Bertel O. Steen godtar ikke kredittkort ved kjøp av bil

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av indahla, 12. mai 2021.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har bestilt ny bil fra Bertel O. Steen (e-2008) og fikk først beskjed fra selger at opptil 50.000,- kunne betales med kredittkort. Nå nærmer det seg overlevering og da får jeg beskjed:
    Bertel O Steen tar dessverre ikke kredittkort da det er høye gebyrer, men vanlig visa/bankkort går greit.
    Ikke noe problem å betale verkstedsregninger med kredittkort, men ved bilkjøp er det dessverre ikke mulig (ei heller Vipps)


    Noen med erfaring? Ble litt skuffet da jeg hadde håpet å ta 50.000,- på enten Amex eller SEB MC..
     
    Shyneno liker dette
  2. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,191
    Bonuspoeng:
    163
    Om det var avtalt 50 K på kredittkort, og de plutselig endrer det, kan du jo hevde det er avtalebrudd og spille litt høyt og si du vil trekke deg fra avtalen.

    Kan jo være de ser annerledes på det da, miste et salg basert på noen % på 50K
     
  3. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Bare å dra frem et Visa-kredittkort og start kveruleringen. Enten aksepterer man betalinger på Visas nettverk eller så gjør man det ikke.

    Undertegnende har et vanlig bankkort med MasterCard.
     
    drsyk and jgroneng like this.
  4. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Med vanlig bankkort mener de vel her "vi godtar kun BankAxept", men det er ikke alle som skjønner seg på de greiene der :)
     
  5. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Be dem om å sende giro, så betaler du med Bill-Kill :cool:
     
    SayWhat liker dette
  6. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Må bli eFaktura da .. :)
     
  7. Bernhard2

    Bernhard2 Medlem

    Innlegg:
    113
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Kjøpte ny bil hos BOS Trondheim i 2018. Fikk da betalt med SAS MC uten problem, (75k) AmEx ville dem ikke høre snakk om.
     
  8. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis jeg skal kjøpe ny bil så skal jeg ha som forutsetning at jeg kan betale med american express. De kan syte så mye de vil om at de må betale gebyrer for å motta betalingen, men tilsvarende så må jeg som kunde betale gebyrer hvis jeg trenger billån.. ;-)

    Akkurat som hvis en leverandør krever fakturagebyr for å utstede en faktura, så trekker jeg fra et innbetalingsgebyr for min jobb med å behandle fakturaen i min ende..
     
    Shyneno liker dette
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Hm.. Takk for info :)
    Har sendt de e-post nå så får vi se hva svaret er. Har tilbudt å betale et gebyr. Kan være verdt det hvis det ikke er for høyt.
     
    Bernhard2 liker dette
  10. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Lykke til :)
     
    RoadKing liker dette
  11. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg prøvde å forhandle meg til å få betale med MC hos BOS under kjøpet av bil nå i våres (1,1 mill) men det var ikke snakk om. Selger tok det til høyeste hold, men blankt avslag.
     
  12. SNG

    SNG Medlem

    Innlegg:
    53
    Likes mottatt:
    65
    Bonuspoeng:
    18
    BOS Jessheim tar ikke american express uavhengig av om det er kjøp av bil, service ell. Skuffende opplevelse i dag, mener å huske de aksepterte det tidligere. Ble forklart med økning i gebyrer.
     
  13. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    464
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Amex har senket gebyrene sine så det er bare tull. Amex var dyrere før.
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg spurte om dette for en stund siden og fikk forklart at en person ved en anledning tidligere dro 1.1 mill for en bil på Amex, etter dette så ble det besluttet at man skulle droppe Amex fra BOS..
     
    Roberto and eventyrer like this.
  15. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    475
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har en kunde som fikk dratt gjennom to 999.999 kr transaksjoner på BOS Ullevål for noen måneder siden. Dette betalte han på verkstedet og de var glade og fornøyde inntil gebyrene kom. Da mente de at han måtte dekke gebyret på tror det var mellom 40 og 50k det var snakk om. Det fant han seg ikke i og siden har jeg ikke hørt noe mer om det. Så EB statusen hans for kort stund siden og han hadde godt over 2 millioner poeng så jeg tviler ikke på historien.
     

Del denne siden