I juli avbestilte jeg et hotell jeg hadde booket for noen mnd. siden så det ble tilbakeført 40K. Jeg bestilte et nytt hotell til 25K og brukte kortet for 21K på andre ting også. Fakturaen kom på 6K men det ble ikke overført EB poeng for Amex sa jeg skyldte dem penger for de pengene som var tilbakeført. I august brukte jeg kortet for 9K (ingen refusjoner denne måneden) og Amex sier jeg fortsatt er -142 poeng så ingen poeng ble overført nå heller. For fakturaene for juli og august står det hvor mange poeng jeg har opptjent for beløpet på fakturaen og de tallene er riktige. Jeg mener Amex regner feil, for selv om man har fått en refusjon kan man ikke skylde poeng hvis fakturaen den måneden er i pluss og man tidligere ikke har noen fakturaer som var i minus. Et annet eksempel for dette vil være: Juli: Kjøper vare A til 100K og får 20K EB poeng August: Får refusjon på vare A, og kjøper vare B for 100K. Faktura for august vil være 0 og man får ikke bonuspoeng for august siden vare B kompenserer for det man fikk for vare A. Sånn Amex regner ville man her fortsatt vært -20K på EB kontoen. Er det jeg som har en logisk brist her så si ifra Hvis ikke tar jeg kontakt med Amex igjen, og dette vil være mange medlemmer da som har EB poeng tilgode
Jeg har hatt større refusjoner. De holder tilbake EB-poeng frem til oppnådd omsetning dekker opp refusjonsbeløpet siden poengene allerede er utbetalt. Det er noe utydelig hva du mener med "faktura i pluss". I ditt eksempel hvor du først får refusjon for 100K og deretter handler for 100K går dette i null. Hvordan du får dette til å bli minus 20K forstår jeg ikke....har du ringt og snakket med dem?
Faktura i pluss mente jeg med at selv om jeg fikk refusjon hadde jeg kjøp samme måned som var større enn refusjonen så jeg betalte inn penger den måneden. Jeg har mao. hatt en omsetning som har dekket inn refusjonsbeløpet. Jeg snakket med Amex i går og tar en ny telefon nå.
Snakket med Amex igjen og nå sier de at jeg skal ha poeng for både juli og august. August EB poeng kommer etter at fakturaen er betalt og for juli er det oversendt SAS og de må lete litt etter filen de har sendt over. Da ringer jeg SAS etter at PAYR har gjennomført betalingen for august