Bedriftsavtale til Privat bruk

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av chrisbu, 09. mai 2017.

1. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

Selskapet jeg jobber i har veldig gode rater på mange av de store hotellkjedene både nasjonalt og internasjonalt.
    Jeg må inrømme at jeg bruker disse ratene også til privat bruk, selv om man egentlig ikke skal gjøre det.
    Men fristelesen er for stor når det er så mye billigere og man stort sett også får med frokost i prisen.

Hva er deres mening om dette, er det ok å benytte seg av bedriftsavtaler til private reiser?

2. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,383
    Bonuspoeng:
    113
    Flere avtaler er bygget slik at mer bruk er bedre for bedriften. Min arbeidsgiver tillater dette og har enkelte ganger også oppfordret til det. Ser ikke et problem, så lenge ikke arbeidsgiver spesifiserer at dette er kun til bruk for arbeid.

3. bor_i_en_koffert

bor_i_en_koffert Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Forstår ikke problemstillingen. Er det din private fordel du ønsker å beskatte, eller vil du heller betale mer?

4. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,723
    Bonuspoeng:
    113
    Kan man så også dele den med andre?

Xflipper liker dette
  5. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Noen hotell krever at du viser frem visittkort eller liknende for å bevise at du har rett til å bruke avtalen.
    Dette for å unngå misbruk..

6. chrisbu

chrisbu Senior Medlem

Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Tenkte faktisk ikke på beskattning av fordelen, men ser jo at det og er en gråsone.

Tenkte først og fremst på de avtalene der det står spesifikt at de kun gjelder for business trips.

NoLimit liker dette
  7. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,566
    Bonuspoeng:
    113
    Har lest tilsvarende diskusjoner på Flyertalk. Det kommer egentlig litt an på avtalen, siden enkelte firmaer har et visst antall rom ila ett år til rabatt, mens noen firma har ubegrenset. Sistnevnte er det vel bare en fordel for firmaet å få så mye som mulig.

Det som er over streken IMO er å bruke firma-koder der man ikke har noen relasjon. Firma hvor du er ansatt selv må være innenfor. Hotellet har ingen mulighet til å sjekke om du jobber eller er på ferie. Selv om hele familien er med. Du kan jo f.eks sjekke mail. Det er jobb.

NoLimit liker dette

Del denne siden