Beregne bonuspoeng Eurobonus med Singapore Airlines

Tråd i 'Bonushjelp' startet av kah, 09. febr 2018.

  1. omedias

    omedias Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    Reiser t/r Singapore i starten av april. SQ C begge veier. Ser at bookingklasse er oppgitt til D på CPH - SIN, og Z på SIN - LHR. Forstår jeg det da riktig at jeg vil ha 150 % opptjening på CPH - SIN, og 200 % opptjening på SIN - LHR, eller blir jeg lurt av codeshare her? Flightnummer er oppgitt med SKXXXX på begge.
     
  2. haakonvt

    haakonvt Medlem

    Innlegg:
    57
    Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    Jepp :)
    D: 150 %
    Z: 200 %
     
    omedias liker dette
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som har erfaring med SQ flyvninger booket som LH codeshare? Har D nedover og Z hjemover. Hvis direkte oversatt til SQ klasser skulle det gi 150% og 200%.
     
  4. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    611
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, drar opp denne igjen. Er det noen vennlige sjeler som kan hjelpe meg med å beregne poeng på en SAS Business Smart-tur BGO-LHR/CPH-SIN? Det står "... earns 0 Eurobonus points," så regner med man må inn på gcmap og regne ut antallet miles. Men hvilken klasse hos SQ tilsvarer SAS Business Smart?
     
  5. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Er det sånn å skjønne at SAS har utstedt hele billetten? Bookingklassen skal stå på en av epostene du fikk fra sas(mest sannsynlig den som heter e-ticket) :)
     
  6. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    611
    Likes mottatt:
    1,300
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar. Jeg har verken bestilt noe enda, søkte bare på reisen i appen, og da kommer de reisemulighetene opp. :) Bør man ikke vite hvilken klasse man får hos samarbeidsselskapene før man bestiller?
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,627
    Likes mottatt:
    34,813
    Bonuspoeng:
    293
    Det er skrevet mye om codeshare på forum. Mitt inntrykk er at det er gambling uansett, at en aldri kan være helt sikker på hvilken klasse en får hos andre *A selskaper. Men at en bør sjekke først feks replikere billetten hos en leverandør som viser klassen før booking for å prøve å sjekke.
     
  8. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Dessverre litt vanskelig å vite før man booker. Jeg ville sjekket tilsvarende billett på www.sq.com, hvis prisen er ca det samme er vel det en god indikasjon :)
     

Del denne siden