annet SAS og mange andre flyselskaper er connecta:

BagID inngår et strategisk samarbeid for utvidelse av opptil 20 nye flyselskaper.

Hei ,

Vi har gleden av å annonsere at BagID i dag har inngått et strategisk partnerskap med BBC (BB Computerteknikk AS) - Dette samarbeidet gjør det svært enkelt å aktivere nye flyselskap;

Dette gjøres ved et Interface-samarbeid (utveksling av data) mellom BBC og BagID. Flyselskapene må kun godkjenne bruk av grensesnittet.

Implementeringen er planlagt med oppstart i månedsskiftet
    september/oktober og flyselskapene som er en del av BBC sitt nettverk finner du her.

Vi satser dermed på at du vil se mange flere flyselskaper i BagID appen i tiden fremover!

jgroneng and Insomnia4u like this.
  12. mariusberg89

mariusberg89 Senior Medlem

Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    De har en konkurrent som har begynt å levere til air alaska eller noe tror jeg?

13. emilrossing

emilrossing Medlem

Likes mottatt:
    110
    Bonuspoeng:
    43
    Synd de har så lang leveringstid.... Angrer veldig på at jeg ikke kjøpte når jeg stod med den i hånden på Elkjøp Oslo Lufthavn

14. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,727
    Bonuspoeng:
    293
    Har fått et par av disse for test-purpose …

IMG_2473.jpeg

Del denne siden