Sønnen min og jeg skal til USA for å se NBA i vinterferien. Han har et sterkt ønske om å se Warriors, og de spiller hjemme i San Fransisco 19/2. Før terminlisten kom ut fant vi ledige billetter i SAS Biz (bonus) OSL-IAD t/r 16-19/2 med håp om at vi fant en kamp som passet. Selvfølgelig er det All-Star Game 15/2 så ingen kamper før 19/2. Vi må derfor uansett endre hjemreisen så vi rekker en kamp 19/2.. Slik jeg ser det har vi to alternativer. Og her ønsker jeg gjerne litt input på hva dere tenker =) 1) Beholde utreisen og endre hjemreisen til SAS Plus (det er ledig 21/2) + Booke egne billetter med Delta IAD-SFO t/r for 550 Euro. Endringen koster oss 1500,- 2) Avbestille hele reisen og booke SAS Eco OSL-CPH-SFO for ca. 8000,- Avbestillingen koster oss 1500,- men vi får tilbake skatter (ca. 2200,-) og de 120.000 poengene vi har betalt (som jeg verdsetter til 13,5 poeng pr. krone). Altså 8.888,- Når jeg skriver det høres det ut som vi absolutt bør endre til SAS Eco. Hva tenker dere?
Enig med @holmen - hadde aldri byttet bort business. Hadde booket Plus hjem og håpet på at det dukker opp business.
Kommer jo helt an på.. ingen er vel helt ideelt Kanskje beholde award og se om det dukker opp noe etterhvert? Direkte: + Raskere reise + Statuspoeng? - Koster noen kroner - 20 timer med ECO ... Business via + Business på lengste strekket over atlanteren + Rimeligere? - Dere er jo der realtivt få dager, og med mellomlanding på IAD til SFO så blir jo reisen i allefall ~10 timer lengre t/r. - 12 timer med ECO antar jeg mellom IAD/SFO
Du skriver ikke hvor gammel sønnen din er. Men når vi har reist med barn har vi prioritert å gjøre reisen så kort som mulig. Jeg hadde ikke giddet å mellomlande i Washington DC kun for 7-8 timer i business på reise med barn. Kanskje ikke hvis vi var bare voksne heller faktisk. Som obay sier: reisen blir kanskje 10 timer lengere, så da bruker dere en stor del av den korte ferien på fly og på flyplasser…….
Han er 16 (snart 17). Kjenner jeg heller i retning bytte. Det blir mange timer i lufta (også eco) ved mellomlanding i IAD og et sted til ..
Det er langt frem i tid. Om du har is i magen kan du satse på en endring av reisen og dermed få fri endring eller full refusjon.