Hvem booket du med og hvordan? Flyr selv FRA/CPH-PEK-BKK i oktober og har enten 7:40 eller 11:05 på PEK (avhengig av LH F eller SK C inn til PEK).
Jeg booket Mr. Ping via WhatsApp, han har lovet å stå klar ved ankomst i morgen. Vi sitter forøvrig på FCT nå og har ikke fått kontakt med Mr. Ping siden mandag. Må nesten vente til i morgen før vi vet sikkert om han dukker opp eller ikke. Jeg har tindret i lokalområde å skaffet en backup plan som kan ta oss til 798 art street på kort varsel om Mr. Ping ikke dukker opp.
Hvordan gikk dette? Ankommer PEK med LHF 1035 på fredag, og ønsker guide til mur og andre severdigheter. Tenker vi tar overnattingen på Cordis. Flyet videre går 0820 neste morgen.
For vår del gikk det veldig dårlig. Jeg ble nektet innreise på "visa free transit". Men vår kjære Mr ping stod klar på ankomstterminalen.
Høh? Kan du si mer om dette? Vi har 22 timer i Beijing, og jeg håper vi slipper å tilbringe dem på flyplassen...
Desverre, 1 av 2 ble nektet innreise. Jeg hadde entret Kina 2.5 måneder tidligere og hadde ingen nye stempel i passet siden den gang. Spurte også pent om begrunnelse uten å få noe svar. Regner med du/dere stiller litt annerledes når dere har et booket hotellrom pga connection neste dag.
Skjønner jeg deg riktig så var det en reaksjon på at du hadde reist inn i Kina 2,5 måneder tidligere? ble ikke utreisen din registrert? Selv har jeg planlagt 2x 23/24 timer i Beijing med overnatning i byen. Så hvis jeg skjønner deg riktig tenker du det er lurt at jeg både har papirdokumenter på hotell, fly videre. og stempel med innreise i andre land, mellom de 2 mellomlandingene og de to søknadene om visa fri transit? Eller fikk du noe annen tilbakemelding på hvorfor en av dere ble nektet?
Jeg hadde alt i henhold i passet, boarding pass for videre connection ble vist uoppfordret og blått immigrasjonskort fylt ut. Som beskrevet i en annen tråd fikk jeg kun vite at jeg ikke møtte kravene for å entre Kina. Hva grunnen var fikk jeg aldrig vite.
Bare hyggelig det, unner ingen 8 timer på PEK, så om jeg hadde hatt noen som helst idé om hvorfor jeg ble nektet inngang så hadde jeg delt det
Er det noen som har testet complementary overnatting i PEK ved ankomst AC F? Ser ut som en får det hvis du har mellom 6 og 24 timers connection. https://www.airchina.ca/CA/GB/booking/hotels/
T & C: International to International Air China ankomst Air China avreise. Passengers holding tickets with the fare codes O/I/X/N may not use the transit hotel service. Litt grinete de CA folka, forventer både at en betaler for billetten, samt å kreve å fly dem begge veier...
De er forøvrig akkurat like knipne og grinete på Limousineservicen sin. Og forventer at vi skal legge ut Dong for billetten før en får taxi til flyplassen påspandert.......
Noen oppdateringer på noen som har tatt en halv- eller heldagstur i Beijing nå? Rakk dere muren? Hva med Den forbudte by/Himmelske freds plass?