Barn i C - innafor ?

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av TJT, 12. juli 2017.

  1. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    545
    Likes mottatt:
    1,594
    Bonuspoeng:
    93
    Man må ikke glemme at når man velger en flyreise så reiser man sammen med andre mennesker. De har betalt det samme for turen og har samme rett til å være der som andre. Uavhengig av alder og kabin. Det er mye snakk om barn her og ja - de kan være slitsomme. Men det kan voksne berusede mennesker være også. Som f.eks utdrikningslag, vennegjenger eller kona og svigerinna. Eller den typen som skal klage på alt.
     
    Anita, Herlov, anders82 and 1 other person like this.
  2. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis skrikingen fra ungen blir virkelig ille,...Ville noen av dere meldt dere frivillig til å "nedgradere" selv til økonomi for å slippe unna ungen?
     
  3. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. Jeg får ikke sove i økonomi, og business med støykansellerende hodetelefoner er uansett et mer behagelig sted å være våken.
     
  4. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,983
    Likes mottatt:
    8,362
    Bonuspoeng:
    183
    Skrikerunger i C er som troll på forum. Noe vi må lære å leve med. Selvom det siste er verst for det er helt unødvendig.
     
    McBuljo, tstone, view and 6 others like this.
  5. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har faktisk aldri opplevd skrikende eller uoppdragne barn i business, som jeg kan huske. Selv om det er utrolig kjipt for de berørte (barn, foreldre, medpassasjerer, crew), så har foreldre med barn betalt akkurat like mye for business som andre passasjerer, så da må de andre bare bite det i seg. Sånn er livet!
     
    Petter B-C and milehigh like this.
  6. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde en tur fra Kastrup til Sola i går, så passer muligens ikke inn her, da pluss ikke er helt C, men en hyggelig opplevelse fikk jeg uansett ..
    Fikk en mor bak meg som virkelig prøvde å ta hensyn til sine medreisende. Hun hadde med seg sin lille sønn på flytur for første gang, og var nok litt nervøs. Fikk denne lille saken før avgang, og merket allerede da at jeg ble positiv til dama og sønnen. Hun gjorde virkelig det hun kunne underveis også for at sønnen skulle være roligste mulig, med å bære han rundt i midtgangen, snakke å kose med han.
    Det var riktig nok mye lyd i poden, men med den innsatsen til moren, får vi bare tåle såpass.:)
    20191118_115459.jpg
     
  7. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har aldri opplevd et barn som oppfører seg bevisst ufordragelig, hverken foran eller bak i flyet, men jeg har til gjengjeld opplevd flere voksne mennesker som har oppført seg så j*vlig at både passasjerer og ansatte har blitt betydelig brydd.

    Et barn som gråter gjør det ikke for å plage andre, en full, voksen mann som har blitt bedt om å ta seg sammen, derimot..
     
    Stuttfeiten, TJT, Chrisbgg and 7 others like this.
  8. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,229
    Likes mottatt:
    22,411
    Bonuspoeng:
    183
    Kva er forskjellen på born i business vs økonomi? Skrikande ungar er aldri kjekt. Eg hugsar eg hadde ein på rada framfor meg og ein på rada bak då eg fauk NYC-HEL i 2010.

    Vi skal austover om vel to veker med SQ C frå CPH. Tidlegare er Granka det lengste vi har vore. Det har stort sett gått greit, med unntak av noko grining grunna vondt i øyrene. Det let seg forresten lindre ved å få ungen til å drikke.

    Er det nokon her som har tips om mat til dei små på so lange flightar? Vi er slutta med morsmelk(erstatning). Vi har aldri flydd IC biz før, men er det kurrant å be om ekstra mat til ein krabat på 1,5 år? Han et stort sett den same maten som vaksne. Han er ivrig på sataykyllingen til SUMO. Det er visst SQ og glade i å servere.
     
  9. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Har flydd SK biz CPH-EWR og IAD-CPH med en på 1,5 år.
    CC synes det var veldig stas med en krabat framme med meg. Han fikk ekstra av det han likte(spiste stort sett fra min meny) og de spurte om de kunne bære han litt så jeg kunne få litt matro. Han er stort sett en rolig gutt og det var ikke noe særlig lyd i han på disse turene.
    Tror nok dette er noe vi selv er mer nervøse for enn vi trenger.
    Om jeg snur på det så prøver man jo som vert alltid å være ekstra snill med de små, gjør man ikke?
     
    Stuttfeiten liker dette
  10. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,212
    Likes mottatt:
    17,271
    Bonuspoeng:
    293
    Tror de to på 2F og 2 D ikke var spesielt glad å bli vekket av en hyper 4 åring (som hadde tilhold bak i kabinen) som synes det var kult å pirke på fremmende fra rad 1 ...

    Mulig jeg tar feil ...
     
  11. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,229
    Likes mottatt:
    22,411
    Bonuspoeng:
    183
    Skrekk og gru...
     
  12. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    høres ikke ut som det er barnets oppførsel det er noe galt med i utgangspunktet her..:eek:
     
    Are, Sikiduck and Smurfboy like this.
  13. anders8

    anders8 Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    320
    Bonuspoeng:
    63
    Mye rare svar her. Det er selvfølgelig mye bedre å fly på F og C med små barn, da er det færre som blir plaget fordi det er færre passasjerer der enn i økonomi.

    Har reist fra til Seoul med 6 åring, 3 åring og 1 åring, gikk helt strålende det, men om man har «skrikete» unger er det da fortsatt bedre å plage færre.

    Vil man være spart for bryderiet det er å forholde seg til andre mennesker får man fly privat.
     
    melind, Scandipendler, TJT and 2 others like this.
  14. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Spoken like a true parent..
     
  15. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Tidligere var jo alle oppgraderinger hos SAS noe de gjorde i gaten. Da var "appearance" en del av det hele - sto du der med 3 skrikerunger og lurte på om de trengte å oppgradere noen i dag ,..... ja da ble det nok ikke deg :)

    Jeg husker godt når SAS begynte med litt mer strukturert oppgradering iform av bud, da dukket det opp stadig flere familier - noen med større og noen med mindre grad av oppdragelse på barna :) Da hører jeg de litt eldre sas-flyvertinnene snakke sammen "...har vi begynt å oppgradere familer til business nå ? ...JA - det er vist sånn de andre selskapene gjør det - så nå må vi også" ....etterfulgt av oppgitt himling med øyene da familie i kategorien "mindre oppdragelse" ankom.
     
    watchaddicted, Eddie47 and Gullars like this.
  16. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Så lenge foreldra ikke er på «chartertur» og er møkka dritings lenge før flighten og faktisk ikke klarer å passe på barna så ikke noe problem for meg. Men må være lite kult for noen som har betalt X antall tusen/x antall tusen bonus poeng for å få en opplevelse for livet også blir senga dems brukt som trampoline etc. Som @leeds1979 sier så tror jeg nok veldig ofte det er foreldre som er hovedproblemet og ikke barna! Jobbet sammen med en fyr engang, eneste gangen junior klaget var; wræææ pappa det er tomt for strøm på iPaden. Noen kan det å reise med barn og andre tydeligvis ikke. Simple is that.
     
  17. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    da spør jeg noe annet...
    Barn i F - innafor?
     
  18. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Så lenge ungene har oppdragelse, ikke skriker og hyler er det innafor uansett hvilken klasse man flyr:)

    Er ungene imidlertid ikke i stand til å oppføre seg, ja da blir man enkelt og greit hjemme. I motsetning til enkelte andre talere her i tråden mener jeg det er dem med unger som må ta ansvar og bli hjemme, ikke de uten unger.. men det er jo selvsagt bare slik jeg ser det:)
     
    Sunnfjordingen, Arvid1410 and Eddie47 like this.
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,141
    Likes mottatt:
    869,586
    Bonuspoeng:
    293
    Unger uten oppdragelse og dermed er til plage for andre passasjerer burde ikke være med på flyreiser, enten de er korte eller lange flyginger og uansett klasse.
    Med dette mener jeg barn som støyer, løper i midtgangen og bruker setet som trampoline og i det hele plager sine med passasjerer.

    Merk: da snakker jeg ikke om babyer og barn som av ulike grunner har smerter eller annet som komme på grunn av trykkendringer.
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,868
    Likes mottatt:
    57,450
    Bonuspoeng:
    293
    Dette gjelder forøvrig ikke bare på fly.. Men i offentligheten generelt. ;)
     
    Eddie47, Pyro and Misterix like this.

Del denne siden