Bali, hotell?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Wiolenze, 18. sept 2018.

  1. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,339
    Bonuspoeng:
    183
    Har 5 netter på Bali, vurderer å prøve flere hoteller men har særs vanskelig for å ombestemme meg.

    Skal velge mellom Intercontinental, Conrad eller rett fram Hilton. Synes jo de ser helt OK alle 3, noen her som har prøvd å kan komme med tips?

    Foreløpig booking er med Conrad, Twin Suite siden jeg reiser med Jr på 14.
     
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Conrad Bali er i alle fall finfint. Vi (mor + far + datter) bodde der en liten uke for snart to år siden og hadde det veldig bra. Vi ble oppgradert til en Conrad Pool Suite fra en Conrad Ocean suite den gangen, men da var jeg HH Diamond.
    Mange rom og villaer har vel blitt oppgradert de siste årene og både hotellet, områdene rundt, servicen og lokasjonen var bra når vi var der. Og siden junior er 14 trenger dere jo ikke å bekymre dere for en del trapper og nivåforskjeller som kan være en utfordring med barnevogn heller.
     
  3. bighc

    bighc Bonusjeger

    Innlegg:
    1,353
    Likes mottatt:
    4,306
    Bonuspoeng:
    113
    IC var en gedigen nedtur. Kanskje det mest overprisede utdaterte IC hotellet i asia.

    Hvorfor ikke prøve et skikkelig hotell på Bali som Suarga Padang Padang? Et hotell man husker tilbake til, og som ikke ser ut som et hvilket som helst annet kjedehotel som kunne ha ligget hvor som helst
     
  4. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Vi var nå i April på Bali,og bodde da først på Conrad under byggingen som de sikkert ikke er ferdig med ennå. Og vis du er Gull medlem i Hilton så blir du ikke oppgradert,dette er kun til Plat medlemer. Men Conrad har en dårlig beligenhet ang stranden som ikke er så fin som på IC,service på Conrad var ikke så mye og skryte av eller. Men når det gjelder IC som vi bodde på så er det så mye bedre en Conrad når det gjelder beligenhet og service og den flott Stranden Jimbaran som har mange flotte fiskerestauranter som ligger på rad og rekke,der kan du nyte og se på den flotte solnedgangen. Vi har vært på Bali 4 ganger fra før og vi detter innom Jimbaran beach vær gang. Men hvorfor ikke prøve en overnatting i Ubud som er en liten perle av en plass ca 1,5 time fra Denpassar,der bodde vi på The Kayon Resort som er praktfult hotel mitt inne i jungelen med en fantastisk service som du skal lete lenge etter,har også en meget bra pris...
     
    OttoL and Ursa like this.
  5. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,339
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for tips. Har Diamond hos Hilton og Spire hos IHG.
     
  6. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Beklager å kuppe tråden, men siden jeg skal feire jul på Bali i år og det er første gang jeg er der er dette relevant for min del også. Er det opplest og vedtatt at Nusa Dua er det beste stedet å campe? Bevares det ser flott ut, men det virker samtidig litt vel avsides? På den andre siden føler jeg meg kanskje litt for gammel for Kuta etter hva jeg har lest...

    Hvor bor man hvis man både vil ha litt action, ikke være omgitt av bare fjortiser og mulighet til å trekke seg tilbake når man er ferdig med kvelden? Har ingen hotellstatus som er relevant i den delen av verden bortsett fra Expedia Gold, så kjedetilhørighet er ikke av noen betydning.
     
  7. RoyceCrazy

    RoyceCrazy EBD

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    Nusa Dua er på ingen måte det beste stedet å campe (øde og kjedelig), og for min del er Nusa Dua langt nede på lista. Den eneste grunnen jeg kan se til å booke hotell der er at det er relativt billig.

    Seminyak har vært stedet i mange år, og har veldig mange fine hoteller. Canggu har blitt veldig bra de siste årene. Hvis man vil ha et rolig sted er det fint ute på Padang Padang / Uluwatu.

    Mitt favoritthotell med barn er: https://www.balimandira.com/

    Jeg har bodd på flere villaer og hoteller mellom Legian og Seminyak, og synes området er perfekt hvis man ønsker å gjøre litt av hvert på Bali.
     
    lMartin liker dette
  8. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Greit å få det bekreftet :)

    Ingen barn å ta med på tur, men Bali Mandira ser uansett strøkent ut. Ville prøve å ikke være førende på hva slags tips jeg ville ha, men hadde i utgangspunktet sett for meg Legian/Seminyak-område. Jeg skal sjekke ut Canggu og hotellet du foreslo, ellers heller jeg foreløpig mot Anantara Seminyak som virker å være mye bang for the buck.

    Takk for gode tips :)
     
  9. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Seminyak er å anbefale. Du vet hvordan været er på Bali i Desember / Januar? Vi vurderte Bali nå i år for nyttårsaften men endte opp med fillipinniene pga været...
     
  10. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vet i alle fall hvordan været kan være og velger å ta sjansen likevel. Etter hva jeg har lest og hørt av andre kommer regnet ofte i kraftig skyll over en kort periode. Desember har fortsatt 8 soltimer per døgn i snitt og fortsatt mange tilreisende, så jeg tenker at så ille kan det heller ikke være.

    Med nye/skiftende værmønstre de siste årene har regntida startet både tidligere og senere enn normalt også, uansett velger jeg å ta sjansen.

    For the record, jeg vil til Hongkong og Thailand, fruen ville til Bali. Det ble Hongkong og Bali, så kall det et kompromiss. Jeg har vært i Asia når det har vært "regntid" før og likevel hatt bedre vær enn hjemme i Trøndelag :)
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg var på vei til Bali for å feire nyttårsaften i fjor, men avlyste på grunn av regn. Glad for det da jeg så det stort sett fra overskyet i hele perioden noen venner av meg var der fra ca 20.12-03.01.
     
  12. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,339
    Bonuspoeng:
    183
    Da blir det Conrad 3 netter og Hilton 2 netter.

    Har 110m2 på Conrad, og booket 298m2 på Hilton. Er det da på Hilton lov å håpe på oppgradering til rommet på 1080m2? Det hadde vært "ganske fornøyelig"
     
    Travellingalf liker dette
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan godt være at noen synes Nusa Dua er "øde og kjedelig", men for avslapping, familieferie og gode hoteller til en overkommelig penge så synes jeg Nusa Dua har mye å tilby. Kort avstand til det meste også og man kan vandre kilometervis langs strendene. Det ligger også på "riktig" side slik at man slipper mye søppel i sjøen og på strendene som kan være ett problem på innsiden.

    Jeg har også vært på Bali flere ganger, som singel og "ung" og som småbarnsfar og mener det finnes mange fine alternativ for begge kategorier. Og som par på tur uten barn har man etter min mening enda flere gode alternativer.
    Jeg har også bodd ett par ganger i Kuta, men det var tilbake i mine glansdager når Fest & MMM (Mest Mulig Moro) var det viktigste og jeg har hatt det mye moro der også.

    Jeg vil også slå ett slag for Ubud som jeg synes kan være fantastisk om man finner de rette stedene. Til ett par uten barn så er min sterke anbefaling å booke (minst) ett par netter på Mandapa, a Ritz-Carlton Reserve. Ett fantastisk hotell med en helt utrolig beliggenhet og ikke minst med noen av de beste resturantene på øya. Og servicen har jeg aldri opplevd makan til. Stive priser ja, men verdt hver en krone.

    Her er en review av Mandapa som jeg nylig snublet over og jeg gleder meg allerede til neste gang jeg skal dit :)

    https://monkeymiles.boardingarea.com/review-mandapa-a-ritz-carlton-reserve-ubud-bali/

    Edit:
    Booker du Mandapa via virtuoso.com så har de følgende goder å tilby for 2018/2019:
    • Upgrade at time of arrival, subject to availability
    • Complimentary Buffet and A La Carte Breakfast for two daily in the restaurant for duration of the stay
    • $100 USD equivalent Resort/Hotel credit to be utilized during stay (Not valid on Car transfers, not combinable, not valid on room rate, no cash value if not redeemed in full)
    • Early check-in/Late check-out, subject to availability
    • Complimentary Wi-Fi
     
    jtmath and lMartin like this.
  14. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Hmmm... Kanskje jeg skal revurdere hele reisemålet :D
     
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    De har forøvrig feirer julen der i mange år og hatt mye bra vær, så jeg skal ikke bare male fanden på veggen. Men ha det i bakhodet :)
     
    lMartin liker dette
  16. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Man avlyser vel aldri en tur på bakgrunn av været som var der i fjor :D er ikke mange stedene jeg kunne reist til da..

    Reiste til Maldivene midt i den perioden det brukte å være regn store deler av tiden. Vi hadde 5 dager med steikende sol og kanskje maks 1 time regn totalt på alle de dagene til sammen.
     
    Wiolenze liker dette

Del denne siden